مراحل خرید خانه (آپارتمان) در ترکیه چگونه است؟

به گزارش سفر به مالزی، در این مطلب قصد داریم بسیار ساده و روان شما را با مراحل مختلف خرید ملک در ترکیه آشنا کنیم. اگر قصد مهاجرت دارید حتما این مطلب را دنبال کنید تا با نخستین گام مهاجرت به ترکیه آشنا شوید. حتی اگر از مشاور برای خرید ملک استفاده می کنید باز هم دانستن مراحل خرید ملک در ترکیه لازم است.

مراحل خرید خانه (آپارتمان) در ترکیه چگونه است؟

خرید ملک یا اجاره خانه در ترکیه یکی از راه هایی است که می توان در نهایت به یاری آن اقامت بلند مدت ترکیه را پس از طی مراحلی کسب کرد. یکی از راه های دریافت اقامت ترکیه (2018) از همین جا شروع می گردد.

مراحل خرید ملک در ترکیه:

بعد از اینکه به وسیله مشاور از خانه مورد نظر خود تماشا نموده و تصمیم نهایی برای خرید را گرفتید، با رفتن به مشاور املاک مبلغی به عنوان بیعانه یا به زبان ترکی کاپورا باید پرداخت کنید. این مبلغ معمولا 5% قیمت اصلی ملک است. در این شرایط قولنامه ای برای شما صادر خواهد شد. البته کاپورا می تواند کمتر از این میزان نیز باشد که به توافق طرفین بستگی دارد.

در قرارداد مطابق ماده قانونی 156/2 برای شخصی که موجب برهم خوردن قرارداد گردد، جریمه ای در نظر گرفته شده است. بنابراین حتما پیش از عقد قرداد اولیه و پرداخت بیعانه از تصمیم خود برای خرید ملک مورد نظرتان مطمئن شوید تا مجبور به پرداخت خسارت نشوید.

پس از پرداخت بیعانه، املاک موظف است کپی سند ملک را در اختیار شما یا مشاورتان قرار دهد. در صورتی که مشاور داشته باشید ایشان تمام کارهای مربوط به استعلام سند را انجام خواهند داد تا از شرایط بدهی ملک و شرایط مالیاتی آن مطمئن شوید. حتما مرحله استعلام شرایط ملک را انجام دهید. پس از اطمینان از عدم وجود مشکل، ثبت نام جهت انتقال سند در اداره ثبت اسناد منطقه مورد نظر انجام خواهد شد.

اگر در مجتمعی که شما خریداری نموده اید، تبعه کشور دیگری (فرد خارجی) باشد مراحل انتقال سند با سرعت بیشتری پیش می رود که حدود 3 روز کاری است. برای انتقال سند و قطعی شدن معامله ضروری است پاسپورت شما ترجمه گردد، کد مالیاتی دریافت کنید و افتتاح حساب برای تان انجام گردد. تمام این مراحل را در صورتی که مشاور داشته باشید، ایشان انجام خواهد داد.

در روز تنظیم سند خریدار و فروشنده یا نمایندگان قانونی آنها در حضور مترجم رسمی دولت ترکیه حاضر شده و مامورِ تنظیم و انتقال سند مراحل اداری را انجام می دهد. پرداخت به جامانده مبلغ هم می تواند یک جا باشد یا به صورت چند قسط پرداخت گردد، همه اینها بسته به توافقی است که با مالک انجام داده اید.

سند می تواند به نام چند نفر صادر گردد بنابراین می توانید ملکی را به صورت شریکی بخرید.

مورد مهم دیگر این است که اگر ملکی را بخرید که در آن شخصی ساکن باشد، آن شخص چه مالک قبلی آن خانه باشد چه مستاجر، می تواند مطابق قانون تا 45 روز پس از انتقال سند در خانه بماند. بنابراین برای اینکه دردسر کمتری داشته باشید، بهتر است از میان خانه های خالی، ملکی را انتخاب و بخرید.

گردآوری و تنظیم: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 28 شهریور 1401 بروزرسانی: 28 شهریور 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1645

به "مراحل خرید خانه (آپارتمان) در ترکیه چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل خرید خانه (آپارتمان) در ترکیه چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید