ثبت بیش از 3 هزار شکایت مردمی از طریق سامانه 124 در خراسان رضوی
به گزارش سفر به مالزی، کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی گفت: در فروردین 1400 در سطح خراسان رضوی در مجموع تعداد 3055 گزارش ستاد خبری وشکایت مردمی وناظرین افتخاری به صورت حضوری، تلفنی دریافت و بررسی شده است.
به گزارش خبرنگار از ، بخش علی بیاتی قله زو کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به منظور اقدامات نظارتی به جهت کنترل دقیق تر قیمت کالا و خدمات در مجموع 3 هزار و 55 شکایات مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق سامانه 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شده است.
او اضافه کرد: گزارشات رسیده در بخش کالایی شامل مرغ، نان، روغن خوراکی، گوشت قرمز و در بخش خدمات، رستوران ها وغذاخوری ها، حمل ونقل درون شهری، تعمیر و تعویض روغن خودرو بوده است.
کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در مجموع از بررسی کل گزارشات رسیده تعداد 672 واحد متخلف شناسایی و برای ایشان پرونده تخلف به ارزش 62 میلیارد ریال تنظیم شده و به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال شده است.
بیاتی با اشاره به اینکه درجهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نباشد قبل از تشکیل پرونده تخلف در کارگروه های رسیدگی استانی، مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام می شود اعلام نمود: در مجموع تعداد 48 شکایت جلب رضایت شده و مبلغ یک و نیم میلیارد ریال به آنان بازگشت شده است.
/ف. ح
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان