پلمب 555 مکان عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

به گزارش سفر به مالزی، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: 8 هزار و 514 مورد از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به مراجع قضائی معرفی و تعداد 555 مورد پس از اخطار پلمب شدند.

پلمب 555 مکان عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سیما سادات لاری به رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره نمود و گفت: طبق آخرین شرایط میانگین کشوری رعایت پروتکل های بهداشتی، بیشترین میزان رعایت در ادارات و سازمان های دولتی با 82.8 درصد و کمترین میزان رعایت در پاساژ ها با 38.1 درصد و نانوایی ها با 44.03 درصد گزارش شده است. همچنین بر اساس آخرین آمار استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی 75.5 درصد گزارش شده است که متأسفانه این عدد نسبت به سه هفته گذشته به میزان 1.35 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: از تاریخ 11 تا 19 شهریورماه امسال بیش از 103 هزار و 500 مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی در سراسر کشور انجام شده است که به دنبال آن تعداد 8 هزار و 514 مورد از این اماکن به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به مراجع قضائی معرفی و تعداد 555 مورد پس از اخطار پلمب شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه نمود: طبق گزارشات واصله میزان استفاده از ماسک توسط شاغلین صنوف، صنایع، کارمندان ادارات و بانک ها نسبت به سه هفته گذشته افزایشی بوده است؛ ولی متأسفانه همچنان شاهد کاهش استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی در این مدت هستیم که امیدواریم استفاده از ماسک توسط مردم در وسایل نقلیه درون و برون شهری جدی گرفته گردد. فراموش نکنیم مهم ترین عامل کنترل بیماری در کشور رعایت بیشتر نکات بهداشتی و استفاده از ماسک است. مطمئناً هرگونه عادی انگاری احتمال خیز مجدد بیماری را تقویت خواهد نمود.

وی اضافه نمود: بیشترین بروز هفتگی موارد مثبت بستری شده در هفته سوم شهریورماه به ترتیب در استان های بوشهر، قم و لرستان و بیشترین بروز هفتگی مرگ و میر در این بازه زمانی به ترتیب در استان های خراسان شمالی، سمنان و اصفهان گزارش شده است.

لاری گفت: کمترین میزان بروز هفتگی موارد بستری مثبت و فوتی نیز در هفته سوم شهریورماه مربوط به استان های کردستان و سیستان و بلوچستان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 721

به "پلمب 555 مکان عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلمب 555 مکان عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید