تحصیل در کانادا

به گزارش سفر به مالزی، کانادا کشوری پهناور در شمال قاره آمریکاست و بیش از 20% از جمعیت این کشور را شهروندانی تشکیل می دهند که در خاک کانادا متولد نشده اند.

تحصیل در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام سفیران سروش، جمعیت ایرانیان در کشور کانادا بیش از 160000 نفر است که حدود 0.5% از جمعیت کلی این کشور را تشکیل می دهد. یکی از ساده ترین روش های ورود به کشور کانادا به وسیله تحصیل فراهم می گردد. اگرچه هزینه های تحصیل در کشور کانادا در مقایسه با کشورهای مختلف دنیا بسیار زیاد است اما صندلی علمی دانشگاه های این کشور برای بسیاری از افراد ارزش بیشتری دارد. تحصیل در کشور کانادا از مقاطع مختلف آموزشی در سطح مدارس آغاز شده و در سه مقطع دانشگاه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نیز امکان پذیر است.

هزینه تحصیل در مدارس کشور کانادا برای دانش آموزان خارجی، در حدود 10000 تا 20000 دلار کانادا در طول یک سال است. همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی در رشته های غیر پزشکی باید سالیانه 19000 تا 26000 دلار کانادا به عنوان شهریه دانشگاهی پرداخت نمایند. هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در کشور کانادا نیز در حدود از 14000 تا 24000 دلار کانادا متغیر است.

صندلی علمی دانشگاه های کشور کانادا نیز خود گواه روشنی برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد ادامه تحصیل در خارج از کشور است. یکی از مهمترین راههای تحصیل در این کشور را می توان تحصیل دندانپزشکی در کانادا خواند. شهروندان کشورهای خارجی با آگاهی کامل از شرایط تحصیل پزشکی در کشور کانادا این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب می نمایند. هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشور کانادا به طور متوسط در حدود 55800 دلار کانادا است. با توجه به طول دوره تحصیل پزشکی در کشور کانادا متقاضیان باید پیش از هر چیز هزینه های تحصیل خود در این کشور را مورد ارزیابی قرار دهند چرا که دسترسی به بورسیه های تحصیلی در این کشور بسیار محدود است. البته این مبلغ بسته به نوع دانشگاه متفاوت است و به طور مثال هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه تورنتو در حدود 90000 دلار کانادا در سال است.

شرط اول ورود به رشته دندانپزشکی در کشور کانادا، تسلط به زبان انگلیسی است. دانشجویان می توانند در آزمون های مختلف زبان انگلیسی شرکت نموده و دانش زبان خود را به اثبات برسانند. برای مثال، دانشجویان غیر انگلیسی زبان، برای آغاز دوره تحصیل خود در کشور کانادا باید نمره آیلتس 6.5 به شرط هر مهارت حداقل 6 را در اختیار داشته باشند. در صورتی که دانشجویان پیروز به اخذ پذیرش تحصیلی از کشور کانادا شوند، آنگاه به یک مصاحبه دعوت خواهند شد تا از شرایط دانشگاه نیز ملاقات نموده و در عوض شرایط علمی متقاضیان نیز آنالیز گردد.

یکی دیگر از راه های تحصیل پزشکی در این کشور، تحصیل داروسازی در کانادا است. در این خصوص باید توجه ویژه داشت چرا که تنها 10 دانشگاه کشور کانادا دارای اعتبار کافی در آموزش داروسازی هستند. البته صندلی علمی این دانشگاه ها بسیار مناسب است و متقاضیان می توانند با آسودگی خاطر کامل نسبت به اخذ پذیرش در این دانشگاه ها اقدام نمایند.

هزینه تحصیل در رشته داروسازی در کشور کانادا سالیانه در حدود 35000 دلار کاناداست و هزینه دوره تخصص در این رشته تحصیلی نیز سالیانه در حدود 12000 دلار کانادا است. این هزینه ها جدا از هزینه های زندگی در این کشور است. به طور کلی می توان گفت که هزینه زندگی در کشور کانادا برای یک دانشجوی خارجی در حدود 15000 دلار کانادا در طول یک سال تحصیلی است. برای دریافت مجوز نهایی داروسازی در کشور کانادا دانشجویان باید در نهایت در یک آزمون ملی داروسازی شرکت نمایند تا مدرک نهایی خود را دریافت نمایند. این آزمون به صورت عملی و کتبی برگزار می گردد.

از جمله خدماتی که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اعزام دانشجو به کانادا است. به طور کلی پروسه اعزام دانشجو به کشور کانادا زمانبر است و متخصصین امر باید با آنالیز مدارک افراد نسبت به ارائه پذیرش تحصیلی اقدام نمایند. دانشگاههای کشور کانادا برای آنالیز مدارک تحصیلی دانشجویان هزینه دریافت مینمایند و این هزینه تحت هیچ شرایطی قابلیت استرداد ندارد. بنابراین یک مشاور خوب، برای صرفه جویی در هزینه های متقاضی باید در ابتدای امر، شرایط کلی وی را آنالیز کند. این آنالیز ها معمولا شامل موارد زیر می گردد:

· آنالیز تسلط متقاضی به زبان انگلیسی یا فرانسوی به عنوان دو زبان رسمی کشور کانادا

· آنالیز مدارک تحصیلی متقاضی و ریز نمرات وی جهت تحصیل در کانادا

· معرفی گزینه های تحصیلی متقاضی در کشور کانادا

· آنالیز و برآورد شرایط اقتصادی متقاضی جهت تامین هزینه ها در کشور کانادا

· انتخاب برترین دانشگاه ممکن با توجه به شرایط کلی دانشجو

· اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مربوطه

· طی کردن پروسه اخذ ویزای تحصیلی

· اعزام دانشجو به کشور کانادا جهت تحصیل

این پروسه ممکن از 4 تا 8 ماه زمان لازم داشته باشد. آنالیز مدارک دانشجویان در سفارت کشور کانادا نیز 150 دلار کانادا هزینه در بر خواهد داشت که قابلیت استرداد نخواهد داشت و در صورت رد درخواست متقاضی این هزینه نیز به او استرداد نخواهد شد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 309

به "تحصیل در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید