قوی سیاه نیمه تاریک درون

به گزارش سفر به مالزی، خبرنگاران/خراسان رضوی فیلم سینمایی قوی سیاه داستان دختری است که از کودکی پایکوبی باله را به خوبی آموخته و کوشش می نماید تا نقش اول یک اجرای بزرگ از نمایش دریاچه قو اثر چایکوفسکی را به دست آورد اما به دست آوردن این نقش به همین سادگی نیست.

قوی سیاه نیمه تاریک درون

قوی سیاه فیلمی آمریکایی در ژانر تریلر روانشناسانه، به کارگردانی دارن آرنوفسکی و نویسندگی مارک هیمن و آندرس هاینز است که در سال 2010 ساخته شد. این فیلم پیروز به دریافت 47 جایزه در بخش های مختلف از جشنواره های معتبر بین المللی شده است.

گفته می گردد که ایده این فیلم تحت تاثیر یک انیمه به نام آبی تمام عیار محصول سال 1997 ژاپن بوده که آن را ساتاشی کنکارگردانی نموده و آرنوفسکی توانسته به خوبی داستان فیلم خود را با الهام از این انیمه روایت کند.

دارن آرنوفسکی، فیلم ساز مطرح آمریکایی که با ساخت اولین فیلم بلند خود عدد پی محصول 1998 توانست نظر مخاطبان و منتقدان زیادی را به خود جلب کند. آرنوفسکی سالیان بسیاری است که در این زمینه فعالیت می نماید و جزو محبوب ترین کارگردان سینما در جهان به شمار میرود. مرثیه ای بر یک رویا ساخته 2000، چشمه فراوری 2006 و مادر ساخته 2017 از دیگر فیلم های مهم این کارگردان مطرح محسوب می گردد.

ناتالی پورتمن، بازیگر سرشناس آمریکایی، با بازی فوق العاده خود در این فیلم توانست جایزه اسکار برترین بازیگر نقش اول زن را از آموزشگاه اسکار دریافت کند. پورتمن که با بازی در فیلم لئون حرفه ای در سن 13 سالگی خوش درخشید و به سینما معرفی گردید و تا به امروز در بسیاری از فیلم های سینمایی نقش آفرینی نموده است؛ هرجا جز این جا و نزدیک تر از دیگر فیلم های مهم پورتمن به شمار میرود.

وینسنت کسل، بازیگر مطرح فرانسوی، دیگر بازیگر مهم این فیلم است که با حضور در این فیلم بار دیگر توانایی های بازیگری خود را به نمایش می گذارد و در نقش مربی پایکوبی به خوبی مکملبازی پورتمن قرار می گیرد. نفرت و بازگشت ناپذیر از دیگر آثار مهمی است که کسل در آن ایفای نقش نموده است.

قوی سیاه، داستان دختری 28 ساله به نام نینا سیزر با بازی ناتالی پورتمن است که با مادرش زندگی می نماید. نینا به علت سخت گیری های مادر خود، به سختی با جامعه ارتباط برقرار می نماید و دارای وسواس های فکری است و تمام عمر خود را برای آموختن پایکوبی باله صرف نموده است. او که یک پایکوبینده توانمند است، کوشش می نماید تا در یک اجرای بزرگ از نمایش اثر قو اثر چایکوفسکی، به عنوان نقش اول نمایش حضور داشته باشد، اما مربی او با بازی ونسان کسل، نینا را با وجود توانمندی ها بالای او به چالش می کشد. نینا برای رسیدن به این نقش باید با تمام موانعی که مادر او در طول زندگی اش سر راهش قرار داده است، مبارزه کند.

فیلم سینمایی قوی سیاه یک فیلم روانشاناسانه در فضایی واقع گرایانه است. نقش اول زن این فیلم دختری است با مسائل اجتماعی و روانی که به وسیله مادرش از کودکی نظم را به صورت افراطی آموزش دیده است. او برای بازی در نمایش دریاچه قو باید بتواند از حریمی که برای خود ساخته است خارج گردد و نیمه تاریک درون خود را آزاد کند.

آرنوفسکی کشمکش های درونی و بیرونی نینا را برای بازی در این نقش، به زیبایی به تصویر می کشد و فضاهایی را خلق می نماید که تشخیص مرز واقعیت و خیال از سوی مخاطب سخت می گردد.

امتیازی که کاربران سایت بانک اطلاعات اینترنتی فیلم ها به قوی سیاه داده اند هشت از 10 است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1509

به "قوی سیاه نیمه تاریک درون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوی سیاه نیمه تاریک درون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید