تا چه مقدار با محصولات مراقبتی پوست آشنایی دارید؟

به گزارش سفر به مالزی، مراقبت از پوست دغدغه افراد مختلف به خصوص خانم ها و البته بسیاری از آقایان است. هیچ کس دوست ندارد یک روز صبح از خواب بیدار گردد، به خودش در آینه نگاه کند و ببیند چند چروک تازه به چروک ها یا خطوط صورتش اضافه شده است.

تا چه مقدار با محصولات مراقبتی پوست آشنایی دارید؟

برای مراقبت از پوست خود چه محصولاتی انتخاب کنیم؟

تا به حال شنیده اید که می گردد زمان را به عقب برگرداند و پیری پوست را با استفاده از محصولاتی مانند آکای بری (یک نوع توت بنفش رنگ)، لیپوییک اسید و آلفا هیدروکسی اسید دوباره بازسازی کرد.

اما آیا این محصولات موثرند؟ آیا می توانند چین و چروک ها و آسیب های ناشی از آفتاب یا لکه های پیری را محو نمایند؟

قبل از خرید ، بهتر است که در خصوص این مواد بیشتر بدانید. یک متخصص پوست و مو می تواند در خصوص چگونگی عملکرد آنها، رعایت یکسری از نکات و اینکه چه چیزی بیشتر روی پوست شما تاثیر می گذارد به شما یاری کند.

آنتی اکسیدان ها؛ مفید برای آسیب های نور خورشید و چین و چروک
بیشتر گیاهان روی زمین دارای این ماده مغذی در مقادیر مختلف هستند. آنها می توانند در برابر رادیکال های آزاد و ذرات ریز که به DNA سلول ها آسیب می رسانند، مقابله نمایند. با آسیب سلول های پوستی، فرایند پیری سرعت پیدا می نماید و منجر به ایجاد چین و چروک، خشکی پوست، دایره های تیره زیر چشم و … می گردد.

غذاهایی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند برای پوست و سلامتی شما بسیار مفید هستند. بنابراین شما می توانید محصولاتی که دارای آنتی اکسیدان هستند را بهره ببرید. محصولاتی که دارای بیشترین آنتی اکسیدان هستند و نشان داده اند که آسیب ها را اصلاح و فرایند پیری را کند می نمایند، عبارتند از:

روغن آکای بری

اسید آلفا لیپوئیک

عصاره چای سبز

رتینول

کوآنزیم Q10

کافئین

سایر درمان های گیاهی یا طبیعی برای جلوگیری از پیری پوست که در محصولات مراقبت از پوست وجود دارد عبارتند از:

اسید آلفا هیدروکسی

اسید سالیسیلیک

آلفا لیپوییک اسید

بدن شما این ماده شیمیایی را به طور طبیعی ایجاد می نماید و در هر سلول تان موجود است. یک آنتی اکسیدان به رادیکال های آزاد در سراسر بدن حمله می نماید.

در محصولات مراقبت از پوست، شرکت ها از آن به عنوان ماده ای استفاده می نمایند که می تواند خطوط و چین و چروک های ظریف را از بین ببرد، منافذ پوست را کاهش داده و جلوه ای تازه به پوست شما ببخشد.

عصاره چای سبز
چای سبز مملو از ماده مغذی به نام پلی فنول است که با رادیکال های آزاد مبارزه می نماید.

مطالعات اولیه نشان داده است که ترکیبات موجود در چای می توانند آسیب های ناشی از تابش آفتاب را کاهش دهند و هنگام قرار دادن آن روی پوست، شما را از سرطان پوست محافظت نمایند. از عصاره چای سبز نیز می توانید در زیر کرم ضد آفتاب برای محافظت مضاعف بهره ببرید. پلی فنول های موجود در کرم ها و لوسیون ها نیز می توانند علائم پیری را کند نموده و باعث کاهش افتادگی پوست و چین و چروک ها شوند.

رتینول
رتینول از ویتامین A ساخته شده و در کرم هایی که روی پوستتان می زنید موجود است. رتینول باعث افزایش اندازه کلاژن بدن می گردد، افتادگی پوست را رفع می نماید، باعث کاهش خطوط و چین وچروک، بهبود رنگ پوست و کاهش لکه های پوستی می گردد.

بسیاری از متخصصان برای کاهش سرعت پیری پوست، بهبود رنگ نامنظم آن و پاکسازی آکنه، ترتینوئین یا محصولات مشابه آن را برای شما تجویز می نمایند. برعکس، محصولاتی که دارای رتینول هستند ضعیف ترند، اما هنوز هم می توانند ظاهر شما را بهبود بخشند.

استفاده از محصولی که پایه اش را رتینول تشکیل می دهد ممکن است باعث خشک شدن لایه بالایی پوست و پوسته پوسته شدن آن گردد. بهتر است آن را شب ها بهره ببرید و صبح روز بعد از مرطوب نماینده و ضد آفتاب بهره ببرید، یا از متخصص پوست خود در خصوص گزینه های دیگر سوال کنید.

ویتامین C
با افزایش سن، بدن شما کلاژن و الاستین کمتری فراوری می نماید. کلاژن و الاستین، پوست را قوی، انعطاف پذیر و ارتجاعی می نماید. آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین C باعث افزایش میزان کلاژن شده و خطوط ریز، چین و چروک و جای زخم را به حداقل می رساند.

ویتامین C در برخی محصولات مراقبت از پوست مانند برخی کرم ها و لوسیون ها وجود دارد. اگر می خواهید یکی از آنها را امتحان کنید، برخی از گزینه های موجود را از متخصص پوست خود بخواهید.

کوآنزیم (CoQ-10)
بدن شما به طور طبیعی این آنتی اکسیدان را به وجود می آورد تا رادیکال های آزاد، سلول ها را تخریب کند. با افزایش سن، اندازه آن کمتر می گردد که ممکن است سلول های پوستی را در معرض آسیب بیشتری قرار دهد. به همین علت است که کوآنزیم در محصولات مراقبت از پوست مانند تونر، ژل و کرم وجود دارد که می توانید به تنهایی یا با مرطوب نماینده بهره ببرید. یک مطالعه نشان می دهد کوآنزیم باعث کاهش چین و چروک اطراف چشم می گردد.
کافئین
کافئین، یک نوع آنتی اکسیدان است، اما متخصصان نمی دانند آیا می تواند فرایند پیری را بر روی پوست شما معکوس کند یا نه. با این وجود، کمپانی ها بر اساس تحقیقات صورت گرفته آن را به لوسیون ها و کرم ها افزوده اند و نشان داده که کافئین می تواند به جلوگیری از رشد سرطان پوست یاری کند و در صورت استفاده آن بر روی پوست، می تواند باعث کاهش ایجاد چین و چروک ها به ویژه خطوط پنجه کلاغی (خطوط پنجه کلاغی به چین و چروک های اطراف چشم گفته می گردد) در اطراف چشم گردد.
سایر محصولات رایج
هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست، می توانید سایر مواد تشکیل دهنده موجود بر روی برچسب های آن را مشاهده کنید:
آلفا هیدروکسی اسید(AHA)
این گروه شامل اسیدهای گلیکولی، لاکتیک، سیتریک و تارتاریک است که در بسیاری از محصولات موجود هستند.

آنها پوست را لایه برداری می نمایند، باعث کاهش خطوط ریز، لکه های پیری، زخم های آکنه و رنگ مساعد پوست می شوند. می توانید غلظت های بالایAHA را از یک متخصص زیبایی یا متخصص پوست بگیرید، اما می توانید از غلظت های کمتری - بین 5 تا 10 درصد - در کرم ها یا لوسیون ها به صورت روزانه بهره ببرید.

با غلظت کم آغاز کنید و کم کم روزهای دیگر را به آن اضافه کنید تا از تحریک پوست خود جلوگیری کنید. با گذشت زمان، می توانید به تدریج آغاز به استفاده بیشتر از آن کنید، تا اینکه روزانه گردد.

با این وجود، حتی در دوزهای پایین تر، اسیدها باعث تحریک و خشک شدن پوست می شوند و آن را در برابر خورشید حساس تر می نمایند. پزشکان توصیه می نمایند هنگام استفاده از محصولاتی که دارای AHA هستند از مرطوب نماینده و ضد آفتاب بهره ببرید.

اسید سالیسیلیک
این ماده را در بسیاری از محصولات بدون نسخه و محصولاتی که آکنه را درمان می نمایند، مشاهده خواهید کرد. این ماده در منافذ پوستی نفوذ می نماید و لکه های سر سیاه و سر سفید را با تحریک کمتری نسبت به اسیدهای آلفا هیدروکسی می سوزاند. مانند AHAها ، اسید سالیسیلیک پوست را لایه لایه می تراشد و می تواند علائم پیری را کاهش دهد.

اگر به آسپرین یا سایر محصولات دارای سالیسیلات حساسیت دارید، نباید از اسید سالیسیلیک بهره ببرید. اگر باردار هستید یا شیرده، قبل از استفاده از محصول با اسید سالیسیلیک، با پزشک خود مشورت کنید. در صورت بروز کهیر یا خارش، استفاده از محصول را متوقف کنید. بعلاوه، از علائم واکنش های آلرژیک نادر مطلع باشید؛ تنگی گلو، مشکل تنفس، احساس ضعف یا تورم صورت یا زبان. در صورت بروز این مسائل فوراً یاری بگیرید.

اسید هیالورونیک
بدن شما اسید هیالورونیک را به طور طبیعی می سازد و بافت ها را روغن کاری می نماید. این ماده در پوست، مایع مفصل و بافت های همبند یافت می گردد. سن، استعمال سیگار و رژیم ناسالم باعث می گردد با گذشت زمان کمتر از آن فراوری کنید.

محصولاتی که اسید هیالورونیک دارند می توانند به صاف کردن پوست یاری نمایند. به ویژه وقتی از محصولات ویتامین C استفاده می کنید بهتر اثر می نمایند.

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1366

به "تا چه مقدار با محصولات مراقبتی پوست آشنایی دارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا چه مقدار با محصولات مراقبتی پوست آشنایی دارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید