راهِ افزایش انرژی و بازیابی شادابی

به گزارش سفر به مالزی، احساس فرسودگی و کسلی می کنید؟ در مقاله زیر چند نکته در خصوص این که چگونه سطح انرژی خود را افزایش داده و همه جا احساس شادابی و طراوت کنید، ارائه شده است.

راهِ افزایش انرژی و بازیابی شادابی

مترجم: فریبا نوید

منبع:راسخون

....................

احساس فرسودگی و کسلی می کنید؟ در مقاله زیر چند نکته در خصوص این که چگونه سطح انرژی خود را افزایش داده و همه جا احساس شادابی و طراوت کنید، ارائه شده است.

روزهایی وجود دارد که باید کوشش کنم تا بتوانم خودم را از تخت بیرون بکشم. در چنین روزهایی، ساعت زنگ دار بدترین دشمن من است، از خورشید متنفرم، و واقعاً می دانم چه قدر دوست دارم پتوی گرم را روی خودم بکشم. چنین روزی همین طور به درازا می کشد در حالی که تمام کارهایی که انجام می دهم کوشش برای شکل دادن به صورت ظاهری عادی در فعالیت های روزانه می باشد. و این موضوع، در رابطه با دوستانم، زمانی است که متوجه می شوم سطح انرژی من بسیار بسیار پایین است.

اگر تا به امروز چنین موردی برای شما رخ داده است، و باید بدانید چگونه سطح انرژی خود را به طور طبیعی افزایش دهید، خواندن قسمتی که در زیر آورده شده است، آن را برای شما توضیح می دهد.

افزایش سطح انرژی به طور طبیعی

فکر می کنید فقط نوشیدنی های انرژی زای ساخته شده مصنوعی هستند که در افزایش سطح انرژی تان به شما یاری خواهند کرد، اما اشتباه می کنید. راه های طبیعی بسیار زیادی وجود دارد که سطح انرژی را افزایش می دهند و بعضی از مؤثرترین آن ها در زیر آورده شده است:

ورزش

ورزش کردن از هر نوعی که باشد برای سلامتی عمومی انسان مفید است، بسیاری از ما یکی از این ورزش ها را می-شناسیم. ورزش به افزایش جریان گردش خون منجر می شود، که به پاک کردن سموم بدن یاری می نماید و سطح انرژی بدن تان را با یاری همه اندام ها و عملکرد مؤثرتر بدن به طور طبیعی بالا می برد. یکی از مؤثرترین ورزش ها که به طور عمده در افزایش استقامت بدن متمرکز می شود، ورزش ایروبیک می باشد. این مورد در برنامه روزانه تان لحاظ می شود و بلافاصله تغییر در سطح انرژی بدن تان را خواهید دید.

خواب

دلیلی وجود دارد که گفته می شود باید حداقل 7 تا 8 ساعت در شب بخوابید. استراحت برای ترمیم ساییدگی و پارگی هایی که در طول روز در بدن رخ می دهد، ضروری می باشد. استراحت به انرژی بخشیدن به سلول های مغز و بهبود یافتن آن ها برای فعالیت های روز بعد، یاری می نماید. توجه کنید چگونه در یک شب وقتی استراحت کافی نداشته باشید و با کمبود خواب روبرو می شوید، روز بعد را با حالت گیجی و منگی سپری می کنید. تأثیرات کمبود خواب، به کاهش کارایی و بهره وری عملکرد بدن همراه با وارد آوردن ضربه سخت بر سطح انرژی، منجر می شود. داشتن خواب مناسب و آرام به مدت 7 تا 8 ساعت، راهی بدیهی جهت افزایش سطح انرژی در بدن می باشد.

غذا

غذاهای خاصی وجود دارد که باید از خوردن آن ها اجتناب کنید و بعضی دیگر از غذاهای حاوی انرژی بالا را به منظور بهبود و افزایش سطح انرژی باید در رژیم غذایی خود بگنجانید. هر چند محرک هایی مانند چای و قهوه لذتی آنی را برای شما فراهم می نمایند ولی تنها چند دقیقه طول می کشد و در دراز مدت مواد مغذی را از بین می برند و به فقدان انرژی منجر می شوند. با این حال، غذاهای خاصی وجود دارد که سطح انرژی را افزایش می دهد و باید آن ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. بعضی از این غذاها که به شما انرژی می دهند عبارتند از: تخم مرغ، میوه ها و سبزیجات شامل انواع مختلفی از آن ها و نه همان انواع مصرف روزمره و آب. اطمینان حاصل کنید که پروتئین مانند ماست، ماهی، و گوشت بدون چربی را در وعده های غذایی خود بگنجانید و هرگز در خوردن صبحانه غفلت نورزید. سعی کنید از غذاهای فرآوری شده و شکر بیش از حد، اجتناب کنید زیرا آن ها فوری انرژی بدن را تضعیف می نمایند.

عوامل دیگر

عوامل دیگری وجود دارد که باید به منظور افزایش سطح انرژی نگاهی به آن ها بیندازید:

تمرین یوگا یا تمرینات تنفسی عمیق که فکر تان را آرام می نماید و به شادابی و نشاط شما یاری می نماید.

آنالیز شرایط پزشکی. بسیاری از شرایط پزشکی موجب فرسودگی و خستگی می شوند.

استرس را در زندگی تان از بین ببرید.

بیش از حد کار نکنید.

از مکمل های ضروری مانند ویتامین ها و چیزهای دیگر که ممکن است در رژیم غذایی که مصرف می کنید فراهم نشده باشد، بهره ببرید.

از خود در مقابل آلودگی و تغییرات شدید آب و هوایی محافظت کنید.

سرگرمی را در برنامه زندگی روزمره خود وارد کنید.

بنابراین، این ها روش هایی بود که نشان می داد چگونه به افزایش طبیعی سطح انرژی بدن خود یاری کنید و سالم و خوب باقی بمانید. به هر روش جدیدی که مطرح می شود، نگاهی بیندازید و به آفتاب صبح خوش آمد بگویید.

منبع: راسخون
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1368

به "راهِ افزایش انرژی و بازیابی شادابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهِ افزایش انرژی و بازیابی شادابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید