فابر کاستل؛ کسب و کار خانوادگی که برند منحصربه فرد لوازم تحریر شد

به گزارش سفر به مالزی، فابر کاستل (Faber-Castell) برند مطرح و پیروز در فراوری مداد و انواع قلم های نوشتاری و طراحی است که در ایران (و البته دیگر کشورها) نقاشان و طراحان آن را بیشتر می شناسند. کیفیت بالای محصولات این برند در کنار بسته بندی های مجذوب کننده و متفاوت، گوی رقابت را از سایر شرکت های مشابه ربوده و به عنوان نامی آشنا و مطمئن بر زبان فروشندگان لوازم تحریر و مصرف کنندگان در هر سنی، جاری است. در این مطلب لحظاتی را به تامل در تاریخ باورنکردنی این برند نمادین اختصاص داده ایم و آنچه فابر کاستل را به ابزار طراحی مناسب برای هنرمندان سراسر دنیا تبدیل می نماید، آنالیز نموده ایم.

فابر کاستل؛ کسب و کار خانوادگی که برند منحصربه فرد لوازم تحریر شد

تاریخچه فابر کاستل

شرکت فابر کاستل که در سال 1761 تاسیس شد، یکی از قدیمی ترین فراوری نمایندگان ابزار و مواد طراحی در جهان است. مدادها، اتوماتیکها و لوازم طراحی با کیفیت این شرکت، انتخاب مورد علاقه بسیاری از هنرمندان، تصویرگران، طراحان مد و معماران مشهور در سراسر جهان است. این برند حتی از سوی ونسان ون گوگ هم مورد تمجید قرار گرفته است! محصولات این شرکت با کیفیت بالا، نوآورانه و سازگار با محیط زیست در تمام این سال ها توانسته است جایگاه ثابت و خوبی بین مصرف نمایندگان برای خود دست و پا کند. تاریخچه آن ها از زمانی شروع شد که کاسپار فابر شروع به فراوری مداد در دهکده ای کوچک در آلمان کرد و طی دو قرن بعد این شرکت به فراورینماینده ای پیشرو در زمینه یکی از محبوب ترین ابزارهای هنری جهان، یعنی مداد تبدیل شد.

امروز با نگاهی به تجهیزات مسحورنماینده کارخانه فراوری فابر کاستل، می توان فراموش کرد که سفر 250 ساله این کمپانی به سوی موفقیت جهانی، سفری طولانی بوده است و همه چیز به دست یک کابینت ساز ساده به نام کاسپار فابر در سال 1761 شروع شد. این تاریخ پرحادثه بیش از دو قرن را در بر می گیرد و نشان می دهد چگونه نام خانوادگی فابر برای بیش از 8 نسل در شرکت به جای مانده است.

این شرکت که مقر آن در کلیولند است، به عنوان یک تجارت خانوادگی در آلمان شروع به کار کرد و اکنون محصولات خود را در سراسر جهان توزیع می نماید. فابر کاستل در سال 2004 در پی افزایش تقاضا و فراوری انبوه به ایالات متحده نقل مکان کرد.

جدول زمانی خانواده فابر کاستل

1761

کاسپار فابر، پرخوانده این کسب و کار خانوادگی، ساخت اولین مدادها را در یک کارگاه کوچک در روستای اشتاین آلمان شروع می نماید. پسر کاسپار، آنتون ویلهلم، یک قطعه زمین در اشتاین به دست می آورد و کارگاه مدادسازی را به یک کارخانه مدرن توسعه می دهد.

1840-1856

لوتار فون فابر، نوه کاسپار، نام خود را به مدادها، با شرکتی که اکنون A. W. Faber نامیده می گردد، قرض می دهد. او طول، قطر و درجه سختی سرب استاندارد را معین می نماید و تحت مدیریت او، کارخانه به شرکتی با جایگاه بین المللی تبدیل می گردد. لوتار شعبه هایی را در نیویورک، لندن و پاریس افتتاح می نماید و در سال 1856، حقوق یک معدن گرافیت در سیبری را به دست می آورد که به او یک مزیت تجاری متمایز می دهد.

1867-1875

ناپلئون، لوتار فون فابر را به عنوان قهرمان لژیون دونور معرفی می نماید و در سال 1870 جی اچ فابر رسما به ثبت شرکت های ایالات متحده می رسد. حالا لوتار در وین و سنت پترزبورگ شعبه باز می نماید.

1898-1905

اوتیلی نوه لوتار فون فابر با کنت الکساندر زو کاستل رودنهاوزن ازدواج می نماید و فرمان این تجارت را به دست می گیرد. لوتار تاکید می نماید که نام فابر باید حفظ گردد و بنابراین نام خانوادگی نو کنت و کنتس فون، فابر کاستل می گردد. این باعث ایجاد نام تجاری نو فابر کاستل و نماد ماندگاری می گردد که تا به امروز روی بسته بندی محصولاتشان به چشم می خورد.

1925-1949

کنت الکساندر یک مرکز فراوری نو در اشتاین آلمان می سازد، جایی که مدادهای فابر کاستل تا به امروز در آن ساخته می شوند. در سال 1928 کنت رولاند فون فابر کاستل شرکت را به ارث برده، و در سال 1949 فراوری اتوماتیکهای توپی را شروع می نماید.

1967

کنت رولاند سهم عمده ای از معدن سنگ برزیل یوهان فابر اس ای را که در طول جنگ جهانی دوم مصادره شده بود، پس می گیرد و آن را به بزرگترین کارخانه مدادسازی در جهان تبدیل می نماید.

1978-2016

در سال 1978 کنت آنتون ولفگانگ فون فابر کاستل مدیریت شرکت را بر عهده می گیرد. در همان سال، او با فراوری مدادهای آرایشی با روکش چوبی برای شرکت هایی تحت برند خودشان، این مجموعه را توسعه می دهد. سه دهه بعد، آنتون فابر کاستل به نقش خود به عنوان یک تاجر بزرگ جهانی با ریشه در آلمان ادامه می دهد. او در سال 2008 جایزه برترین مدیر محیط زیست سال را از WWF (صندوق جهانی طبیعت) دریافت می نماید.

2019- تا به امروز

شرکت فابر کاستل 7500 نفر را در سراسر جهان تحت رهبری کنت چارلز فون فابر کاستل نسل هشتم از این خانواده استخدام می نماید. تصویر زیر (از سمت چپ) کنتس ویکتوریا و کاترینا فون فابر کاستل، کنت چارلز فون فابر کاستل و کنتس سارا فون فابر کاستل آخرین نسل از خانواده فابر کاستل تا امروز را نشان می دهد.

امروزه، این شرکت در زمینه فراوری مداد، اتوماتیک و لوازم جانبی طراحی در جهان پیشرو است و دفتر مرکزی آن در اشتاین آلمان به جای مانده است. داستان برند یکی از قدیمی ترین شرکت های صنعتی در جهان نمادین است و موزه ای برای علاقمندان ساخته شده تا از نزدیک روند رو به رشد این کمپانی مطرح را نظاره نمایند.

لوگوی فابر کاستل در گذر زمان

در سال 1905، رنگ سبز فابر کاستل که همه آن را می شناسیم و دوست داریم، به وسیله کنت الکساندر که حالا همسر نوه لوتار فابر است به بسته بندی شرکت اضافه شد که تصمیم گرفت از رنگ پررنگ هنگ خود استفاده کند. کنت بعلاوه سال ها بعد نقاشی دو شوالیه که با مداد با یکدیگر مبارزه می کردند را به عنوان نشان در کنار نام برند ثبت کرد. این نشان بسته بندی محصولات شرکت را برای سال های متمادی زینت می داد، اما پس از آن به علت قدیمی بودن کنار گذاشته شد.

با این حال، در دهه 1990، زمانی که کنت فعلی در حال ایجاد یک تصویر نو و مدرن برای شرکت بود، به ترکیبی ساده تر اما با تمامی جزییات دو برند قبلی رسید؛ تصویر دو شوالیه در حال نبرد در بالا، نام فابر کاستل با تیتر بزرگ در میانه و عبارت از 1761 در پایین. تا به امروز، این علامت به عنوان بخش مهمی از لوگو، و به عنوان بازتابی از گذشته شرکت به جای مانده است.

سفری خلاقانه به دور جهان

شرکت فابر کاستل با داشتن بیش از 14 سایت فراوریی در بیش از 10 کشور جهان، 250 سال سابقه فراوری محصولات با کیفیت دارد و در بخش بزرگی از خاطرات بچه ها و بزرگسالان ماندگار شده است. در سال 2011، این شرکت کمپانی خلاقیت برای بچه ها (Creativity for kids) را به وسیله دو زن تاسیس کرد که از این طریق بچه ها را تشویق می نماید تا هنر را به یک تفریح تبدیل نمایند. فابر کاستل با دفتر مرکزی خود در اشتاین آلمان، 14 کارخانه در سراسر جهان دارد و سالانه بیش از 2 میلیارد مداد در بیش از 120 رنگ مختلف فراوری می نماید.

امروزه فابر کاستل محصولات خود را در بیش از 120 کشور مختلف با یاری 25 سازمان فروش و توزیع عرضه می نماید. علاوه بر این، کمپانی خلاقیت برای بچه ها در 50 کشور مختلف در سراسر جهان نمایندگی دارد و جوایز بسیاری را از سازمان های مختلف دریافت نموده و در نشریات ملی به رسمیت شناخته شده است.

تا به امروز خانواده فابر کاستل معتقد است که طول عمر هر شرکتی به تجربه کیفیت، و مهم تر از همه، تحویل مداوم محصولات بستگی دارد. از مواد طراحی عالی گرفته تا شیوه های پایداری رنگ، به راحتی می توان فهمید که چرا برند فابر کاستل از زمان شروع به کار خود در سال 1761 تا کنون قدرت بیشتری به خود گرفته است. در ادامه رسالت، منظره و ارزش های این برند را آنالیز می کنیم تا بفهمیم چه چیزی باعث موفقیت آن ها می گردد.

رسالت: فابر کاستل با ارائه محصولات نقاشی الهام بخش به مردم انگیزه می دهد تا ایده های خود را به واقعیت تبدیل نمایند و آنچه در فکر دارند روی کاغذ بیاورند.

منظره: از زمانی که لوتار فون فابر در سال 1869 گفت: اگر شخصی می خواهد کاری را انجام دهد، باید پتانسیل خلاقیت ذاتی خود را آزاد کند. فابر کاستل به یاری محصولاتش انسان های زیادی را از سراسر جهان مانند یک خانواده گرد هم آورده و به آن ها این امکان را داده است تا خلاقیت خود را شکوفا نمایند.

ارزش ها: فابر کاستل یک برند سنتی است که عاشقانه به کاری که انجام می دهد اعتقاد دارد. آن ها که دائما به سمت چیزهای نو و بهتر کوشش می نمایند، مایلند پتانسیل خلاقانه همه را آزاد نمایند. با تنوع به عنوان یک ویژگی کلیدی در تیم های خود، آن ها به طور پایدار عمل می نمایند و به طور مداوم برای حفظ سیاره زمین در پی برترین راهکار های سازگار با محیط زیست هستند.

محصولات فابر کاستل

فابر کاستل به انتخاب گسترده در مواد طراحی با کیفیت بالا در سراسر جهان مشهور است، از مداد نمادین گرافیک کاستل 9000 تا مدادرنگی و مدادهای پلی کروم . در ادامه به بعضی از محبوب ترین آن ها نگاهی می اندازیم تا ببینیم چرا ابزارهای طراحی نمادین آن ها از آزمون زمان سربلند بیرون آمده اند.

مدادهای گرافیتی فابر کاستل 9000

کاستل 9000 یک مداد به تمام معنا کلاسیک، به وسیله کنت الکساندر فون فابر کاستل در سال 1905 به بازار عرضه شد. کیفیت و درجه سختی آن باعث شده است که مورد علاقه هنرمندان و تصویرگران باشد. سرب آن به طور کامل با مواد چوبی احاطه شده است و بنابراین به ویژه در برابر شکستگی مقاوم است. این مداد در 16 درجه سختی مختلف موجود است، این مداد ایده آل برای تمام کاربردهای فنی و هنری است.

مداد رنگی پلی کروم فابر کاستل

مدادهای پلی کروم محبوب هنرمندان در سطح بین المللی، هم برای حرفه ای ها و نیمه حرفه ای ها قابل استفاده است. ابزاری منحصربه فرد در جهانی طراحی، که برخلاف مدادهای دیگر که بر پایه موم بوده بر پایه روغن هستند و همین ویژگی به آن ها اجازه می دهند با حلال هایی مانند ترپانتین یا الکل سفید به روشی مشابه با رنگ های روغنی ترکیب شوند. آن ها رنگی ملایم و زنده ارائه می دهند و در برابر آب مقاوم هستند و هنرمندان در سراسر جهان از آن ها به علت رنگدانه های درجه بالا و پایداری نور استفاده می نمایند، که به این معنی است که آن ها برای سال ها دوام خواهند داشت. مغز مدادها به خوبی با چسب های مخصوص در جای خود محکم شده اند و بسیار مقاومند و می توانند از حمل و نقل جان سالم به در ببرند و از مدادرنگی های معمولی محکم ترند.

مدادهای آبرنگی آلبرت دورر فابر کاستل

این مدادهای آبرنگی محبوب، تطبیق پذیری زیادی با آنچه هنرمندان در هنگام طراحی، سایه زدن و نقاشی با آبرنگ می خواهند فراهم می نماید. این مدادها در 120 رنگ فراوری می شوند و هر مداد حاوی بالاترین کیفیت رنگدانه ها برای پایداری بی نظیر در برابر نور است. بسته به کاغذ مورد استفاده، رنگدانه ها می توانند به طور کامل حل شوند و سپس مانند رنگ های کلاسیک آبرنگ عمل نمایند.

قلم طراحی فابر کاستل پیت

فابر کاستل تمام مزایای یک جوهر با کیفیت و مناسب را در یک اتوماتیک مدرن و آسان در قلم آرتیست پیت ترکیب نموده است. جوهر طراحی رنگدانه دار و بسیار سبک آن برای طراحی ، رسم، طراحی مد و تصویرسازی ایده آل است. این قلم باکیفیت و بادوام که در سایه ها و رنگ های مختلف، به علاوه نوک های مختلف (رولی، قلم مویی، گرد و …) موجود است، به شما امکان می دهد به راحتی خطوط باریک یا پهن برای طراحی یا ایجاد نقشه های فنی دقیق رسم کنید.

به طور کل محصولات فابر کاستل در این ردیف قرار می گیرند:

  • مداد
  • ، اتوماتیک،
  • قلم های راپید
  • قلم خوشنویسی
  • مداد و نشان گرهای آبرنگی
  • مداد تراش و پاک کن
  • رنگ، قلم مو و بسیاری از محصولات دیگر در این دسته

کمپانی دوست دار محیط زیست

این شرکت بزرگترین فراوری نماینده مداد چوبی است و سالانه از حدود 15000 تن چوب استفاده می نماید. مهمتر از همه، گرمایش جهانی و مسئولیت زیست محیطی منجر به توسعه یک پروژه جنگل داری در طول 3 دهه پیش برای این شرکت شد. یک زمین در برزیل که زمانی بایر بوده، اکنون پر از درختان کاج کارائیب است. این درختان روی هم رفته در هر ساعت حدود 20 متر مکعب چوب رشد، و در نتیجه تامین چوب مورد احتیاج کارخانه را تضمین می نمایند.

منبع: faber-castell.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 آبان 1401 بروزرسانی: 24 آبان 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1670

به "فابر کاستل؛ کسب و کار خانوادگی که برند منحصربه فرد لوازم تحریر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فابر کاستل؛ کسب و کار خانوادگی که برند منحصربه فرد لوازم تحریر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید