وسایل حمل و نقل در نپال

به گزارش سفر به مالزی، نپال ممکن است بر روی نقشه شاید کوچک به نظر برسد، اما کوهستان ها و جاده های کوهستانی آن و جاده های بسیار ضعیف آن باعث می گردد که شرایط سفر در جاده ها را سخت و وقت گیر کند. در اینجا چند نکته برای استفاده از حمل و نقل در کشور آسیای جنوبی آمده است. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید

وسایل حمل و نقل در نپال

حمل و نقل در نپال

پروازهای داخلی

سریعترین راه برای دور زدن نپال، پرواز داخلی است. به عنوان مثال، یک سفر جاده ای از کاتماندو به پوخارا می تواند به راحتی هشت ساعت طول بکشد که همین راستا هوایی تقریباً 30 دقیقه زمان می برد. در منطقه ها خاصی از کشور که دسترسی به جاده ندارند، پرواز می تواند به شما زمان بیشتری برای گشت و گذار بدهد. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

متأسفانه سفر هوایی داخلی در نپال بسیار ایمن نیست. به تازگی چهار شرکت هواپیمایی اصلی داخلی نپال در لیست ایرلاین های دنیای قرار گرفته اند، به علاوه فرودگاه تنزینگ-هیلاری لوکلا، دروازه منطقه اورست و فرودگاه جومسوم ، دروازه مستانگ ، غالباً به عنوان خطرناک ترین فرودگاه های دنیا شناخته می شوند.

نکته محلی در خصوص حمل و نقل در نپال : حتی با وجود این سابقه ناخوشایند در خصوص ایمنی هوا، با توجه به شرایط نامساعد و خطر بسیار زیاد مسافرت در جاده های کوهستانی نپال، ما هنوز هر روز نیم ساعت در هوا را به بیش از 10 ساعت سفر با اتوبوس ترجیح می دهیم.

اتوبوس های گردشگری

اتوبوس های گردشگری راستاهای بین شهرهای بزرگ و شهرهای مورد علاقه گردشگر ها (اعم از نپالی و بین المللی) را طی می نمایند. ده ها شرکت وجود دارد که روزانه بین کاتماندو و پوخارا سرویس می دهند و سایر راستاهای اتوبوس شامل کاتماندو به چیتوان، پوخارا به چیتوان ، کاتماندو به لومبینی و پوخارا به لومبینی است. اتوبوس های گردشگری کمی بیشتر از اتوبوس های محلی هزینه دارند (برای مثال ، کاتماندو به پوخارا حدود 10 دلار آمریکا هزینه دارد) اما راحت تر هستند و معمولاً دارای تهویه مطبوع هستند و در طول سفر برای استراحت، توالت و وعده های غذایی توقف دارند و زیاد شلوغ نیستند. بلیط ها را می توانید از شرکت های اتوبوس یا آژانس های مسافرتی در اطراف کاتماندو (بخصوص تامل)، پوخارا و سایر قطب های گردشگری بخرید.

نکته محلی حمل و نقل در نپال: در طول فصل اوج سفر بهتر است قبل از سفر بلیط را تهیه کنید. سفر به هیمالیا

اتوبوس های محلی و مینی وانت

بیشتر نپالی ها به وسیله اتوبوس های محلی و مینی بوس به سراسر کشور می فرایند. این وسایل حمل و نقل در نپال مقرون به صرفه هستند (حدود 5 دلار برای سفر بین کاتماندو و پوخارا) و مسافرت بین شهرها و روستاهایی که هیچ راه اتصالی دیگری ندارند، مناسب است. اما آنها زیاد خوشایند نیستند زیرا اغلب با سرعت های خطرناک حرکت می نمایند و بیش از حد شلوغ هستند. با این وجود، برای کسانی که سعی در رسیدن به مکانهایی دارند که تحت پوشش اتوبوس های گردشگری نیستند، ممکن است تنها گزینه باشد.

نکته محلی در خصوص حمل و نقل در نپال : سوار شدن بر روی سقف اتوبوس در نپال واقعاً قانونی نیست. ممکن است در منطقه ها روستایی شاید مجبور شوید به روی سقف آن بروید و اگر راننده بداند که یک پاسگاه پلیس جلوتر است (که بیشتر در منطقه ها نزدیک به مرز تبت پاسگاه ها قرار دارند) از شما می خواهد به پایین بپرید. خرید بلیط هواپیما تهران کاتماندو

تاکسی ها

تاکسی گرانترین وسیله حمل و نقل در نپال است، اما می تواند راحت ترین وسیله نقلیه باشد. غالباً می توانید برای مسافرت های طولانی مدت از آن ها بهره ببرید. دقت داشته باشید برای رفتن تاکسی ها به خارج شهر باید پلیس اجازه خروج دهد، بنابراین این هزینه به کرایه شما اضافه می گردد. هیچ نرخ ثابت برای تاکسی ها وجود ندارد و این در حالی است که ما شنیده ایم که بعضی از آنها دارای سیستم متر هستندکه بسیار نادر اند. تاکسی ها در نپال تقریباً همواره کوچک و سفید هستند و در شهرها، آنها معمولاً در تقاطع ها یا مکان های مشخصی مشخص شده گرد هم می آیند.

نکته محلی در خصوص حمل و نقل در نپال : از شخصی که به او اعتماد دارید - مانند کارکنان هتل خود بپرسید - نرخ سفر برای سفر شما چقدر است و با راننده تاکسی از ابتدای راستا مذاکره قیمت را انجام دهید. به خاطر داشته باشید که بسته به مکانی که می خواهید بروید، راننده ممکن است نتواند مسافری برای برگشت داشته باشد بنابراین ممکن است عاملی برای افزایش قیمت گردد. رزرو هتل در کاتماندو

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1441

به "وسایل حمل و نقل در نپال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسایل حمل و نقل در نپال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید