نرخ های غیر متعارف بازار رهن و اجاره

به گزارش سفر به مالزی، بازار اجاره در روز های پایانی سال با نرخ های غیرمتعارف بعضی از موجران روبرو شده است.

نرخ های غیر متعارف بازار رهن و اجاره

به گزارش دنیای اقتصاد، تحقیقات میدانی از بازار رهن و اجاره در مناطق پرمعامله پایتخت نشان می دهد، بعضی از موجران به واسطه داغ بودن بازار شب عید املاک خود را با نرخ هایی بالاتر از نرخ متعارف منطقه ارائه دادند.

نتیجه تحقیقات از بعضی واسطه های ملکی در بازار رهن و اجاره نیز موید همین موضوع است. به اعتقاد بعضی فعالان بازار رهن و اجاره در مناطق پرمعامله، در حال حاضر بازار شب عید مسکن، بازار پررونق سنتی در سال های گذشته نیست که مهم ترین علت آن شوک طولانی مدت به قیمت مسکن در حدود سه سال گذشته بوده است.

با این حال، بعضی از واسطه های ملکی بر این باورند، بسیاری از موجران با تصور بازار داغ سنتی شب عید، نرخ های پیشنهادی برای رهن و اجاره را بیش از نرخ های متعارف منطقه اعلام می نمایند.

در مقابل آنالیز ها از شرایط سمت تقاضا نیز حاکی از آن است که متقاضیان بازار رهن و اجاره بیشتر تمایل به تمدید دارند و در صورت اجبار در مورد تغییر ملک استیجاری خود اقدام می نمایند.

در حال حاضر آنالیز بعضی فایل های رهن و اجاره که طی یک هفته اخیر به بنگاه های معاملات ملکی ارائه شده است، نشان می دهد فایل هایی که در این بازه زمانی ارائه شده عمدتا بالاتر از فایل های ارائه شده تا پیش از این بازه زمانی است.

آنالیز ها حکایت از آن دارد که این نرخ های غیرمتعارف عمدتا در مناطق مصرفی و پرمعامله بیشتر از سوی بعضی موجران ارائه می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1081

به "نرخ های غیر متعارف بازار رهن و اجاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ های غیر متعارف بازار رهن و اجاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید