چطور شهروند یا تبعه مالزی شویم؟

به گزارش سفر به مالزی، مالزی کشوری مسلمان در جنوب شرق آسیا است. تبعیت گرفتن از یک کشور اصلاً کار راحتی نبوده و هر کشوری قوانین خاص خود را دارد. کشور مالزی هم قوانین سختی برای تبعیت دارد.

چطور شهروند یا تبعه مالزی شویم؟

روز ملی مالزی

مالزی هر سال در روز 13 سپتامبر روز ملی خود را با عنوان “روز مالزی” جشن می‌گیرد. وقتی برای گرفتن تابعیت مراجعه می‌کنید باید بدانید که روز ملی مالزی 13 سپتامبر 1964 است؛ روزی که فدراسیون مالزی تشکیل شد.

در تور مالزی می‌توانید به بازدید جاذبه‌هایی بروید که برای هر سن و سلیقه‌ای مناسب هستند.

تابعیت داخلی (درون‌‌مرزی)

هر کس که در کشور مالزی به دنیا بیاید به صورت خودکار شهروند مالزی محسوب می‌شود. این حالت زمانی که دست کم یکی از والدین کودک نیز شهروند مالزی باشد نیز رخ خواهد داد.

تابعیت خارجی (برون‌مرزی)

هر کس که در خارج از مرز مالزی به دنیا آمده باشد با رعایت دو معیار شهروند قانونی مالزی محسوب می‌شود: اول این که باید بعد از روز ملی مالزی به دنیا آمده باشد. دوم این که پدرش باید تبعه مالزی باشد.

درخواست تابعیت

شاید هم فردی خارجی مثل شما که یک ایرانی هستید به هر دلیلی بخواهد تبعه مالزی شود. او باید دانش زبان کشوری را که قصد دارد در آن زندگی می‌کند را داشته باشد و علاوه بر آن باید 10 سال از 12 سال قبل که شامل 12 ماه گذشته قبل از ارائه درخواست تابعیت می‌شود را در کشور مالزی زندگی کرده باشد.

تابعیت دوگانه

بسیاری از کشورها به افراد امکان می‌دهند تا تابعه کشور دیگری نیز باشند. اما در مورد مالزی چنین نیست و این کشور اجازه تابعیت دوگانه را نمی‌دهد.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 222

به "چطور شهروند یا تبعه مالزی شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور شهروند یا تبعه مالزی شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید