حرف های جنجالی یک نویسنده درباره هالیوودی ها

به گزارش سفر به مالزی، جویس کارول اوتس نویسنده مشهور آمریکایی به تازگی به منتقد سرسخت استیون اسپیلبرگ بدل شده است.

حرف های جنجالی یک نویسنده درباره هالیوودی ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از والچر، جویس کارول اوتس نویسنده سرشناس آمریکایی این روزها به نقد فیلم علاقمند شده است. نویسنده ای که در 84 سالگی هنوز سالی یک کتاب منتشر می نماید، این روزها به منتقد حرفه ای فیلم در توییتر بدل شده است.

او به تازگی در نقدهایش هیچکاک را به عنوان کارگردانی معرفی نموده که بیش از حد به آثارش بها داده شده زیرا فیلم هایش زیادی مصنوعی هستند و همه چیز همه جا یک باره را خسته کننده ترین و پرمدعاترین فیلمی که تا به حال دیده خواند. وی انتخاب تام کروز و نیکول کیدمن برای فیلم چشم های کاملاً بسته کوبریک را انتخاب های نادرستی خوانده، کیل بیل تارانتینو را بسیار احمقانه نامیده، سرانجام راننده تاکسی را هم درب و داغان و نچ را تاثیرناگذار ارزیابی نموده است.

البته او ادعایی ندارد و اینها را نظرات خودش می داند. هرچند با توجه به اینکه وی رمان نویس زبردستی است به زیبایی به شرح دیدگاه هایش می پردازد و در عین حال پرکاری خود را نشان می دهد.

اما در چند هفته اخیر اوتس بیش از همه بر یک فیلم تمرکز نموده و از کریسمس تا به امروز او حداقل ده ها بار درباره تنفرش از فابلمن ها استیون اسپیلبرگ توییت نموده است. خیلی از معتادان توییتر ممکن است نوشتن درباره یک چیز در توییتر را عادی بدانند اما این حجم از نفرت برای یک فیلم دیگر غیرعادی به نظر می رسد.

در حالی که فیلم بلوند اندرو دومینیک با اقتباس از کتاب بلوند اوتس ساخته شده بعضی می گویند وی دارد فابلمن ها را در رقابت اسکار تضعیف می نماید تا بلوند بخت بیشتری داشته باشد، اما هر 2 بازیگر 2 فیلم یعنی میشل ویلیامز برای فابلمن ها و آنا دی آرماس برای بلوند در لیست نامزدهای اسکار جای داشتند.

نبرد اوتس علیه فابلمن ها از 26 دسامبر شروع شد و وی فیلم را به شدت کند و بی اراده خواند و نوشت مطمئن نیست که فیلمی مناسب برای ایام تعطیلات باشد.

وی به نقدهایش ادامه داد و پس از آن فیلم را کاملا میانه با تصاویری که برای تلویزیون ساخته شده و بازی های اغراق آمیز دارد و دارای دیالوگ های احمقانه است خواند. تنها صحنه ای که اوتس از فیلم فابلمن ها دوست داشته صحنه ای است که در آن دیوید لینچ در نقش جان فورد بازی نموده و البته تقریباً از نظر همه این صحنه برترین سکانس فیلم است.

البته اوتس ماه ها قبل از اکران داستان وست ساید هم بازسازی این فیلم را از گام های اشتباه کارگردان دانسته بود و سال 2018 هم عکس اسپیلبرگ در کنار دایناسور فیلم پارک ژوراسیک را بازتابی وحشیانه از این خواند که دنیا چقدر احتیاج به حفاظت دارد.

این نویسنده در عین حال عاشق آندری تارکوفسکی، لوییس بونوئل، فیلم مخمل آبی، پیانو و بازی های مریل استریپ است. البته او تاکید دارد که توییت هایش را چنان می نویسد که انگار دارد با دوستی تلفنی صحبت می نماید و می گوید از اینکه دیگران به توییت هایش بها می دهند تعجب می نماید.

تام کروز هالیوود را نجات داد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 1 اسفند 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1717

به "حرف های جنجالی یک نویسنده درباره هالیوودی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرف های جنجالی یک نویسنده درباره هالیوودی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید