پنج قدمی که شغل آینده شما را تضمین می کند!

به گزارش سفر به مالزی، خود را برای برداشتن قدم های اساسی آماده کنید.

راههایی وجود دارد که شما را آماده شغل مناسبتان می کند. اما قبل از آن باید به نیازمندی های هر شغل و شناخت درست از خود، آگاهی کامل داشته باشید. ما قدمهایی را برای شما ترسیم میکنیم، تا بهترین شغل را داشته باشید، فرقی نمی کند که بخواهید زمینه شغلیتان را عوض کنید یا همان شغل را ادامه دهید و یا حتی هیچ ایده ای از کار در ذهنتان نداشته باشید. تنها کافیست این 5 قدم را با خبرنگاران بردارید.

پنج قدمی که شغل آینده شما را تضمین می کند!

1. ارزیابی خود

افرادی که در حال انتقال و عادت به موقعیت نو هستند، آمادگی دارند تا مشغول کار شوند و فرصت خوبی دارند تا خود را ارزیابی کنند. این تمرین باعث می شود توانایی ها و رفتارهای خود را بشناسند و از آن ها در کار استفاده کنند یا آن را به کارمند خود در آینده یاد دهند. چند تست مختلف برای ارزیابی خود وجود دارد که آزمایششان را پس داده اند. از این تست ها می توان به این موارد اشاره کرد: Myers-Briggs، DiSC، Keirsey Temperament Sorter-II، Career Insights و StrengthsFinder.

2. داشتن رزومه مشخص و خوب

اولین قدم برای هر کس که در پی شغل نو است، داشتن یک رزومه متفاوت و البته پروفایلی مجذوب کننده در لینکدین است. دقت کنید که باید رزومه متفاوت باشد نه خوب یا خیلی خوب. دلیل متفاوت بودن رزومه این است که غالب رزومه ها معمولی هستند و تنها مواردی جزئی از آن ها به چشم می آیند و توجه را به خود می کنند. پیشنهاد می شود اجازه دهید رزومه حرفه ای شما از طریق افراد متخصص این کار تنظیم شود. شاید بپرسید چرا؟ اولین دلیل این است که شما در رقابتی نفس گیر با افرادی هستید که در کارشان بسیار خوب هستند. دوم اینکه نوشتن رزومه و پروفایل در لینکدین، بخشی از یک حرفه است که نیاز به تمرین زیاد، توانایی بالا و تجربه زیاد دارد. البته این افراد باید از سیستم بررسی سازمان ها که از آن برای یافتن رزومه های خوب بهره می گیرند نیز اطلاعاتی داشته باشند؛ و نکته سوم اینکه رزومه ضعیف دیده نمی شود و در واقع تلف کردن وقت است. زمانی که رزومه یا یک پروفایل لینکدین ساخته شد، نیاز به تغییرات کوچک دارد تا حاوی لغات کلیدی و همیشه به روز باشد. شما می توانید با ابزار گوگل ترندز لغات کلیدی را پیدا کنید یا اینکه از طریق مراجعه به پروفایل رقبای خود آن ها را شناسایی کنید.

در قدم دوم برای اینکه نقطه تمایز خود را مشخص کنید، این چهار سؤال را بپرسید: شما چه کاری انجام می دهید؟ مشتریان شما چه کسانی هستند؟ مشتریان چه سودی از شما به دست می آورند؟ شما چه کاری انجام می دهید و در اختیار مشتریان قرار می دهید که آن ها در جایی دیگر نمی توانند این خدمت را دریافت کنند؟

قدم بعدی ساخت برند شخصی است. برند شخصی تأثیری است که شما دارید. چیزی است که به آن معروف هستید و موردی است که دیگران در مورد شما می گویند. مردم علاقه دارند با اشخاصی که دوست دارند و به آن ها اعتماد می کنند، ارتباط داشته باشند. برند شخصی شامل درک، معروفیت، تأثیرگذاری و تصویر شما است. زمانی که می خواهید برند شخصی بسازید، باید بتوانید به این سه سؤال پاسخ دهید: شما چه کسی هستید؟ چه کاری انجام می دهید؟ و اینکه کار شما چرا اهمیت دارد؟ برای ساخت برند شخصی باید مدام نام خود را در گوگل جستجو کنید و موارد ریز مانند داشتن امضای مناسب در ایمیل را رعایت کنید.

حال زمان آن رسیده است تا برند شخصی خود را بسازید. ابتدا هدف خود را مشخص کنید. نوع شغلی که می خواهید، جایگاه مورد نظر خود را و مواردی که برای شما مهم هستند، با توجه به موارد مانند ارزش های خود، شناخت، پول، امنیت شغلی، ارتقاء، تعهد، هدف و وابستگی مشخص کنید. سپس جامعه هدف خود را مشخص کنید. برای مثال، شما باید شرکت های خاص، کارمندان، صنایع، موقعیت ها، فاصله و موقعیت شغلی را مشخص کنید. همیشه باید خود را با استفاده از مشخص کردن جامعه هدف، از دیگران متمایز کنید. بهترین بخش را مشخص کنید و هرازگاهی با استفاده از نتایج به دست آمده، کار خود را بسنجید و تغییرات لازم را ایجاد کنید.

قدم بعدی این است که خود را تبلیغ کنید. از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، لینکدین و توییتر استفاده کنید. شما باید تلاش کنید تا ارتباط خود را در هر یک از شبکه های اجتماعی گسترده تر کنید. برای آنکه دیده شوید نیاز است در جوامع مختلف حضور پیدا کنید، به مصاحبه بپردازید و به سؤالات پاسخ دهید. انجام این کارها باعث می شود شما به عنوان متخصص شناخته شوید و در واقع از اطرافیان متمایز باشید. مطمئن شوید که عکس شما به صورت حرفه ای گرفته و پردازش شده است. پروفایل خود در شبکه های مجازی را به صورت کامل پر کنید. لینکدین اجازه می دهد مطالب را به راحتی منتشر کنید تا دیگران توانایی خواندن آن ها را داشته باشند؛ و در آخر، حتما در گروه های شبکه ای که در پی کار هستند حضوری فعال داشته باشید.

3. شناخت موقعیت های شغلی

طبیعتا این موضوع هدف نهایی است؛ اما باید از کجا آغاز کرد؟ برای آغاز جاهای بسیاری وجود دارد. برای مثال می توان از محلی به نام جستجوی شغل در تب شغل های لینکدین آغاز کرد. وب سایت های مختلفی وجود دارند که پایگاه داده عظیمی از کارهایی که شما می خواهید، در خود جا داده اند. اما بهترین مکان برای پیدا کردن موقعیت شغلی، شرکت در گروه های شبکه ای پیدا کردن شغل است. به طور مشخص باید همیشه در پی موقعیت های نو بگردید و آن ها را پیدا کنید. برای مثال با شرکت در گروه های مختلف در لینکدین می توانید سؤالات خود را مطرح کنید و به احتمال زیاد فردی پیدا خواهد شد تا این سؤالات را پاسخ دهد. بر شرکت های خاص تمرکز کنید و موقعیت های شغلی ایجادشده از طریق آن ها را تحت نظر داشته باشید. لیستی از افراد کلیدی در شرکت های تحت نظرتان تهیه کنید و مدام با آن ها در ارتباط باشید.

4. مدیریت پروژه

جستجوی شغلی شما ممکن است ماه ها به طول بیانجامد. اگر فردی هستید که به صورت جدی در پی شغلی نو است، قطعا اطلاعات جمع آوری شده در طول زمان بیشتر و بیشتر خواهند شد و به حدی خواهند رسید که نیاز به مدیریت خوب پروژه خواهید داشت. در حالت حداقل، یک صفحه که به صورت مرتب بروزرسانی می شود، می تواند کار شما را پیش ببرد. برخی افراد نیز از ابزارهای مدیریت ارتباطات مشتری (CRM) بهره می برند. دو عدد از ابزارهای شناخته شده در این زمینه JibberJobber و CareerShift هستند.

5. آماده شدن برای مصاحبه

این یکی از مهم ترین بخش ها است؛ چرا که در نهایت برای هر موقعیت شغلی یک برنده وجود خواهد داشت. برای شنیدن و پاسخ دادن به این جمله آماده شوید: در مورد خودتان صحبت کنید

حداقل 15 پاسخ از پیش مشخص شده و هدف دار آماده کنید. این پاسخ ها برای مصاحبه هستند. شما با سوابق خود آغاز می کنید، با کارهایی که انجام دادید ادامه می دهید و جملاتتان با پاسخ به این که سود و ارزش شما برای شرکت چیست سرانجام می یابد. بهتر است با کسی که توانایی راهنمایی و نقد دارد در این زمینه مشورت کنید. دیگر کار مثبتی که می توانید انجام دهید این است که صدای خود را در مصاحبه های تمرینی ضبط کنید تا نحوه مصاحبه خود را بیشتر بشناسید.

در مورد شرکتی که قرار است در آن مصاحبه صورت بگیرد، اطلاعات کافی داشته باشید تا در مصاحبه مشخص شود که شما در مورد آن ها اطلاعات بسیاری دارید. تطابق فرهنگی با شرکتی که قصد کار در آن دارید، اهمیت بسیار بسیار بالایی دارد. با اینکه نمی توانید برداشت افراد مصاحبه گر از خود را تغییر دهید یا پیش بینی کنید؛ اما می توانید نشان بدهید که برای کار مشتاق هستید و اطلاعات بسیاری از کاری که برای آن اقدام کرده اید دارید.

آمادگی کامل می تواند نتیجه ای بسیار خوب در بر داشته باشد؛ اما این موضوع به تنهایی کافی نیست. شرکتی که برای حضور در آن اقدام کرده اید، در طی فرایند و در بیشتر مواقع کنترل را در دست دارد تا اینکه به شما پیشنهاد کاری داده شود؛ اینجا است که کنترل امور به دست شما خواهد آمد. در اینجا نیز باید به دقت شرکت مورد نظر را بررسی کنید و فرهنگ آن را بشناسید تا بتوانید به خوبی پیشنهاد داده شده را درک و در مورد آن مذاکره کنید. بیشتر شرکت ها برای مذاکره در مورد پیشنهاد خود با شما آماده هستند؛ اما سؤال اینجا است که آیا شما این آمادگی را دارید؟

منبع: الی گشت
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1496

به "پنج قدمی که شغل آینده شما را تضمین می کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج قدمی که شغل آینده شما را تضمین می کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید