شب احساسی دروازه بان تیم ملی هندبال بانوان در جام جهانی

به گزارش سفر به مالزی، خبرگزاری خبرنگاران- فدراسیون جهانی هندبال به بازتاب بازی تیم ملی هندبال بانوان کشورمان مقابل نروژ پرداخت.

شب احساسی دروازه بان تیم ملی هندبال بانوان در جام جهانی

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در دومین رقابت خود در جام جهانی که در اسپانیا برگزار می گردد، بامداد امروز مقابل نروژ نهاده شد و با نتیجه 41 بر 9 مغلوب شد. فدراسیون جهانی هندبال در گزارشی درباره بازی ایران و نروژ نوشت: در 4 دقیقه ابتدایی، ایران واقعاً رویایی بازی می کرد چرا که این تیم پیروز شده برای اولین بار در مسابقات جهانی زنان شرکت نموده و دقیقا مقابل یکی از پرافتخارترین تیم های تاریخ پیش بیفتد.

البته که این فقط یک رویا بود اما با یک بازی عالی دیگر از سوی فاطمه خلیلی دروازه بان برتر بازی که پس از بازی فوق العاده مقابل رومانی، نیمه اول بازی با نروژ را با 7 سیو به خاتمه رساند و در نهایت جلوی 18 پرتاب را گرفت. نتیجه 2 بر یک قطعاً برای تیم ایران مایه مباهات خواهد بود اما نروژ که در طول بازی از هر نظر بسیار برتر بود، از خواب بیدار شد و نیمه اول را با نتیجه 22 بر 3 به سود خود به خاتمه برد. یک دفاع قوی و در پی آن چند شکست سریع فوق العاده که به وسیله بازیکنان سرعتی یا بازیکنان خطی نروژ انجام شده، سیستم بازی این تیم اروپایی است.

در نیمه دوم هیچ مانعی برای نروژ وجود نداشت و تنها 3 بازیکن ایران توانستند حداقل دو گل در این بازی به ثمر برسانند. این فاصله در خاتمه به 32 گل رسید اما این بزرگترین پیروزی نروژ در مسابقات جهانی زنان و حتی بزرگترین پیروزی در اسپانیا 2021 نبود. برد ساده نروژ به این معنی است که قهرمان اروپای فعلی با دومین برد در همین تعداد بازی در اسپانیا، جایگاه خود را در دور اصلی تثبیت نموده است. از سوی دیگر، ایران در اولین تورنمنت خود در رقابت های جهانی هندبال، در آخرین روز بازی خود برای صعود به دور اصلی به مصاف قزاقستان رقیب آسیایی خود می رود.

وقتی زمان انتخاب فزونین بازیکن زمین ملاقات ایران و نروژ رسید، بازیکنان تیم ملی هندبال حریف نیر احساساتی شدند. فاطمه خلیلی بهفر این جایزه را دریافت نموده و سپس اشک هایش سرازیر شد تا هم تیمی های خشنودش او را دوره نموده و در آغوش بگیرند. توریر هرگیرسون، سرمربی تیم ملی نروژ، پس از خاتمه بازی به ویاپلی گفت: گاهی دلایل زیادی برای این که آنها نباید در این جام حضور داشته باشند مطرح می گردد اما این سندی بر این واقعیت است که آنها قطعا باید در این رقابت ها حاضر باشند.

تیم ملی هندبال زنان ایران برای اولین بار در رقابت های جام جهانی حضور پیدا نموده و این اتفاق پس از آن رخ داد که تعداد تیم های حاضردر این مسابقات از 24 تیم به 32 تیم افزایش پیدا کرد. هرچند این تغییر با نقدها بسیاری در آغاز مسابقات همراه بود. هنی الا رایستاد نیز پس از خاتمه این بازی که با فزونی 9-41 نروژ همراه بود آغاز به گریه کرد و گفت: این لحظات واقعا تاثیرگذار بود. وقتی چنیین اتفاقاتی پس از بازی رخ می دهد خیلی سخت است که گریه نکنید. من در حال حاضر حسی آمیخته از خشنودی و ناراحتی دارم اما مطمئنا این صحنه جز فزونین لحظات جام جهانی بود. تماشای این لحظات بسیار مجذوب نماینده بود.

فاطمه خلیلی بهفر نیز پس از بازی مدعی شد که این رویایی برای او بوده که به حقیقت پیوسته است. او در مصاحبه با ویاپلی که به وسیله مترجم تیم ملی ایران ترجمه می شد گفت: حضور در مسابقات جام جهانی در تمام طول عمرم رویای من بوده است. دریافت جایزه فزونین بازیکن زمین پس از خاتمه مسابقه اتفاق بسیار بزرگی است، بنابران من نمی توانم شرح دهم که تا چه حد خشنود هستم.

این بازیکن در ملاقات اول برابر رومانی نیز عملکرد خوبی داشت و توانست در ملاقات برابر نروژ نیز نمایشی درخشان را از خود ارائه دهد. اهدای این جایزه به فاطمه خلیلی باعث شد که بعضی از حاضران در استادیوم آغاز به گریه نمایند. کامیلا هرم به تی وی 2 گفت: ما پیش از بازی گفته بودیم که خیلی خوب می گردد اگر این جایزه به او برسد. او در برابر رومانی عالی کار کرد و در این بازی هم خوب بود. او دروازه بان خوبی است. این لحظه ورزشی بسیار زیبایی بود. من واقعا باید این را بگویم و فکر می کنم همه تحت تاثیر این لحظه فوق العاده نهاده شدند.

مارن آرادل نیز گفت: همه در حال گریه کردن بودند. تماشای واکنش او و در عین حال واکنش دیگر دختران تیم ملی ایران واقعا زییا و تاثیرگذار بود. ماریت روزبرگ جاکوبسون، فزونین گلزن تیم ملی نروژ، نیز با تایید این موضوع اضافه نمود: این لحظه بسیار خاصی بود. واقعیت این است که آنها اجازه حضور در جام جهانی را پیدا کردند و اهمیت این اتفاق واقعا بیشتر از بازی هندبال است. این لحظه بسیار مهمی بود. خشنودم که جزئی از این بازی و این لحظات بودم و تا همواره آن را به خاطر خواهم داشت.

نورا مورک، دیگر بازیکن تیم ملی هندبال نروژ، نیز در مصاحبه با تی وی 2 گفت: تمامی این اتفاقات بسیار تاثیرگذار بود. آنها به شکلی باورنکردنی زیبا بودند. در زمین واقعا شوکه شدند و من احترام زیادی برای این واقعیت قائلم که آنها توانستند به اینجا برسد و این رویدادی تاریخی است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1430

به "شب احساسی دروازه بان تیم ملی هندبال بانوان در جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب احساسی دروازه بان تیم ملی هندبال بانوان در جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید