چه چیزی پانداها را به این میزان خاص نموده است؟

به گزارش سفر به مالزی، پانداها به نوعی جاذبه های گردشگری کشور چین محسوب می شوند.

این خرس های بومی چین سالیانه هزاران گردشگر را به سمت خود جذب می نمایند. در زبان انگلیسی به این پانداها Giant Panda یا Great Panda می گویند. خرس های پاندا با قدی حدود 1.2 تا 1.5 متر و وزنی بطور میانگین 136 کیلوگرمی با خرس های سیاه آمریکایی برابری می نماید. یکی از دلایلی که به آنها، پانداهای غول پیکر می گویند، جثه بزرگتر آنها به نسبت خویشاوندان خوب پانداهای قرمز است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چه چیزی پانداها را به این میزان خاص نموده است؟

شاید رژیم غذایی پاندا شما را حیرت زده کند. این موجودات دوست داشتنی هیچ وقت از خوردن بامبو سیر نخواهند شد، بطوریکه 12 ساعت در روز به مقدار 12.5 کیلوگرم بامبو می خورند. البته پاندا در کنار غذای اصلیشان از ماهی، حشرات و پرندگان هم تغذیه می نماید.

معده این حیوان با یاری دیواره معده قوی و آنزیم های خاص معده اش بدون کوچکترین مسئله ای این بامبوها را هضم می نماید.

این خرس های پاندا تنهایی را به همه چیز ترجیح می دهند و با حس بویایی قویشان بوی پانداهای دیگر را تشخیص داده و از هم فاصله میگیرند.قلمرو هر یک از این خرس ها به 5 کیاومتر مربع می رسد.

متاسفانه همچنان خطر انقراض این موجودات را تهدید می نماید، البته با توجه به کوشش های اجرا شده شرایط این خرس ها به کمیاب تغییر پیدا نموده است. امروزه حدود 1600 خرس پاندا در طبیعت وجود دارد و حدود 100 عدد نیز در باغ وحش ها یافت می شوند.

پاندا های ماده در دوره ای حدود 100 تا 180 روز تا 2 بچه به جهان خواهند آورد. نکته جالب اینجاست که پانداهای متولد شده، چیزی حدود تنها 85 تا 142 گرم وزن دارد و در ابتدا به نابینا هستند. 18 ماهی زمان خواهد برد تا به صورت مستقل زندگی خود را شروع نمایند.

  • خرس های پاندا در کنار مچ دست خود استخوان مخصوص و اضافه ای دارند که pseudo-thumb نام دارد. پانداها از این استخوان برای نگه داشتن بامبو و غذا خوردن راحت تر استفاده می نمایند.
  • خرس های پاندا قادرند تا ارتفاع 3/962 نیز بالا بروند که معمولا این کار را در فصول گرم سال انجام می دهند تا خنک تر شوند.
  • گونه خاصی از پانداها رنگ قهوه ای-سفید دارند. این گونه از پانداها بسیار کمیاب هستند. تصاویر آن ها در مقاله موجود است.
  • پانداها از 20 گونه مختلف بامبو تغذیه می نمایند.
  • در بین گوشتخواران، خرس های پاندا بزرگ ترین دندان اسیا را دارند.

برای آن دسته از گردشگران حیات وحش که تمایل دارند خرس های پاندا را در طبیعت و در دل حیات وحش مشاهده نمایند باید گفت که خرس های پاندا تنها در منطقه ها مرکزی چین زندگی می نمایند. در این منطقه ها، هوا خنک است و بامبو به وفور یافت می گردد. همین دو عامل باعث می گردد که خرس های پاندا این منطقه ها را برای زندگی ایده آل ببینند.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1497

به "چه چیزی پانداها را به این میزان خاص نموده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه چیزی پانداها را به این میزان خاص نموده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید