مخالفت الجزائر با پذیرش داعشی های تحت بازداشت قسد

به گزارش سفر به مالزی، دولت الجزائر با درخواست سازمان ملل مبنی بر پذیرش اتباع این کشور که به صفوف داعش در سوریه پیوسته اند، مخالفت کرد.

مخالفت الجزائر با پذیرش داعشی های تحت بازداشت قسد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت الجزائر به سازمان ملل ابلاغ کرد که بدون وجود ادله و اطلاعات روشن مبنی بر الجزائری بودن داعشی ها در اردوگاه های شمال شرق سوریه، هرگز حاضر به پذیرش آن ها نیست.

هیأت نمایندگی دائم الجزائر در سازمان ملل در پاسخ به گزارش این سازمان تأکید کرد: هیچ دلیلی مبنی بر وجود اتباع الجزائری در میان داعشی ها یا خانواده های آن ها که در شمال شرقی سوریه بازداشت هستند، وجود ندارد.

شماری از داعشی ها و اعضای خانواده های آن ها در حال حاضر در اردوگاه ها و بازداشتگاه هایی در شمال شرقی سوریه در بازداشت قوات سوریة الدیمقراطیة (قسد) هستند.

طبق گزارش وبگاه العربی الجدید، سازمان ملل 26 ژانویه گذشته در گزارشی خطاب به الجزائر و 57 کشور دیگر از آن ها خواست تا بدون معطلی اتباع خود را که در میان این داعشی ها هستند به کشورهایشان بازگرداندند.

در این گزارش درباره نابسامانی اوضاع امنیتی و انسانی در دو اردوگاه الهول و الروج (64 هزار نفر) ابراز نگرانی شده است.

دولت الجزائر در پاسخ به این گزارش گفته است که هیچ ادله محکمی مبنی بر وجود اتباع الجزائری در میان این داعشی ها وجودن ندارد و کارشناسان سازمان ملل نیز از طرف هایی که این ادعا را مطرح نموده اند (قسد) بخواهد تا اطلاعات تکمیلی و اسامی و القاب افراد که نشان دهد آن ها الجزائری هستند، ارائه کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1099

به "مخالفت الجزائر با پذیرش داعشی های تحت بازداشت قسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت الجزائر با پذیرش داعشی های تحت بازداشت قسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید