حقوق مسافران در صورت تاخیر در پرواز

به گزارش سفر به مالزی، در صورتیکه تاخیر بین یک تا دو ساعت باشد باید از مسافران پذیرایی گردد که شامل میان وعده اعم از نوشیدنی گرم یا سرد و شیرینی مناسب به عمل آید.

حقوق مسافران در صورت تاخیر در پرواز

اگر علاقمند به سفر با بهترین بلیط هواپیما ایران به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تاخیر پروازهای داخلی از جمله مسائلی است که گاهی باعث چالش هایی در فرودگاه ها و به ویژه دفاتر هواپیمایی مستقر می گردد. در این شرایط رعایت حقوق و احترام به مسافرانی که با تأخیر در سفر خود روبرو شده اند از جمله مهم ترین مسائلی است که باید در نظر گرفته گردد. حال سوالاتی که مطرح می گردد این است که حقوقی برای مسافران فرودگاه ها در نظر گرفته شده، تا چه حد رعایت می گردد؟ در صورت اعتراض و شکایت، مسافران باید به کجا مراجعه نمایند؟ برای پاسخ به این سوالات با سفر به مالزی همراه باشید.

تاخیر پروازهای داخلی

در صورت بروز تأخیر در انجام پرواز ضروری است اقداماتی توسط شرکت های هواپیمایی انجام گردد که شامل اقدامات عمومی و خصوصی است.

اقدامات عمومی که باید انجام گردد این است که نماینده شرکت هواپیمایی باید با حضور در میان مسافران، با متانت و احترام نسبت به اطلاع رسانی صحیح در خصوص پرواز اقدام کند و شرکت هواپیمایی نیز نسبت به اطلاع رسانی به وسیله سیستم اطلاعات پرواز به صورت مستمر فعالیت داشته باشد.

اقدامات اختصاصی که با توجه به میزان تأخیر انجام می گردد در زیر شرح داده شده است.

تاخیر یک تا دو ساعت

از مسافران باید پذیرایی گردد که شامل میان وعده اعم از نوشیدنی گرم یا سرد و شیرینی مناسب به عمل آید. ارائه این پذیرائی مشروط به وجود زمان کافی برای پذیرایی و عدم افزایش تأخیر بیشتر است.

تاخیر دو تا چهار ساعت

در تاخیر در پروازهای داخلی علاوه بر انجام پذیرایی مناسب با توجه به امکانات فرودگاهی موارد زیر باید انجام گردد:

فراهم کردن امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاع رسانی

تغییر پرواز در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن

انجام اقدامات لازم به منظور اعزام با سایر شرکت های هواپیمایی در صورت درخواست مسافر و نیز در صورت وجود پرواز در همان جهت و یا انتقال به مقصد نهایی به وسیله جهتهای جایگزین به جز جهت درج شده در بلیت

استرداد کامل وجه بلیت در صورت انصراف مسافر از پرواز

تاخیر بیش از چهار ساعت

شرکت حمل نماینده موظف است علاوه بر رعایت مفاد بند قبلی نسبت به جبران خسارت به میزانی که مقرر شده، اقدام کند.

حقوق مسافر در صورت ابطال پرواز

شرکت حمل نماینده مکلف است به استرداد کامل وجه و جبران خسارت به میزان مقرر عمل کند. البته باید در نظر داشت در خصوص پروازهایی که به دلیل شرایط جوی و یا فورس ماژور فرودگاه مبدا، مقصد و جهت دچار تأخیر و یا ابطال بیش از دو ساعت می شوند، شرکت های هواپیمایی صرفاً موظف به پذیرایی از مسافران (میان وعده اعم از نوشیدنی گرم یا سرد و شیرینی مناسب) و استرداد کامل وجه به آن ها هستند. اگر شرکت های هواپیمایی در صورتی که در زمان حرکت معین شده در بلیت، مسافران را به وسیله سایر خطوط هواپیمایی به مقصد منتقل نمایند مشمول پرداخت خسارت و یا جریمه تأخیر و ابطال نخواهند شد.

ممانعت از سفر توسط شرکت هواپیمایی

در صورتی که بلیت مسافر تأیید شده باشد، ولی شرکت هواپیمایی از پذیرش مسافر به دلیل محدودیت های شرکت حمل نماینده اعم از بازرگانی، فنی و یا عملیاتی خودداری کند، در این صورت شرکت حمل نماینده موظف به بازگرداندن وجه و ارائه بلیت رایگان مشابه از لحاظ جهت و کلاس پروازی به مسافر است.

در نهایت باید در نظر داشت که هرگونه اقدام اهانت آمیز، توهین، رفتار غیرمسئولانه و غیره متعارف توسط کارکنان و یا مسافرانی که باعث بروز شرایط ناهنجار در محیط فرودگاه، هواپیما، ترمینال و یا سایر اماکن مرتبط گردد، مشمول پیگرد عمومی از سوی مراجع انتظامی و قضائی است.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 168

به "حقوق مسافران در صورت تاخیر در پرواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق مسافران در صورت تاخیر در پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید