مشکل افراد نزدیک بین با یک عینک هوشمند حل خواهد شد

به گزارش سفر به مالزی، هلدینگ دارویی کوبوتا (Kubota Pharmaceutical Holdings) ژاپن اخیرا در حال توسعه عینک های هوشمندی است که ممکن است در آینده سبب بهبود بینایی افراد نزدیک بین گردد.

مشکل افراد نزدیک بین با یک عینک هوشمند حل خواهد شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آی ای، شاید این باعث تعجب افراد بسیاری گردد که چطور چنین چیزی ممکن است، اما این شرکت وسیله ای پوشیدنی ایجاد نموده است که افراد تنها با قرار دادن آن در جلوی چشمان خود (دقیقاً همانند عینک) می توانند مشکل نزدیک بینی خود را بهبود بخشند. این دستگاه که عینک های کوبوتا (Kubota Glasses) نام دارد، در حال حاضر هنوز نمونه اولیه آن ایجاد شده و محققان همچنان در حال آزمایش آن هستند، اما لازم به ذکر است تا به امروز نتایج آن امیدوارنماینده بوده است.

نزدیک بینی معمولاً هنگامی ایجاد می گردد که قرنیه و شبکیه در کره چشم از هم دور می شوند. در این حالت کانون نور مناسب مهار می گردد و منجر به تاری دید اجسام در یک فاصله می گردد. شرکت مذکور میخواهد توزیع عینک های هوشمند خود را در آسیا شروع کند؛ چراکه در آنجا تعداد زیادی از مردم دچار نزدیک بینی هستند. همانطور که شرکت مذکور اعلام نموده 96 درصد از افراد کره جنوبی، 95 درصد افراد ژاپنی، 87 درصد افراد ساکن هنگ کنگ، 85 درصد افراد تایوانی و 82 درصد افراد سنگاپوری برای نزدیک بینی احتیاج به استفاده از عینک دارند و در کل دنیا نیز حدود 2.56 میلیارد نفر از نزدیک بینی رنج می برند، بنابراین به راحتی می توان گفت که عرضه چنین وسیله جدیدی توسط تعداد بسیار زیادی از افراد بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

نحوه عملکرد عینک کوبوتا

کار این عینک به صورتی است که عینک های کوبوتا با تهیه یک تصویر از لنز دستگاه بر روی شبکیه فرد عمل می نمایند تا ناسازبینی ایجاد نماینده نزدیک بینی را اصلاح کند. این شرکت گفت که استفاده از این عینک بین 60 تا 90 دقیقه در روز به اصلاح بینایی فرد یاری می نماید.

اما برای آنکه محققان دریابند هر فرد می بایست روزانه چند ساعت و یا در کل چند روز، هفته، ماه یا سال از آن استفاده کند تا نزدیک بینی او اصلاح گردد، کوبوتا میخواهد آزمایشات بالینی بیشتری را برای تعیین این نکات و موارد دیگر انجام دهد.

ریو کوبوتا (Ryo Kubota)، رئیس شرکت گفت: تیم توسعه دهنده این عینک در حال حاضر یک آزمایش بالینی را با مشارکت 25 نفر در ایالات متحده شروع نموده، اما پس از آن شرکت میخواهد برای اولین بار آن را (عینک) را در آسیا به فروش برساند؛ چراکه جمعیت زیادی از افراد در آنجا نزدیک بین هستند.

آزمایشات بالینی اولیه عینک در تابستان گذشته شروع شد و این شرکت همچنین در حال آنالیز لنزهای تماسی به عنوان روش دیگری برای اصلاح نزدیک بینی نیز است. توسعه روش های اصلاحی غیرتهاجمی برای بهبود بینایی، زندگی میلیاردها انسان در سراسر دنیا را بسیار آسان و دلپذیر می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 970

به "مشکل افراد نزدیک بین با یک عینک هوشمند حل خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل افراد نزدیک بین با یک عینک هوشمند حل خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید