تور ارزان ترکیه: راهنمای سفارت ترکیه و اخذ ویزای آن

به گزارش سفر به مالزی، سفارت ترکیه کجاست؟ چگونه ویزای کشور ترکیه بگیریم؟

ترکیه یکی از مهمترین مقاصد گردشگری برای شهروندان ایرانی جهت سرگرمی، تحصیل و تجارت محسوب می گردد. این کشور با توجه به اینکه یکی از همسایه های ایران به شمار می رود این امکان را به شهروندان ایرانی داده است که بتوانند به مدت 90 روز بدون داشتن ویزا در این کشور بنمانند و به سرگرمی بپردازند. اما در صورتی که خواستید بیشتر از این مدت در کشور ترکیه بمانید یا این که خواستید به تحصیل یا کار بپردازید می بایست که اقدام به دریافت ویزای مورد نظرتان بنمایید. از همین رو تیم خبرنگاران در این مقاله میخواهد تا درباره ویزای کشور ترکیه و اطلاعات مربوط به سفارت آن اطلاعاتی را گرده هم بیاورد، در ادامه مطلب سفارت و ویزای کشور ترکیه همراه ما باشید. گفتنی است در صورتی که شما اطلاعات کاملتر و دقیق تری داشتید با ما در میان بگذارید.

تور ارزان ترکیه: راهنمای سفارت ترکیه و اخذ ویزای آن

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

اطلاعات کلی درباره سفارت ترکیه در ایران

تلفن: 02135951100

فکس: 33117928

ایمیل: [email protected]

وب سایت: http://tehran.emb.mfa.gov.tr/Mission

آدرس: خیابان فردوسی، پلاس 337

ساعات کاری سفارت ترکیه: ساعات کاری این سفارت روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 09:00 تا 17:00 | روزهای آدینه و شنبه تعطیل

انواع ویزای کشور ترکیه

ویزای گردشگری ترکیه

لازم به ذکر است که مسافران ایرانی برای سفر تفریحی به کشور ترکیه نیازی به دریافت ویزا ندارند و تنها با داشتن پاسپورت می توانند به مدت 90 روز در این کشور حضور داشته باشند. البته در طول مدت اقامت با این نوع ویزا در ترکیه شهروندان ایرانی مجاز به فعالیت هایی مانند تحصیل، کار یا تجارت در این کشور نبوده و در سرانجام مدت اقامت ملزم به ترک خاک این کشور یا تمدید مدت اقامت هستند، زیرا در صورت اقامت بیش از حد مجاز با متخلفان به صورت قانونی برخورد می گردد. اما در صورتی که قصد تحصیل یا کار در این کشور را دارید، ضروری است قبل از هر چیز ویزای کار یا ویزای تحصیلی دریافت کنید. برای درخواست این دو نوع ویزا، ضروری است وقت سفارت ترکیه بگیرید. گرفتن وقت سفارت ترکیه به صورت آنلاین و به وسیله سایت سفارت ترکیه امکان پذیر است.

ویزای کار ترکیه

اما برای کار و تحصیل در ترکیه شرایط کمی متفاوت تر است و متقاضیان می بایست که برای اقامت و تحصیل در این کشور ابتدا به کنسولگری های کشور ترکیه در کشور خودشان مراجعه نمایند و مدارک لازم را برای تکمیل پرونده ارائه دهند. پس از این مرحله، مدارک به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه ارسال شده و در صورت تائید، مجوز صدور ویزا برای متقاضی از جانب اداره کار صادر شده و متقاضی می تواند در مدت 90 روز ویزا خود را از نمایندگی مربوطه دریافت کند. لازم به ذکر است که ویزای کار مطابق با قانون کار در ترکیه شامل اجازه کار مدت دار و نامحدود برای کارکنان وابسته، کارکنان مستقل و موارد استتثنایی است. مدت زمان اعتبار ویزای کار ترکیه یک سال بوده و پس از اتمام آن می توانید برای همان شغل و محل کارتان تا مدت سه سال ویزای خودتان را تمدید کنید. صورت سرانجام این دوره نیز امکان تمدید مجوز تا شش سال وجود دارد. بعلاوه، در صورتی که شهروند خارجی کلیه این دوره را بدون مشکل طی کند، می تواند اجازه کار دائم بدون محدودیت جغرافیایی در این کشور را دریافت کند.

ویزای تحصیلی ترکیه

در سال های اخیر با توجه به پیشرفتی که کشور ترکیه داشته و دانشگاه های آن از لحاظ علمی در رتبه خوبی قرار گرفته اند، دانشجویان ایرانی بسیار مشتاق هستند که برای تحصیل به ایران کشور همسایه سفر نمایند. لازم به ذکر است که برای دریافت این نوع از ویزای کشور ترکیه ضروری است که مراحل مختلفی را طی کنید، به این ترتیب که پس از اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه مورد نظر باید به ایران مراجعه و گواهی پذیرشتان را به نمایندگی کشور ترکیه برای دریافت ویزای تحصیل ارائه نمایید. این ویزا دارای اعتبار یک ساله است ولی تا یک ماه پس از ورود به خاک ترکیه، دانشجو باید به اداره امنیت مراجعه و دفترچه اقامت خود را دریافت کند. لازم به ذکر است که دولت جمهوری ترکیه امکان صدور ویزا را به صورت الکترونیکی به وسیله وبسایت www.evisa.gov.tr برای تمامی متقاضیان فراهم آورده است. البته امکان درخواست ویزا به شکل حضوری در سفارتخانه و نمایندگی های این کشور همچنان برای متقاضیان فراهم است. در حال حاضر، سفارت ترکیه در تهران مستقر بوده و در بعضی از شهرها نیز کنسولگری های ترکیه دایر و مشغول به فعالیت هستند

نشانی سفارت و کنسولگری های ترکیه در ایران

منبع: الی گشت
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1492

به "تور ارزان ترکیه: راهنمای سفارت ترکیه و اخذ ویزای آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: راهنمای سفارت ترکیه و اخذ ویزای آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید