پیشرفته ترین پای مصنوعی دنیا ابداع شد

به گزارش سفر به مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، به همین دلیل شرکت اوتوباک بزرگترین فراوری کننده پروتز دنیا اعلام نموده برای ارائه دنیای این پروژه با آنها همکاری می نماید.

پیشرفته ترین پای مصنوعی دنیا ابداع شد

در حساب کاربری رسمی توئیتر دانشگاه آمده است: آزمایشگاه مهندسی بیونیک ما پای بیونیک یوتا را ابداع نموده ایم که پیشرفته ترین پای بیونیک دنیا است. اکنون با پیشروترین فراوری نماینده پروتز در دنیا همکاری می کنیم تا این پروتز را برای افراد فراهم کنیم.

توماسو لنزی استادیار دانشکده مهندسی مکانیک و مدیر آزمایشگاه مهندسی بیونیک این دانشگاه می گوید: هدف ما از این همکاری ارتقا و ترکیب فناوری های نوین مانند رباتیک، هوش مصنوعی، مهندسی عصبی با فرایندهای فراوریی، خدمات درمانی و مراقبت از بیماران است. ما می خواهیم مطمئن شویم فناوری های نوین با سرعت زیاد از آزمایشگاه به بازار عرضه می گردد.

پای بیونیک یوتا موتورها، پردازشگرها و هوش مصنوعی نوین را ترکیب می نماید تا فردی که دچار قطع عضو شده بتواند قدرت انجام فعالیت های یک فرد عادی را داشته باشد.

افراد دچار قطع عضو روی پای سالم خود تکیه می نمایند تا قسمت بالای بدن شان را با یاری پروتز جابجا نمایند که این امر خود چالش برانگیز است. اما با یاری پای بیونیک یوتا این فرایند راحت تر می گردد زیرا پروتز قدرت بیشتری برای تسهیل حرکت دارد.

لنزی در این باره می گوید: اگر فرد سریع حرکت کند، پروتز نو نیز سریع حرکت می نماید و به او انرژی می دهد یا به طور اتوماتیک میزان گام ها روی پله را تنظیم می نماید یا می تواند به فرد یاری کند راحت تر از روی موانع گذر کند.

این پروتز مجهز به حسگرهای گشتاور و نیرو است که به طور خاص برای آن طراحی شده اند. بعلاوه حسگر سرعت و ژیروسکوپ نیز در پای مصنوعی به کار رفته است. این حسگرها به یک پردازشگر رایانشی متصل هستند که داده های به دست آمده را به حرکاتی در مفاصل پروتز تبدیل می نماید.

پای مصنوعی مذکور براساس داده های واقعی قدرت را برای موتورهای مفاصل تامین می نماید و در نتیجه در راه رفتن، ایستادن، بالا و پایین رفتن از پله ها یا گذر از روی موانع به کاربر یاری می نماید.

سیستم انتقال هوشمند پای مصنوعی موتورهای الکتریکی را به مفاصل رباتیک متصل می نماید. این سیستم ارتقا یافته فعالیت هر مفصل را ارتقا می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1401 بروزرسانی: 18 مهر 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1655

به "پیشرفته ترین پای مصنوعی دنیا ابداع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفته ترین پای مصنوعی دنیا ابداع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید