خبرهای خوبی از ساما ن دهی پل قدیم دزفول در راه است

به گزارش سفر به مالزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، سیدحکمت اله موسوی دیروز پنجشنبه 22 آبان ماه 99 در بازدید از فرایند سامان دهی پیاده راه پل باستانی شهرستان دزفول گفت: این طرح با عنوان سامان دهی پیاده راه پل قدیم از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تأمین اعتبار شده و اداره کل میراث فرهنگی استان و اداره دزفول نظارت بر فرایند انجام عملیات را بر عهده دارند.

خبرهای خوبی از ساما ن دهی پل قدیم دزفول در راه است

او با بیان این که طی این بازدید اقدامات اجرا شده را آنالیز کردیم اضافه نمود: در این راستا، راهکارهای اجرایی ادامه عملیات بازسازی و نجات بخشی پل و نیز سایر موارد لازم را برای اعلام به عوامل اجرایی مطرح کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: از جمله موارد ضروری، حذف الحاقات غیرهمگن و مداخلات به عمل آمده در دهه های اخیر است که علاوه بر مخدوش نمودن سیمای تاریخی اثر موجب وارد آمدن آسیب هایی به ساختار این پل تاریخی شده بود.

او اضافه نمود: خوشبختانه پس از پیگیری های به عمل آمده با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خبرهای خوبی در مورد تخصیص اعتبار به منظور بازسازی و نورپردازی پل قدیم در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

پل باستانی (پل قدیم) مهمترین و ممتازترین اثر تاریخی دزفول است که بنای آن به دستور شاپور اول ساسانی، بعد از غلبه بر سپاه روم ساخته شد.

این پل به عنوان یک راه ارتباطی بین جندی شاپور و سرزمین بین النهرین در سال 263 میلادی حدود 1750 سال پیش به دستور شاپور اول ساسانی بعد از غلبه ایران بر سپاه روم و به اسارت دریافت والریانوس امپراطور روم به یاری چندین هزار اسیر رومی بر روی رودخانه دز احداث شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 827

به "خبرهای خوبی از ساما ن دهی پل قدیم دزفول در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرهای خوبی از ساما ن دهی پل قدیم دزفول در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید