در بازارهای شناور؛ پارو بزنید و خرید کنید!

به گزارش سفر به مالزی، بازارهای شناور از مقاصد گردشگری جالبی هستند که می توانید با گشت و گذار در آن ها یک سفر متفاوت را تجربه کنید.

در بازارهای شناور؛ پارو بزنید و خرید کنید!

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

یکی از جاذبه های گردشگری جالب و در عین حال عجیب در آسیای شرقی، بازارهای شناوری است که از قدیم الایام در برخی کشورها به دلیل وجود رودخانه های و مسیرهای آبی بزرگ وجود داشته است. پارو زدن و خریدکردن در فضای شاداب این بازارهای رنگارنگ، تجربه شگفت انگیزی و متفاوتی است که گردشگران را مجاب می نماید تا به دیدن قایق های پر از میوه های خوش طعم استوایی، سبزیجات مختلف، آب میوه ها و غذاهای محلی بروند. خبرنگاران در بخش گردشگری خود به معرفی چند نمونه از بازارهای شناور دنیا رفته است. با ما همراه باشید.

بازار شناور دامنوئن سادواک

بازار دامنوئن سادواک بازار محبوب تایلندی ها است که در شهر بانکوک قرار گرفته است. این بازار کار خود را از صبح زود آغاز می نماید. در این بازار زیبا علاوه بر تهیه میوه های متنوع و تازه، می توانید کیف های دست دوز و عروسک های سنتی را به عنوان سوغاتی خریداری کنید. در بازار دامنوئن سادواک محو خوراکی ها و غذاهای خوش عطر تایلندی خواهید شد.

بازار شناور پاتایا

بازار پاتایا بزرگترین بازار شناور دنیا است و در تایلند قرار گرفته است. با سوار بر قایق های حمل ونقل می توانید از 4 بخش این بازار که هر کدام گوشه ای از فرهنگ تایلند را به نمایش می گذارند، از گشت و گذار لذت ببرید. در بازار شناور پاتایا انواع ادویه جات، سبزیجات، میوه و پوشاک به فروش می رسد و شما می توانید در کنار تجربه خرید بر روی قایق در رستوران های آن ماهی کبابی، سوپ، سوشی و انواع غذاهای دریایی را میل کنید.

بازار شناور آبردین

این دهکده که در هنگ کنگ واقع شده، یک شهر واقعی بر روی آب است. شما با گردش در بازار شناور این دهکده می توانید از غرفه ها و رستوران های آن لذت برده و به استراحت بپردازید. از آنجا که دهکده آبردین در گذشته به محله ای برای ماهیگیری معروفیت داشته، هنوز هم می توانید افراد ماهیگیری را ببینید که بر روی قایق های خود زندگی می نمایند.

بازار شناور لوک بینتان

بانجارماسین در اندونزی به شهر هزار رودخانه معروف است. بازار شناور رودخانه مارتاپورا در این شهر، روزانه میزبان قایق های فروش میوه و تره بار است و همه روزه خریداران و تاجران بسیاری سوار بر قایق های خود به خرید و فروش می پردازند. طبع صمیمی و محبت آمیز مردم اندونزی را می توان در بازار شناور لوک بینتان به وضوح دید.

بازار شناور فونگ دین

بازار شناور فونگ دین در رودخانه مکانگ در ویتنام واقع شده است. این بازار کار خود از 5 صبح آغاز می نماید؛ اگر دیر بجنبید از شنیدن صدای خنده و آواز فروشنده ها که برای فروش شعر می خوانند و همچنین از خرید میوه و سبزیجات فصلی جا خواهید ماند.

بازار شناور دریاچه دال

بر روی دریاچه دال، دریاچه معروف در کشمیر هند، بازار شناوری قرار گرفته است. این دریاچه همواره پر از فروشندگان و خریدارانی است که در حال خرید و فروش سبزیجات و میوه های فصلی هستند. در بین گردشگران، گشت و گذار در دریاچه دال با قایق سنتی چوبی به نام شیکارا بسیار مرسوم است.

بسیاری از بازارهای شناور مهم دنیا در کشورهای تایلند، اندونزی و ویتنام واقع است. این بازارها نقش مهمی در توسعه گردشگری کشورها دارند و گردشگری داخلی و خارجی را رونق می بخشند. نظرات شما بخش جدانشدنی خبرنگاران است، لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 202

به "در بازارهای شناور؛ پارو بزنید و خرید کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در بازارهای شناور؛ پارو بزنید و خرید کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید