برنامه های توسعه قوای محرکه پاک کرمان موتور ، محصولات و پلتفرم های نو شرکت

به گزارش سفر به مالزی، دومین همایش بین المللی قوای محرکه نوین، امروز 22 مهر در دانشگاه علم و صنعت برگزار گردید و ابوالفضل خلخالی، معاون توسعه محصول کرمان موتور در این رویداد به تشریح برنامه های این شرکت در حوزه توسعه فناوری های نوین قوای محرکه و مسیر حرکت به سوی محصولات کم مصرف، هیبریدی و تمام برقی پرداخت.

برنامه های توسعه قوای محرکه پاک کرمان موتور ، محصولات و پلتفرم های نو شرکت

ابوالفضل خلخالی با اشاره به شرایط نگران کننده آلودگی هوا در کشور گفت: در ایران از نظر سرانه مصرف سوخت های فسیلی حدود دو برابر میانگین جهانی مصرف دارد و در حال حاضر میانگین انتشار خودروهای کشور حدود 170 گرم CO₂ در هر کیلومتر است. در حالی که در اتحادیه اروپا این عدد تا سال 2030 به 59 گرم کاهش خواهد یافت.

وی اضافه نمود: هدف ما در کرمان موتور این است که تا سال 1407 میانگین انتشار CO₂ محصولاتمان را به حدود 105 گرم در هر کیلومتر برسانیم. برای تحقق این هدف، توسعه خودروهای برقی و هیبریدی و بهبود بهره وری موتورهای بنزینی را در دستور کار قرار دادیم.

معاون توسعه محصول کرمان موتور تأکید کرد: تا امروز معادل 88 درصد از سهم ناوگان حمل و نقل برقی در ایران متعلق به شرکت کرمان موتور است. این موضوع نشان دهنده پیشگامی و کوشش کرمان موتور در برقی سازی حمل و نقل عمومی و خصوصی است.

وی ادامه داد: بعلاوه 20 ایستگاهِ شارژ و 37 شارژر با سرمایه گذاری مستقیم بخش خصوصی به وسیله این شرکت در سراسر کشور نصب شده اند، در حالی که حمایت مؤثری از سوی نهادهای دولتی در این حوزه وجود نداشته است و هیچگونه برنامه ریزی منسجمی در این خصوص به وسیله وزارت صمت ارائه نمی گردد.

خلخالی با اشاره به اهمیت تحقیق و توسعه در زنجیره ارزش خودروسازی، گفت: از سال 1400 واحد تحقیق و توسعه کرمان موتور شکل گرفت تا حلقه زنجیره ارزش در مجموعه تکمیل گردد. بیش ترین ارزش اضافه نموده، در صنعت خودرو در بخش R&D ایجاد می گردد و ما در کرمان موتور اکنون در مسیر توسعه پلتفرم های بومی قرار داریم تا بتوانیم خلق ارزش کنیم.

او با اشاره به برنامه کرمان موتور برای سال 1407 اظهار داشت: بر اساس برنامه عهد 1407، حدود 60 درصد محصولات آینده شرکت بنزینی، 30 درصد هیبریدی و 10 درصد تمام برقی خواهند بود. موتور بنزینی تازه با 70 درصد داخلی سازی، کاهش 20 درصدی مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت و در بخش هیبریدی نیز با استفاده از فناوری های نوین، کاهش 35 درصدی مصرف سوخت هدف گذاری شده است.

وی اضافه نمود: با توجه به ناترازی انرژی و اینکه برق کافی برای رسیدن به دست مصرف کننده وجود ندارد، باید به سمت توسعه قوای محرکه هیبرید قدم برداریم، به همین دلیل کرمان موتور در این زمینه قدم های مهمی برداشته است.

توسعه پلتفرم های تازه شرکت کرمان موتور

خلخالی در ادامه درباره توسعه پلتفرم های تازه شرکت گفت: پلتفرم PS1 که با سرمایه گذاری مشترک در ایتالیا پیشرفته بود، اکنون به صورت کامل در داخل کشور بومی سازی شده، و نسخه های هیبریدی و برقی آن نیز آماده توسعه و عرضه می شوند. علاوه بر آن، دو پلتفرم تازه با نام های KP2 و KP1 نیز در حال توسعه هستند و طیف گسترده ای از محصولات آینده کرمان موتور را تشکیل خواهند داد.

وی درباره محصولات آینده شرکت خاطرنشان کرد: خودروی ایگل برقی (PS11) نخستین محصول تمام برقی کرمان موتور است که پک باتری آن متناسب با پلتفرم پایه، با طراحی T شکل توسعه و فراوری شده، و در مرحله آزمایش و کالیبراسیون واقع شده است.

بعلاوه خودروی شدو به طور کامل در داخل مجموعه کرمان موتور طراحی و پیشرفته و در کمتر از دو سال به مرحله فراوری نمونه های اولیه رسید. نسخه هیبرید کی ام سی شدو به همراهِ ایگل هیبرید در سال آینده، معرفی می شوند. در ادامه نیز توسعه محصولات تازه بر پایه پلتفرم های KP21 و KP22 با قوای محرکه بنزینی، هیبریدی و الکتریکی در دستور کار شرکت کرمان موتور قرار دارند.

در سرانجام، ابوالفضل خلخالی با تأکید بر رویکرد فناورانه کرمان موتور توضیح داد: تمام کوشش ما این است که مسیر توسعه محصول، ارتقای فناوری و حرکت به سوی کاهش آلودگی و مصرف سوخت را با جدیت ادامه دهیم. باور داریم که آینده صنعت خودرو ایران در گرو سرمایه گذاری در دانش، تحقیق و نوآوری است.

منبع: بیت ران
انتشار: 22 مهر 1404 بروزرسانی: 22 مهر 1404 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1951

به "برنامه های توسعه قوای محرکه پاک کرمان موتور ، محصولات و پلتفرم های نو شرکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های توسعه قوای محرکه پاک کرمان موتور ، محصولات و پلتفرم های نو شرکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید