ثبت برند، ثبت شرکت

به گزارش سفر به مالزی، خبرگزاری خبرنگاران- این روزها به علت مطلع شدن شرکت ها و موسسات از مزایای ثبت برند و ثبت شرکت افراد تمایل زیادی برای این کار پیدا کردند اما این کاری است که شاید بتوان آن را یک چاقوی دو لبه دانست.

ثبت برند، ثبت شرکت

ثبت شرکت و برند علاوه بر فواید زیادی که برای شرکت ها دارد اما گاهی ممکن است با طی کردن اشتباه این مراحل و یا سپردن کار به افرادی که آشنایی کامل با این قضیه ندارند باعث ضربه خوردن به آن ها شود. پس در این مقاله ما قصد داریم تا ابتدا به شرح ثبت شرکت و مدارک مورد احتیاج برای آن بپردازیم و سپس درباره ثبت برند و اقدامات لازم برای آن صحبت کنیم تا همه افراد با این فرایند آشنا شوند و در آخر هم به معرفی شرکت معتبری که به طور تخصصی در این امر فعال است می پردازیم تا در این راستا هیچ فردی دچار مشکل نشود.

زمان ثبت شرکت

ثبت شرکت زمانی است که آن شرکت پیش از نامگذاری تاسیس شود و مرحله ثبت و انجام مراحل حقوقی شرکت همزمان با نامگذاری باشد.

همه چیز درباره ثبت شرکت

برای ثبت شرکت باید در مرحله اول به بانک مراجعه کرد و یک حساب از نوع غیر قابل برداشت افتتاح کرد.

ثبت شرکت از شرایط تشکیل شرکت نیست اما از الزامات قانونی است که در گذشته باید به اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری استان خود مراجعه می شد اما در حال حاضر به صورت آنلاین این کار صورت می گیرد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت

در هنگام ثبت نام در سایت ثبت شرکت ها، باید این مدارک را اسکن نمود و ارسال کرد:

  1. ا ظهارنامه شرکت سهامی خاص در دو نسخه
  2. ا ساسنامه شرکت سهامی خاص در دو نسخه
  3. صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره
  4. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی همه اعضای هیات مدیره، سهامدارها و بازرس ها به وسیله دفاتر اسناد رسمی و یا نماینده رسمی شرکت

پس از طی کردن این مراحل، شرکت نامه و مدارک ارسال شده آنالیز می شود و در صورت تائید دستور ثبت شرکت صادر می شود.

مراحل آخر ثبت شرکت

  1. دریافت کارت شناسایی متقاضی ها و تطبیق کارت آن ها با مشخصات درج شده در شرکت نامه
  2. احراز هویت
  3. امضا گرفتن از متقاضیان در ذیل ثبت در دفتر
  4. تطبیق متقاضیان تحت اسم ثبت با سند برابر است
  5. مشخص شماره ثبت شرکت
  6. ثبت شماره ثبت در اظهارنامه و شرکت نامه شرکت و اسناد مالکیت اموال متعلق به شرکت
  7. امضا کردن اسناد مالکیت به وسیله رئیس اداره ثبت
  8. مسئول ثبت دفتر، تشکیل پرونده می دهد و بر طبق آن از لحاظ تکمیل امضا گواهی می نماید، یک نسخه اساسنامه و شرکت نامه و اظهارنامه تحویل موسسین می شود و اگر سند مالکیت هم وجود داشته باشد، به مدیران تحویل داده می شود.
  9. نسخه دیگر این فرم ها برای تحریر به اتاق تایپ فرستاده می شود و به اسم آخرین مرحله، آگهی تاسیس شرکت صادر می شود.

مزیت های ثبت شرکت

اگر بخواهیم درباره مزایای این کار صحبت کنیم می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • امکان گرفتن مجوزها و اعتبارات و امتیازهایی مثل وام از نهادهای دولتی
  • اعتماد کردن بیشتر برای همکاری با شرکت
  • امکان حضور د رمناقصه ها و مزایده ها
  • کلیه فعالیت ها تحت حمایت و نظارت قانون است که این به اعتبار شرکت می افزاید.

ثبت برند

شرکت هایی که در زمینه های تولیدی ،خدماتی،استارتاپ ها ،صادرنمایندگان و کلیه فعالین مالی می توانند با وارد کردن محصولات خود برند آن را هم ثبت نمایند تا حق استفاده از آن برند برای آن ها انحصاری شود.

انجام دادن این کار باعث می شود تا مشتریان اعتماد بیشتری به ما نمایند و ما هم در بازار در بین رقبا بیشتر شناخته شویم زیرا وقتی خریدار قصد خرید از یک برند را دارد چیزی که در فکر وی ثبت می شود این است که می تواند جنس با کیفیت تری را بخرد.

مدارک و مراحل اداری ثبت برند

  1. پر کردن فرم اظهارنامه ثبت برند تجاری به صورت اینترنتی به وسیله سایت http://iripo.ssaa.ir
  2. ارسال کپی شناسنامه و کارت ملی ، جواز ،گواهی امضا و کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی (کپی کارت بازرگانی فقط مختص افرادی است که از حروف لاتین استفاده کردند)
  3. برای اشخاص حقوقی هم تمام مدارک لازم برای اشخاص حقیقی به انضمام آخرین تغییرات شرکتلازم است.
  4. ارائه کپی آگهی تاسیس شرکت و روزنامه آخرین تغییرات شرکت
  5. ارائه نام های مد نظر به ترتیب اولویت
  6. پرداخت مبلغ حق ثبت و گرفتن شماره فیش واریزی
  7. اگر متقاضی ثبت برند یا نام تجاری قصد داشته باشد به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزیت های حق تقدم حداکثر تا 6 ماه استفاده کند الزامی است که مدارک مرتبط با حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کند.

در آخرین مرحله یک کد رهگیری اختصاص داده می شود و در صورتی که مدارک تایید شود 2 نسخه قرارداد به آدرس نوشته شده در فرم ارسال می شود که باید یکی از این نسخه ها را همراه با مدارک اصل شده و فیش واریزی به مرکز ارسال کرد.

مزیت های ثبت برند

  • برند ثبت شده به طور انحصاری مختص فردی است که آن را طبق قوانین به ثبت رسانده است.
  • مالک برند می تواند از هر فردی که بدون رضایت او از آن نام تجاری استفاده نموده است و یا عملی را انجام داده که حقوق آن برند تضییع شده است شکایت کند. در واقع اگر فردی برای کالایی مشابه با یک برند نامی را انتخاب کند که باعث شود مردم آن را با نام تجاری ثبت شده اشتباه گیرند مراجع مرتبط به این شکایت رسیدگی می نمایند.

نکات انتخاب نام برند

  • استفاده از نام هایی که مربوط به ارگان ها و ادارات دولتی است مثل ناجا، رجا، سمت و... ممنوع است.
  • استفاده از نام و اسم های فارسی مجاز است و حتی ترکیب این نام ها با واژه های بیگانه هم ممنوع است.
  • تشابه اسمی با سایر نام های تجاری هم مورد تایید نیست.
  • ثبت اسامی خلاف موازین شرع و عرف هم امکان پذیر نمی باشد.
  • صفت های عام باید همراه با اسامی دیگر باشند تا ثبت شوند.

حال که درباره ثبت برند و ثبت شرکت اطلاعات مفیدی پیدا کردیم بهتر است که در آخر با یکی از مراکز معتبر در این زمینه هم آشنا شویم تا به راحتی این مراحل را بتوانیم پیش برویم.

معرفی شرکت ثبت برند و ثبت شرکت

همان طور که در ابتدای مقاله هم اشاره شد کار ثبت شاید کمی ریسک داشته باشد و باید به افراد متخصص سپرده شود و از طرفی هم پیدا کردن موسسات معتبر گاهی برای افراد سخت است اما موسسه حقوقی سفیر با کادری متخصص و وکلایی خبره در زمینه های امور ثبتی و حقوقی علاوه بر مشاوره های رایگان تا آخرین مرحله کار هم در کنار شما عزیزان است تا این مراحل را بتوانید بدون دغدغه سپری کنید. شماره تماس 02188548054-02188733118

09338832384

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1237

به "ثبت برند، ثبت شرکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت برند، ثبت شرکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید