فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر

به گزارش سفر به مالزی، سلام نو: آیا می دانید فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر چقدر است؟!؟ اگر گزینه مورد نظر شما برای سفر به مشهد از تهران، قطار می باشد باید بدانید که قطارها از انواع زیادی برخوردار هستند. یکی از قطارهای ایده آل برای سفر به مشهد مقدس، قطار سریع السیر است. این قطار با در بر داشتن برخی از خصوصیات و ویژگی های منحصر بفرد، بهترین گزینه برای این سفر شناخته شده است.

فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر

فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر چقدر است؟

از مهمترین دلایلی که افراد را برای انتخاب این قطار ترغیب می کند، زمان و فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر است. همانطور که از نام قطار سریع السیر برمی آید، این قطار از جمله پرسرعت ترین قطارها برای سفر به مشهد شناخته شده است. لذا استفاده از آن برای بسیاری از افراد، ضروری و حائز اهمیت خواهد بود. در صورتی که قطارهای عادی را برای این سفر انتخاب نمایید، 12 ساعت در راه خواهید بود. اما انتخاب قطارهای سریع السیر، صرفه جویی قابل توجهی را در زمان برای شما به همراه خواهند داشت.

قطارهای سریع السیر شما را در مدت زمان کمتر از 10 ساعت از تهران به مشهد می رسانند. لازم به ذکر است که قطارهای سریع السیر نیز خود دارای انواع مختلفی هستند. برخی از آنها به جهت عدم برخورداری از ایستگاه ها مختلف، زمان کمتر از 10 ساعت برای رسیدن به مقصد را در بر دارند. لذا با یک بررسی کوتاه، می توانید بهترین و ایده آل ترین قطار را برای سفر خود انتخاب کنید.

در فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر، شاهد چه شهرهایی خواهیم بود؟!

برای پی بردن به فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر، باید نوع قطار را مد نظر قرار دهید. جهت ریلی برای سفر به مشهد، یکی از جهتهای ایمن به شمار می رود. جهت ریلی قطارهای سریع السیر نیز با عبور از سمنان، جهت کوتاه تری را برای مسافران به همراه خواهند داشت. در این جهت قطار سریع السیر از شهرهای:

گرمسار

سمنان

شاهرود

نیشابور

نقاب

و … عبور خواهد کرد. هر کدام از شهرهایی که از آنها عبور می کنید، جذابیت فوق العاده ای را در بر خواهند داشت. در جهت ریلی تهران به مشهد با قطار سریع السیر، شاهد برخی از ایستگاه ها خواهیم بود. در این ایستگاه ها، مسافران می توانند نفسی تازه نموده و خستگی خود را رفع کنند. اما اغلب قطارهای سریع السیر از ایستگاه های کمتری نسبت به قطارهای عادی و … برخوردار هستند. بنابراین انتخاب آنها برای این سفر طولانی، بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود.

از مسافرت با قطارهای سریع السیر چه می دانید؟!

فاصله تهران تا مشهد با قطارهای سریع السیر بسیار کمتر از فاصله آن با انواع قطارهای دیگر خواهد بود. لذا اگر در پی یک سفر آسان، سریع، راحت و ایمن هستید، از این انتخاب غافل نمانید. از مزایای این نوع از قطارها، عبارتند از:

برخورداری از امکانات رفاهی ایده آل و مناسب

برخورداری از عایق بندی مناسب و کاربردی در برابر گرما و سرما

برخورداری از خدمات قطارهای کوپه ای یا اتوبوسی و سالنی

برخورداری از ایمنی مناسب

این نوع از قطارها نسبت به برخی از انواع دیگر از قیمت بالاتری برخوردار هستند. اما همچنان به عنوان یک گزینه مناسب برای سفر به مشهد با قیمت مناسب و مناسب، شناخته می شوند. دریافت خدمات ایده آل، برخورداری از سیستم های صوتی و تصویری مناسب، برخورداری از دستشویی و … آنها را به بهترین گزینه مبدل نموده است. از این رو بسیاری از مسافران مشهد، این وسیله نقلیه را برای سفر زیارتی خود انتخاب می کنند. با این انتخاب، می توانند با پرداخت کمترین هزینه از مزایای مناسبی بهره مند گردند.

سرعت حرکت قطارهای سریع السیر:

یکی از تاثیرگذارترین المان ها بر روی فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر، توجه به سرعت آنها است. این نوع از قطارها از سرعت بالایی برخوردار بوده و در نتیجه سریع تر به مقصد خواهند رسید. سرعت قطارهای عادی برابر با 100 الی 130 کیلومتر در ساعت است. در صورتی که قطارهای سریع السیر همان جهت را با سرعت 160 کیلومتر در ساعت طی خواهند کرد. گاهی سرعت این نوع از قطارها تا 180 کیلومتر بر ساعت نیز افزایش خواهد یافت. گاهی این جهت در مدت زمان 8 ساعت نیز سپری خواهد شد. بنابراین انتخاب آنها گزینه بسیار مناسبی برای سفر به مشهد خواهد بود.

در نظر داشته باشید که فاصله کیلومتری تهران به مشهد، 900 کیلومتر است. برخی از انواع قطارهای سریع السیر به نحوی طراحی شده اند که این جهت را در بین 6 الی 8 ساعت سپری می کنند. این نوع از قطارها از سرعتی تا 200 کیلومتر بر ساعت برخوردار هستند. انتخاب این قطارها برای افرادی که زمان سفر برای آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، بسی کاربردی خواهد بود.

چگونگی انتخاب قطار سریع السیر برای سفر به مشهد:

در کنار توجه به فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر، توجه به انتخاب این قطارها نیز بسیار ضروری خواهد بود. همانطورکه پیش تر نیز ذکر شد، این قطارها از انواع مختلفی برخوردار هستند. لذا قبل از انتخاب این قطارها، باید از ویژگی ها و مشخصه های آنها مطلع شده و سپس اقدام به خرید بلیط نمایید. توجه داشته باشید که در برخی از موارد به جهت شرایط متفاوت، بلیط ها با سرعت بسیار بالایی به فروش می رسند. در نتیجه بهتر است در اولین زمان، اقدام به خرید آنها نمایید. برخی از بلیط های این قطارها به صورت کوپه ای و برخی دیگر به صورت سالنی (اتوبوسی) به فروش خواهند رسید. در صورتی که سفر شما خانوادگی باشد، انتخاب کوپه برای شما بسیار کاربردی و مقرون به صرفه خواهد بود.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1651

به "فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله تهران تا مشهد با قطار سریع السیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید