سرنوشت عجیب استادیوم های قطر پس از جام جهانی ، از غیب شدن تا هدیه دادن!

به گزارش سفر به مالزی، با نزدیک شدن به سرانجام مسابقات جام جهانی قطر این سوال مطرح است که سرنوشت استادیوم های این کشور چه می گردد؟

سرنوشت عجیب استادیوم های قطر پس از جام جهانی ، از غیب شدن تا هدیه دادن!

به گزارش خبرنگاران، مسابقات دور یک چهارم نهایی جام جهانی قطر امروز شروع می گردد و تا تاریخ بیست و هفتم آذرماه پرونده مسابقات با انجام بازی فینال بسته می گردد.

با نزدیک شدن به سرانجام مسابقات جام جهانی قطر این سوال مطرح است که سرنوشت ورزشگاه های این کشور چه می گردد.

1- ورزشگاه بین المللی خلیفه

تنها ورزشگاهی که به همان شکلی که هست به جای مانده و هیچ صندلی کاهش نمی یابد، زیرا یک میراث فرهنگی و اجتماعی باستانی محسوب می گردد؛ این ورزشگاه از اولین راه اندازی خود در سال 1976 میزبان رویدادهای ورزشی و تاریخی بزرگی بود.

2- ورزشگاه الجنوب

این ورزشگاه به شکل صدف ساخته شده و علت آن شهر الوکره است که مردم آن در جستجوی مروارید و ماهیگیری متمایز هستند. مشخصه این ورزشگاه تهویه مطبوع است که می توان تهویه هوا را برچید. پیش بینی می گردد قطر آن را به کشورهای میزبان جام جهانی 2026 تقدیم کند و تعداد صندلی ها از 44 هزار به 20 هزار کاهش یابد.

3- ورزشگاه الثومه

این ورزشگاه به باشگاه های الاهلی و العربی واگذار می گردد و تعدادی صندلی نیز اهدا می گردد و تعداد صندلی ها از 44 هزار به 20 هزار کاهش می یابد.

4- ورزشگاه اجوکیشن سیتی

دولت آن را در اختیار تیم های ورزشی کشور قرار می دهد و مرکز دائمی تیم بانوان قطر باقی می ماند و تعداد صندلی ها از 44000 به 20000 کاهش می یابد.

5- ورزشگاه احمد بن علی

ورزشگاهی که در ام الرفاء واقع شده است و همچنان کمپ باشگاه الریان است و تعداد صندلی ها از 45000 به 20000 کاهش می یابد

6- ورزشگاه البیت

تعداد صندلی ها به 32 هزار نفر کاهش می یابد و قسمت بالای آن به هتل 5 ستاره تبدیل می گردد.

7- ورزشگاه لوسیل

فینال جام جهانی در آنجا برگزار می گردد. صندلی ها برداشته می گردد و لایه های بالایی به واحدهای مسکونی و قسمت پایینی به امکاناتی مانند مغازه و کافه تبدیل می گردد و در خصوص فرم ساختاری از بیرون آن را حفظ می نمایند و به یادگار می ماند.

8- ورزشگاه 974

کل ورزشگاه از کانتینرهای حمل و نقل ساخته شده و تعداد کانتینرهای مورد استفاده برای ساخت ورزشگاه 974 عدد است. این ورزشگاه به طور کامل برچیده می گردد.

  • خشم سرمربی پرتغال و کوبیدن مشت به میز | بعد از سرود ملی همه چیز برای رونالدو تغییر کرد | این بازیکنان جایی در تیم من ندارند
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1679

به "سرنوشت عجیب استادیوم های قطر پس از جام جهانی ، از غیب شدن تا هدیه دادن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت عجیب استادیوم های قطر پس از جام جهانی ، از غیب شدن تا هدیه دادن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید