ضرایب و دروس کارشناسی ارشد کامپیوتر سال 99 تغییر کرد

به گزارش سفر به مالزی، ضرایب و دروس آزمون کارشناسی ارشد کامپیوتر سال 99 با توجه به اصلاحات اجرا شده در دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد تغییر کرد.

ضرایب و دروس کارشناسی ارشد کامپیوتر سال 99 تغییر کرد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با انتشار اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد سال 99 ضرایب و دروس برخی از رشته ها تغییر کرد. با توجه به اینکه ارشد کامپیوتر درمجموعه مهندسی کامپیوتر در سه رشته مهندسی کامپیوتر با گرایش های معماری سیستم های کامپیوتری، نرم افزار، هوش مصنوعی و رباتیک، شبکه های کامپیوتری، رایانش امن، بیوانفورماتیک، الگوریتم ها و محاسبات، قر آن کاوی رایانشی؛ در مجموعه فناوری اطلاعات آی تی در دو رشته مهندسی فناوری اطلاعات تجارت الکترونیکی، مدیریت سیستم های اطلاعاتی، سیستم های تکنولوژی اطلاعات، آی تی اس، سامانه های شبکه ای، سیستم های چند رسانه ای، معماری سازمانی، تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، آی سی تی؛ در مجموعه علوم کامپیوتر در دو رشته علوم کامپیوتر محاسبات علمی، الگوریتم و نظریه محاسبه، نظریه سیستم ها، محاسبات نرم و هوش مصنوعی، منطق و روش های صوری، داده کاوی، علوم تصمیم و دانش و بیوانفورماتیک به پذیرش دانشجو می پردازد به بررسی تغییرات ضرایب آزمون کارشناسی ارشد کامپیوتر سال 99 پرداختیم.

دروس مشترک در همه گرایش های مهندسی کامپیوتر

16 درس درهمه گرایش های ارشد مهندسی کامپیوتر به صورت مشترک وجود دارد؛ و تمامی گرایش ها و رشته های کامپیوتر از حیث دروس مورد آزمون یکسان هستند، این 16 درس شامل زبان، ریاضی1، ریاضی2، معادلات دیفرانسیل، آمار، ریاضیات گسسته، نظریه، مدارمنطقی، معماری کامپیوتر، ساختمان داده، طراحی الگوریتم، سیستم عامل، شبکه های کامپیوتری، هوش مصنوعی، کامپایلر، پایگاه داده هستند.

تغییر ضرایب در ارشد کامپیوتر 99

ضریب دروس ریاضیات در گذشته 2 بود، اما اکنون این ضریب به 1 کاهش یافته است. این تغییر ضریب موجب شده است تا اهمیت دروس ریاضیات کمتر از گذشته شود.

در گرایش هوش مصنوعی دروس سیگنال و مدار الکتریکی حذف شدند به طوری که دو درس کامپایلر و پایگاه داده جایگزین آن ها شده است.

در گرایش معماری کامپیوتر نیز هر 4 درس تخصصی VLSI و الکترونیک دیجیتال، مدارالکتریکی و سیگنال حذف شده است و به جای این دروس داوطلبان باید دروس پایگاه داده و هوش مصنوعی و کامپایلر را مطالعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 136

به "ضرایب و دروس کارشناسی ارشد کامپیوتر سال 99 تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرایب و دروس کارشناسی ارشد کامپیوتر سال 99 تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید