سیگنال در چین مسدود شد

به گزارش سفر به مالزی، به نظر می رسد در جدیدترین اقدام پکن برای سرکوب پلتفرمهای رسانه اجتماعی، سرویس پیغام رسان رمزنگاری شده سیگنال در چین مسدود شده است.

سیگنال در چین مسدود شد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

کاربران سیگنال در چین از روز دوشنبه برای استفاده از این اپلیکیشن بدون یاری ابزار VPN مشکل داشته اند. پیش از این چنین نرم افزاری برای استفاده از سیگنال احتیاج نبود.

هنوز معلوم نیست آیا این ممنوعیت دائمی است یا خیر زیرا رگولاتورهای چینی گاهی کنترل روی یک سرویس را به صورت آزمایشی تشدید می نمایند تا در صورت لزوم، بعدا دسترسی به آن را قطع نمایند. اداره فضای سایبری چین هم در این باره اظهارنظری نکرده است.

این اپلیکیشن پیش از این در فروشگاههای اندروید در چین که دسترسی به خدمات گوگل تقریبا مسدود است، غیرقابل دسترس شده بود.

سیگنال ابزار پیغام رسان محبوبی در میان خبرنگاران و فعالانی است که در کوشش هستند ریسک ردگیری شدن پیغامهایشان را به حداقل برسانند. این اپلیکیشن به خصوص در میان اقلیت مسلمانان اویغور چین محبوبیت داشته است. این اپلیکیشن پیغام رسان به خصوص پس از ششم ژانویه که واتس اپ شرایط حریم خصوصی را برای اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با فیس بوک و زیرمجموعه های دیگر این شرکت تغییر داد، با افزایش دانلودهای دنیای روبرو شد. طبق آمار شرکت سنسور تاور، سیگنال نزدیک به 510 هزار بار در سیستم عامل iOS در چین دانلود شده و 100 میلیون بار در فروشگاه اپ استور اپل و گوگل پلی دانلود شده است.

اپلیکیشن پیغام رسان وی چت شرکت تنسنت که امکانات متعددی از جمله امکان پرداخت پول فراهم می نماید، اپلیکیشن اصلی مورد استفاده در چین است و بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر دنیا دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بحث آزاد درباره موضوعات حساس در چین خط قرمز محسوب می گردد و هدف سانسور قرار می گیرد. چین در فوریه پس از این که اپلیکیشن چت صوتی کلاوب هاوس امکان بحث درباره مسائل سیاسی را فراهم کرد، این پلتفرم رسانه اجتماعی را مسدود کرد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1037

به "سیگنال در چین مسدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیگنال در چین مسدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید