جشنواره فانوس در چین

به گزارش سفر به مالزی، جشنواره فانوس در چین قدمتی 2000 ساله داشته و مردم چین در روز پانزدهم اولین ماه سال قمری، در این جشن شرکت می‌کنند.

جشنواره فانوس در چین

پس از جشنواره فصل بهار، این جشن مهم‌ترین فعالیت شبانه مردم چین است. غذای معروف این جشن در چین yuanxiao بوده که یک کوفته درشت برنجی می‌باشد.

دلقک‌ها نیز در این جشنوراه با چوب‌های بلندی که بر روی آن ایستاده‌اند، نقشی مهم ایفا می‌کنند. برنامه‌های راهپیمایی، موسیقی و طبل‌کوبی و رقص‌های معروف چینی مثل رقص شیر و اژدها و ترقه و آتش‌بازی از مراسم‌های این جشن در شهرهایی مانند گوانجو، پکن، شانگهای و هانگزو است و  کودکان با فانوس‌هایی که در دست دارند و با خوردن کوفته برنجی منتظر بخت و اقبال خوش هستند و به این روز، روز ولنتاین چینی برای دختران و پسران جوان نیز می‌گویند.

در این رویداد بزرگ در کشور چین فانوس‌های تزئین شده در خیابان‌ها آویزان شده و برنامه‌های آتش‌بازی ترتیب داده می‌شود و غذاهای ویژه‌ای برای شام پخته می‌شود. این جشنواره به مناسبت پایان یافتن سال نو چینی برگزار شده و با تزئینات ساده به عنوان نشانه قدردانی از اولین ماه کامل سال جدید آغاز می‌شود. برای تجربه یک سفر حیرت‌آور به شما توصیه می‌کنیم با تور گوانجو همراه شوید.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 273

به "جشنواره فانوس در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره فانوس در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید