فهرست کامل ارور ماکروفر ال جی

به گزارش سفر به مالزی، استفاده از ماکروفر باعث سهولت و سرعت در آماده سازی غذا می گردد. اما گاهی اوقات در هنگام استفاده از ماکروفر، با مشکلاتی مانند ارورهایی روبه رو می شویم که ممکن است عملکرد دستگاه را مختل کند. ما در این مقاله به آنالیز ارور ماکروفر ال جی می پردازیم که یکی از دستگاه های پرکاربرد در بین کاربران این وسیله است.

فهرست کامل ارور ماکروفر ال جی

اگر شما هم در آشپزخانه خود یکی از انواع مدل های ماکروفر ال جی را دارید با مجله خبرنگاران همراه باشید تا با ارورهای مایکروویو ال جی و راهکارهای رفع آن بیشتر آشنا شوید.

بعلاوه اگر در زمینه تعمیرات لوازم خانگی از جمله تعمیر مایکروفر و بعلاوه تعمیر اجاق گاز احتیاج به مشاوره و خدمات دارید می توانید به وسیله ثبت سفارش در بخش تعمیرات سایت خبرنگاران، از متخصصان مشاوره رایگان دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • ترمیستور، هیتر، سنسور و برد الکترونیکی از جمله قطعاتی هستند که ممکن است در مایکروفر ال جی خراب شوند و ارورهایی مانند F-1، F-2 و F-3 را نمایش دهند.
  • برای رفع کردن خطاهای مایکروفر ال جی، باید ابتدا کد خطای دستگاه را آنالیز کنید و سپس بر اساس آن اقدامات لازم را برای تعمیر یا تعویض قطعات خراب شده انجام دهید.
  • برای جلوگیری از خرابی ترمیستور و هیتر در مایکروفر، از تمیز کردن و نظافت دستگاه به صورت دوره ای و استفاده صحیح از آن اطمینان حاصل کنید.
  • خطاهای مایکروفر ال جی از جمله E-01، E-02 و E-03 نیز ممکن است به دلیل خرابی ترمیستور، هیتر و سیستم حرارتی رخ دهند.
  • برای جلوگیری از خرابی هیتر در مایکروفر، از آن استفاده صحیح کنید و زمان پخت وپز را به درستی تنظیم کنید.

دلایل و راهکار های ارور ماکروفر LG

در ادامه، دلایل و راهکار های ارور ماکروفر ال جی را توضیح می دهیم:

ارور ترموستات مایکروفر ال جی

دلیل بروز این ارور ماکروفر ال جی معمولاً خرابی ترموستات در داخل ماکروفر ال جی است و برای رفع این ارور باید ترموستات را تعویض کنید.

ارور مغناطیسی مایکروفر ال جی

این ارور ممکن است به دلیل قرار گرفتن مغناطیس در داخل ماکروفر ال جی یا دیگر ایرادات مرتبط به وجود بیاید. برای رفع ارور ماکروفر ال جی LG، باید از داخل ماکروفر ال جی مغناطیس را حذف کنید. با توجه به تخصصی بودن این تعمیرات، بهتر است از یک تعمیرکار باتجربه یاری بگیرید.

ارور در موتور مایکروفر ال جی

این ارور ممکن است به دلیل خرابی موتور داخلی ماکروفر ال جی یا دیگر عیب های مربوط به موتور رخ دهد. برای رفع ارور مایکروفر ال جی در موتور، ابتدا باید موتور داخلی ماکروفر را با دقت آنالیز کنید و در صورت لزوم، می توانید این مشکل را با تعویض موتور رفع کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات مایکروویو!

اشکال در مدار الکترونیکی و ارور ماکروفر ال جی

دلیل این ارور ماکروفر ال جی معمولاً خرابی مدار الکترونیکی داخلی ماکروفر ال جی یا دیگر عیب های مربوط به این مدار است. به دلیل پیچیدگی مدار الکترونیکی و احتیاج به تجهیزات و دانش فنی خاص، ترمیم این مشکل باید به وسیله یک تکنسین مجرب انجام گردد.

به طورکلی، برای جلوگیری از بروز این ارورها، بهتر است از ماکروفر ال جی به درستی و با رعایت دستورالعمل های آن، بهره ببرید. بعلاوه، بهتر است ماکروفر را به دور از دسترس بچه ها قرار دهید و در صورت بروز هرگونه خرابی و ارور، برای رفع ایرادات آن اقدام کنید.

کدهای خطا در مایکروفر ال جی

توضیحات مربوط به آنالیز ارورهای مایکروفر ال جی عبارتند از:

1. کد خطا F-1: در صورتی که ترمیستور مایکروفر خراب شده باشد، این ارور نمایش داده می گردد. برای رفع این مشکل، دستگاه را از برق بکشید و بعد از 10 ثانیه دوباره راه اندازی کنید. اگر مشکل حل نشد، باید ترمیستور و برد الکترونیکی دستگاه آنالیز و تعویض شوند.

2. کد خطا F-2: این ارور نشان می دهد که ترمیستور خراب شده و در حین پخت دچار اتصال کوتاه شده است. برای رفع کردن این مشکل، دستگاه را از برق بکشید و پس از 10 ثانیه دوباره راه اندازی کنید. اگر مشکل حل نشد، باید ترمیستور و هیتر مربوطه آنالیز و تعویض شوند.

3. کد خطا F-3: این ارور ماکروفر ال جی نشان می دهد که دمای مایکروفر پس از خاتمه پخت وپز به درستی کاهش نیافته است و ممکن است ترمیستور دستگاه خراب شده باشد. برای رفع کردن این مشکل، باید سیم کشی و ترمیستور دستگاه آنالیز و احتمال خرابی آن ها را آنالیز کنید.

4. کد خطا F-4: در صورت خرابی سیستم رطوبت سنج و کوک، این ارور ماکروفر ال جی نمایش داده می گردد. ابتدا دستگاه را ریست کنید و در صورتی که مشکل حل نشد، باید سنسور و برد الکترونیکی مربوطه آنالیز و تعویض شوند.

5. کد خطا F-11: این ارور نشان می دهد که خطای ارتباطی میان برد و موتور اینورتر در مایکروفر ال جی اتفاق افتاده است. برای رفع کردن این خطا، اتصالات و سیم کشی دستگاه را آنالیز کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی مایکروفر با تیم خبرنگاران

6. کد خطا F-16: این خطا به دلیل وجود مشکل در موتور فن در ارور های مایکروویو ال جی رخ می دهد. برای رفع کردن این مشکل، بهتر است به وسیله تکنسین دستگاه آنالیز گردد.

7. کد خطا F-17: این ارور ماکروفر ال جی زمانی نمایش داده می گردد که سنسور دمایی موتور اینورتر دستگاه خراب شده باشد.

8. کد خطا F-19: اگر محافظ اینورتر Vdc دستگاه خراب شده باشد، این خطا نمایش داده می گردد. برای رفع کردن این مشکل، بهتر است از یک تکنسین هدایت بگیرید.

بیشتر بخوانید: 11 مورد از مهمترین مسائل رایج مایکروفر!

9. کد خطا E-01: این ارور ماکروفر ال جی نشان می دهد که ترمیستور دستگاه به اتصال کوتاه رسیده است.

10. کد خطا E-02: این ارور نشان می دهد که دمای مایکروفر به دمای مورد نظر نرسیده است. برای رفع کردن این مشکل، ترمیستور و سیستم حرارتی دستگاه را آنالیز کنید.

11. کد خطا E-03: این ارور نشان می دهد که دمای مایکروفر به دلیل خرابی ترمیستور و هیتر، بیش از حد بالا رفته است و باید این قطعات دستگاه را آنالیز و در صورت خرابی تعویض کنید.

12. کد خطا E-05: در صورت خرابی هیتر در مایکروفر، این ارور ماکروفر ال جی نمایش داده می گردد.

13. کد خطا E-10: اگر کلیدهای مایکروفر گیر نموده باشند یا خراب شده باشند، این ارور نمایش داده می گردد. برای رفع کردن این مشکل، باید کلیدهای دستگاه را آنالیز کنید و در صورت لزوم، تعمیر یا تعویض کنید.

نتیجه گیری

ماکروفر ال جی قابلیت های مختلفی دارد؛ از جمله Cook mode در ماکروفر ال جی که به شما این امکان را می دهد که در سه حالت دستور پخت به دستگاه بدهید. اگر اشکالی در دستگاه ایجاد گردد و شما با ارور ماکروفر ال جی روبرو شوید، تمامی این قابلیت ها ممکن است از کار بیفتند.

بنابراین ضروری است با مشاهده ارور ماکروفر ال جی جهت آنالیز، عیب یابی و تعمیر قطعات معیوب اقدام کنید تا ضمن استفاده بهینه از دستگاه، از بروز مسائل جدی در ماکروویو جلوگیری کنید.

منبع: آچاره
انتشار: 20 خرداد 1402 بروزرسانی: 20 خرداد 1402 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1760

به "فهرست کامل ارور ماکروفر ال جی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست کامل ارور ماکروفر ال جی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید