جاذبه های گردشگری حیرت انگیزی که در اردن قرار دارند

به گزارش سفر به مالزی، خبرنگاران/ این خبر پیرامون جاذبه های گردشگری حیرت انگیزی که در اردن قرار دارند، برای شما نگارش شده است.

جاذبه های گردشگری حیرت انگیزی که در اردن قرار دارند

پترا

یکی از دیدنی ترین مکان های دنیا و چشمگیرترین مکان دیدنی اردن، شهر باستانی پترا است که برای چندین قرن از دنیا پنهان مانده بود تا اینکه در سال 1812 دوباره برای دنیا غرب کشف شد. اولین توجه به این مکان به سال 312 قبل از میلاد مسیح باز میگردد، اما تصور می گردد که این مکان در واقع 9000 سال قبل از میلاد مسیح ایجاد شده است. این مکان در در سال 1985 به وسیله یونسکو به عنوان میراث دنیای معرفی گردید.

بیشتر بخوانیدشهر گمشده پترا | عجایب هفتگانه نو دنیا !

السیق

السیق، دره و باستانی ترین ورودی به میراث دنیای پترا است. این مکان یک دره باریک به طول 1.2 کیلومتر است که با دیواره های خیره نماینده به ارتفاع 200 متری احاطه شده و به خزانه داری پترا ختم می گردد. بعلاوه میتوان کانال های اصلی را دید که از آنها برای وارد کردن آب به پترا استفاده می شد. لوله های سفالین 2000 ساله هنوز هم در بعضی از نقاط قابل مشاهده هستند.

وادی رم

وادی رم که با نام دره ماه نیز شناخته می گردد، یکی از مقاصد مهم گردشگری اردن است. بسیاری از بازدیدنمایندگان کوشش می نمایند تا یک شب در این مکان بمانند تا بتوانند خوابیدن زیر ستاره در این منظره زیبا را تجربه نمایند.

بیشتر بخوانیدوادی رم اردن؛ بیابانی سوزان و درخشان با رازهایی بزرگ

دریای مرده

رنگ آبی شدید که به تدریج به رنگ سبز زمردی در ساحل تبدیل می گردد، چیزی است که میتوان در دریای مرده دید. این مکان به علت محتوای بسیار زیاد نمک از هر نوع حیات دریایی عاری است و به همین دلیل به آن دریای مرده گفته می گردد که هیچ جانور یا گیاهی به طور دائمی در آن زندگی نمی نماید.

کوه نبو

نبو بر طبق تورات، جایی است که موسی پیش از مرگش، سرزمین موعود را از آنجا دید و در آنجا وفات یافت و دفن شد. برای بزرگداشت موسی که تصور می گردد وی نیز در اینجا دفن شد، در قرن 4 کلیسایی در این مکان ساخته شد. علاوه بر تاریخ مقدس مرتبط با این مکان، منظره های زیبایی از رود اردن را میتوان در این مکان دید.

امان

امان ممکن است با ساختمان های پر زرق و برق، ترافیک و مردمش،مانند هر شهر شهری دیگر به نظر برسد، اما با معماری مدرن عجین شده و و مکان های دیدنی و مجذوب کننده تاریخی دارد. شرق امان جایی است که بیشتر مکان های تاریخی در آن واقع شده است. یکی از خیره نماینده ترین مکان های بازدید این شهر، تئاتر 6000 جایگاه رومی است که در سال 100 میلادی ساخته شد. امان امروزی نیز مانند خیابان معروف رنگین کمان جاذبه های خود را دارد.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری امان، مرکزی دیدنی برای اردن

جرش

بزرگترین و مجذوب کننده ترین مکان رومی در اردن، شهر ویران شده جرش است که در فاصله 50 کیلومتری مرکز امان واقع شده است. آنچه که اهمیت جرش را نسبت به دیگر مکان های رومی باستان در خاورمیانه بسیار خاص می نماید، حفظ و نگهداری بسیار چشمگیر آن است. بعضی از جاذبه های اصلی در اینجا طاق هادریان و معبد زئوس است که در حدود سال 162 میلادی ساخته شده است.

بیشتر بخوانیدجرش اردن؛ منطقه ای باستانی و شگفت انگیز

عقبه

ساحل اردن با تنها 27 کیلومتر خط ساحلی هنوز هم یک مقصد مهم برای بازدیدنمایندگان است. این شهر یک ایستگاه محبوب برای افرادی است که به پترا یا وادی رم می فرایند، اما به علت ورزش های آبی و غواصی عالی نیز معروفیت دارد. ششمین میله پرچم بلند دنیا که در 137 متری واقع شده است نیز در سواحل آن به وضوح قابل مشاهده است.

وادی موجب

نام تاریخی آن ارنون بود، رودی در اردن 410 متر زیر سطح دریا های آزاد به دریای مرده می ریزد. این دره زیبا و نفسگیر که 70 کیلومتر امتداد دارد، گرند کانیون اردن نامیده می گردد.

ذخیره گاه طبیعی دانا

بزرگترین ذخیره گاه طبیعت اردن یک گوهر پنهان با زمین های متنوع و منظره ها دیدنی است. ماسه سنگ، گرانیت و سنگ آهک که زمین شناسی منطقه را تشکیل می دهند به زیبایی آن افزوده است. یکی از برترین زمان ها برای بازدید از ذخیره گاه در بهار است که گل ها در دامنه تپه ها شکوفا می شوند.

در ادامه بخوانیدسفر به اردن را با بازدید از زیباترین شهرهای اردن شروع کنیدسفر با کوله پشتی به اردن | راهنمای کامل سفر مقرون به صرفه به اردنمنبع: همگردی
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1458

به "جاذبه های گردشگری حیرت انگیزی که در اردن قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری حیرت انگیزی که در اردن قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید