فناوری که عمر باتری های لیتیومی را سه برابر می نماید

به گزارش سفر به مالزی، محققان دانشگاه رایس از فراوری باتری های لیتیومی جدیدی خبر داده اند که عمر مفید آنها سه برابر باتری های لیتیومی عادی است.

فناوری که عمر باتری های لیتیومی را سه برابر می نماید

در باتری های یادشده از نوعی نوار چسب و نیز گرافن برای تقویت الکترودها استفاده شده است. در نهایت یک روش لیزری برای پیوند دادن این مواد و ایجاد استحکام در آنها به کار گرفته شده است.

این روش باعث می گردد توانایی الکترودها برای ذخیره سازی انرژی در گذر زمان دیرتر کاهش یابد و در نهایت عمر مفید باتری های لیتیومی بیشتر گردد.

معمولاً در باتری های لیتیومی از گرافیت در آند استفاده می گردد. اما در گذر زمان برجستگی هایی در آندهای گرافیتی موسوم به دندریت شکل می گیرد که باعث ایجاد اتصالی ناگهانی در باتری و گرما و چه بسا انفجار می گردد. استفاده از نوار چسب بر روی آند جدید گرافنی و گرمادهی آن با لیزر در حد 2026 درجه سانتیگراد عمر و کارآیی باتری لیتیومی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

با استفاده از این روش چسب نواری به روکشی دارای سیلیکون و اکسیژن مبدل می گردد و گرافن نیز در سرتاسر آن پخش می گردد. در این حالت چسب یادشده به عنوان لایه ای حفاظتی عمل نموده و جلوی ایجاد دندریت ها را نیز می گیرد. پژوهشگران امیدوارند در آینده ای نزدیک بتوانند برای تجاری سازی این روش اقدام نمایند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 631

به "فناوری که عمر باتری های لیتیومی را سه برابر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری که عمر باتری های لیتیومی را سه برابر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید