چرا گوشی های پرچم دار تا این حد تکراری شده اند؟

به گزارش سفر به مالزی، آیا می توانید آخرین باری که یک گوشی پرچمدار مهم دارای نوآوری حقیقی را مشاهده کرده اید، نام ببرید؟ در چه زمانی این گوشی را دیده اید؟ تولیدکنندگان گوشی ها در یک جنگ سرد گرفتار شده اند و باید مرتبا ویژگی های پر زرق وبرق جدیدی ارائه دهند اما این کار را بدون ریسک کردن انجام می دهند. این رویکرد منجر به تولید گوشی های پرچمدار محافظه کارانه و همگن شده که نمی توانند مانند گذشته کاربران را هیجان زده کنند. باید خاطرنشان کنیم در این مطلب بحث اصلی بر سر پرچمدارانی است که به طور گسترده در بازارهای جهانی عرضه می شوند.

چرا گوشی های پرچم دار تا این حد تکراری شده اند؟

ویژگی های پرزرق وبرق تکراری

طی سال های متمادی، به روزرسانی های سالانه مزایای ملموسی به ارمغان می آوردند. به عنوان مثال، در مقایسه با نسل قبلی یک گوشی، می توانستید به وضوح تفاوت های مربوط به مشخصاتی مانند سرعت عملکرد و کاهش حاشیه های نمایشگر را احساس کنید و ببینید. اما با گذشت هر سال، فاصله میان گوشی های پرچمدار کمتر می شود. ما حالا به نقطه ای رسیده ایم که تفاوت بین پرچمدار امسال و سال گذشته برای عموم کاربران بی معنا است.

جدیدترین گوشی ها سرشار از مشخصاتی هستند که بسیاری از کاربران هرگز از آن ها استفاده نمی کنند. مجموعه ای بزرگ از حافظه رم که بخش زیادی از آن بلا استفاده می ماند، مشخصات دوربینی که شاید بخش کوچکی از عکاسان حرفه ای از تمام امکانات آن بهره ببرند و توان پردازشی که قبلا برای کامپیوترهای دسکتاپ استفاده می شد. شرکت ها برای اینکه هر ساله بتوانند گوشی های جذاب تری روانه بازار کنند، به رقابت بیش از حد بر سر مشخصات سخت افزاری روی آورده اند و در این میان شاهد افزایش قابل توجه قیمت گوشی های پرچم دار هستیم.

همین رویکرد برای رقابت باعث شده که گوشی های پرچمدار و مشخصات آن ها شباهت گسترده ای به یکدیگر پیدا کنند. به نظر می رسد همه آن ها از یک فهرست مشترک حاوی ویژگی های اساسی گوشی های پرچم دار استفاده می کنند و سپس توافق کرده اند که این گوشی ها را با طرح ها و مشخصات مشابه روانه بازار کنند. با وجود تمام صحبت هایی که در مورد رقابت بین شرکت ها مطرح می شود، اما در اصل تفاوت بین پرچم داران به طور شگفت انگیزی اندک است.

در این میان، در صنعت گوشی های هوشمند همچنان نوآوری دیده می شود ولی برای پیدا کردن آن ها باید به گوشی های غیر پرچمدار نگاهی بیندازید. در جایی که هزینه نوآوری پایین تر است یا گوشی ها برای کاربران مشخصی عرضه می شود، این نوآوری ها بیشتر به چشم می آید. جای تعجب نیست که چین، جایی که بیشتر گجت ها در این کشور تولید می شود، بستر مناسبی برای نوآوری به حساب می آید. اگرچه حتی در این کشور هم گوشی های نوآورانه به عنوان گوشی های کانسپت یا در خانواده های به غیر از پرچمدار معرفی می شوند. گاهی اوقات این ویژگی های قابل توجه از منابع غیر منتظره می آیند که در این میان می توانیم به گوشی های گیمینگ دارای نمایشگرهای مبتنی بر رفرش ریت بالا اشاره کنیم.

رویکرد اپل و سامسونگ

طبق آخرین گزارش شرکت IDC، سامسونگ و اپل حدود 35 درصد از کل بازار جهانی گوشی های هوشمند را در دست دارند در آمریکا و اروپا این درصد بسیار بالاتر است. با این حال، هر دو شرکت برای گوشی های پرچم دار خود بسیار محافظه کارانه عمل می کنند.

در این رابطه، سامسونگ برای ویژگی های نوآورانه در ابتدا میزان موفقیت آمیز بودن آن ها را عرضه محصولات جانبی می سنجد. به همین خاطر گوشی هایی مانند سری اج، نوت و حالا فولد و Flip روانه بازار می شوند و در ابتدا این گوشی ها قرار نیست که ارتباط مستقیمی با خانواده پرچم داران داشته باشند. اگر این محصولات پرطرفدار باشند، سامسونگ آن ها را بهبود می بخشد، بار دیگر آزمایش می کند و سپس بخش هایی که عملکرد مناسبی دارند، راه خود را به گوشی پرچم دار پیدا می کنند.

اپل از عرضه آیفون تقریبا یکسان برای سال های متمادی راضی بود و مشتریان این شرکت هم از این رویکرد شکایت چندانی نداشتند. طی سال های گذشته، شایعات در مورد آیفون بعدی همیشه به طور گسترده ای از واقعیت فراتر می رود. اما در نهایت این موضوع که اپل در زمینه بهره گیری از ویژگی های جدید عجله نمی کند، بین کاربران به طور گسترده پذیرفته شده است.

همان همیشگی

اگرچه در چنین مطالبی ما از شرکت ها می خواهیم که رویکردهای محافظه کارانه را کنار بگذارند، اما اگر محصولی از این تولیدکنندگان دچار مسئله ای شود، کاربران زیادی تصمیم می گیرند که آن محصول را خریداری نکنند و با این کار شرکت موردنظر را محکوم می کنیم. ویژگی های نوآورانه و طرح های جدیدی که به درستی آزمایش نشده اند، می توانند منجر به فاجعه شوند. در اصل ما انتظار داریم که کاربران برای ویژگی هایی که عملکردشان اثبات نشده، مبالغ هنگفتی بپردازند و بیشتر مردم چنین کاری را انجام نمی دهند.

افزودن یک ویژگی نوآورانه جدید به گوشی که بتواند برای گروه وسیعی از افراد جذاب باشد و به عنوان استانداردی برای شرکت عمل کند، یک ریسک بسیار بزرگ محسوب می شود. در این زمینه می توانید به HTC، ال جی یا موتورولا نگاهی بیندازید. هر سه شرکت طی سال های متمادی به نوآوری تعهد داشتند و بدون هراس از این نوآوری ها در گوشی های پرچمدار استفاده می کردند. زمانی که گوشی های هوشمند تازه نفس بودند و فروش در حال افزایش بود، فضای کافی برای آزمون و خطا وجود داشت. اما این شرکت ها حالا چه وضعیتی دارند؟ بسیاری از نوآوری های این شرکت ها در رسانه ها مورد ستایش قرار گرفتند و مدتی بعد به ویژگی های استاندارد انواع گوشی ها بدل شدند. اما نوآوری لزوما منجر به فروش بیشتر نمی شود.

آیا در حال حاضر تولیدکننده موفقی وجود دارد که بخواهد برای گوشی های پرچمدار خود چنین ریسکی را بپذیرد؟ فکر نمی کنیم دیگر هیچ شرکت موفقی بخواهد چنین رویکردی اتخاذ کند. گوشی های پرچم دار فعلی فقط باید ویژگی های موجود در یک فهرست را داشته باشند. پرچم داران 2020 بدون شک بسیار قدرتمند و عالی خواهند بود ولی در نهایت ویژگی های آن ها همان بهبودهای نسبی در مقایسه با نسل قبلی است. پرچم داران دیگر قرار نیست محدودیت ها را پشت سر بگذارند. به همین خاطر، باید برای نوآوری به گوشی های گیمینگ، گوشی های مفهومی و شرکت های چینی نگاهی بیندازیم که معمولا خیلی سریع می توانند ایده ها را برای گوشی های مختلف عملی کنند.

در حالی که نوآوری هیجان انگیز است، اما تقریبا همیشه شکاف قابل توجهی بین ویژگی جدید در حال ظهور و بی نقص شدن آن وجود دارد. گوشی های پرچم دار قرار است بی کم وکاست باشند و بی نقص بودن خسته کننده است. به همین خاطر در بین گوشی های پرچمدار دیگر جایی برای نوآوری هیجان انگیز وجود ندارد.

5 باور نادرست ولی رایج در مورد گوشی های هوشمند

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 459

به "چرا گوشی های پرچم دار تا این حد تکراری شده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گوشی های پرچم دار تا این حد تکراری شده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید