جنگ با زامبی های گوشی های هوشمند به وسیله چشم سوم!

به گزارش سفر به مالزی، یک طراح کره ای نوعی چشم سوم را برای جلوگیری از برخورد زامبی های گوشی های هوشمند با موانع محیطی اختراع نموده است. این سازنده می گوید: چشم سوم، یک راه چاره برای این است که مردم شدت اعتیاد به تلفن های هوشمند خود را تشخیص دهند.

جنگ با زامبی های گوشی های هوشمند به وسیله چشم سوم!

بسیاری از علاقه مندان به دنیای فناوری، با اصطلاح زامبی دنیای فناوری ناآشنا هستند، این اصطلاح درباره افرادی به کار می رود که به شدت به گوشی، تبلت و ... وابسته هستند و بی توجه به دنیای اطراف خود و سر در گوشی راه می فرایند.

پائنگ مین ووک، نام طراح این چشم سوم هوشمند است و می گوید چشم رباتیک می تواند به پیشانی فرد بسته گردد و به او اجازه می دهد بدون آسیب دیدگی پیاده روی کند.

دستگاهی که چشم سوم نامیده می گردد هنگامی که سر کاربر برای دیدن تلفن همراه پایین می آید، حس می نماید و سپس پلک شفاف خود را باز می نماید. هنگامی که فرد در فاصله یک یا دو متری مانع قرار می گیرد، چشم سوم بوق می زند تا خطر را به او گوشزد کند.

پائنگ گفت: این ایده درواقع، نمادی از انسان آینده با سه چشم است. از آنجا که نمی توانیم چشم خود را از تلفن های هوشمند برداریم، در آینده به چشم اضافی احتیاج خواهیم داشت. وی که دانشجوی کارشناسی ارشد در زمینه طراحی نوآوری در کالج سلطنتی هنر و کالج امپریال لندن است، این دستگاه را در اطراف سئول آزمایش نموده است.

چشم سوم از سنسور ژیروسکوپ برای اندازه گیری زاویه گردن کاربر و حسگر اولتراسونیک برای محاسبه فاصله بین چشم رباتیک و موانع استفاده می نماید. این سنسور ها هر دو به یک میکروکنترلر تک برد منبع باز با یک باتری متصل هستند.

منبع: انتخاب

منبع: فرارو
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1192

به "جنگ با زامبی های گوشی های هوشمند به وسیله چشم سوم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ با زامبی های گوشی های هوشمند به وسیله چشم سوم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید