چگونه کنه را از پوست جدا کنیم؟

به گزارش سفر به مالزی، روزیاتو/ نیش کنه در اغلب موارد بی خطر است، اما هر چه کنه مدت بیشتری در داخل پوست باقی بماند، ریسک ابتلای فرد به بیماری های ناشی از نیش کنه مثل بیماری لایم بیشتر می گردد. اگر حواس جمع باشید و بعد از فعالیت در فضای باز بدن تان را چک کنید و نحوه صحیح جدا کردن کنه از پوست را بدانید، احتمال ابتلا به بیماری های ناشی از نیش کنه پایین خواهد بود.

چگونه کنه را از پوست جدا کنیم؟

در ادامه می خواهیم ببینیم چگونه کنه را از پوست جدا کنیم .

چگونه کنه را از پوست جدا کنیم؟

برای جدا کردن درست کنه از پوست به هیچ وسیله مخصوصی احتیاج نیست.

گرچه وسیله ای شبیه به موچین اما مخصوص جدا کردن کنه وجود دارد، اما به تنها چیزی که برای این کار احتیاج دارید یک موچین است که سر باریکی داشته باشد.

روش انجام

کنه را از نزدیک ترین نقطه به سرش با موچین بگیرید. سعی کنید کنه را نزدیک به سطح پوست تان بگیرید. این کار یاری می نماید بتوانید تمام کنه را یکجا بیرون بکشید، نه فقط قسمتی از بدنش را.

موچین را با یک فشار آهسته و پیوسته به سمت بالا بکشید. سعی کنید کنه را چپ و راست نکنید یا نچرخانید چون این کار می تواند باعث گردد بخشی از بدن حشره جدا گردد و داخل پوست باقی بماند.

اگر بخشی از بدن کنه داخل پوست باقی ماند، وحشت نکنید. معمولاً خود به خود خوب می گردد، گرچه در صورت تمایل می توانید به پزشک مراجعه کنید تا بقایای آن را از پوست تان خارج کند. در صورت باقی ماندن بخشی از دهان حشره در پوست، این مسأله می تواند باعث مقداری التهاب گردد که معمولاً بی خطر است.

از چوب کبریت یا لاک ناخن برای خفه کردن کنه استفاده نکنید. این کار باعث ورود مایعات بدنی حشره به داخل بدن شما می گردد و ریسک عفونت را بالا می برد.

اگر نگران ابتلا به بیماری های ناشی از نیش کنه هستید، کنه را بعد از جدا کردن آن از پوست خود درون یک کیسه پلاستیکی نگه دارید و آن را برای انجام آزمایش در اختیار پزشک قرار دهید.

یا اینکه می توانید کنه را داخل چاه توالت بیندازید و سیفون را بکشید. حتماً دست ها و محل گزش را با آب و صابون و هر قسمت را به مدت حداقل 20 ثانیه بشویید تا ریسک عفونت کمتر گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 623

به "چگونه کنه را از پوست جدا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کنه را از پوست جدا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید