تاندون های آسیب دیده با الهام از حلزون سریع ترمیم می شوند

به گزارش سفر به مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، یک سوی این ماده محکم به تاندون های آسیب دیده می چسبد و سوی دیگر از تاندون در برابر برخورد و اصطکاک با سایر بافت ها حفاظت می نماید. این امر باعث می گردد تأثیر داروهای کاهش زخم و التهاب بر روی تاندون ها بیشتر گردد.

تاندون های آسیب دیده با الهام از حلزون سریع ترمیم می شوند

ورزش و افزایش سن گاهی باعث آسیب تماشا تاندون ها می گردد و این امر هم موجب درد شدید و هم مسائل افراد برای حرکت دادن اندام هایشان می گردد. بهبود تاندون های آسیب دیده نیز وقت گیر است. حتی در صورت بهبود تاندون ها، آنها به استحکام قبلی خود بازنمی گردند و لذا فرد نمی تواند مثل سابق تحرک داشته باشد.

لذا پژوهشگران این ماده تازه را برای یاری به بهبود تاندون ها فراوری نموده اند که متشکل از یک ژل چسب جراحی، مخاطی چسبنده و یک هیدروژل تازه است.

سطح اول حاوی کیتوزان است که محکم به تاندون ها می چسبد تا دو طرف پارگی را در کنار هم نگه دارد تا بهبودی حاصل گردد و سطح دوم با استفاده از هیدروژل به تاندون یاری می نماید تا در طول حرکت روی بافت های دیگر سر بخورد.

آزمایش این ماده زیستی بر روی بافت های حیوانات و انسان ها در مراحل اولیه موفقیت آمیز بوده است. به عنوان مثال، زمانی که این ماده بر روی تاندون های کشکک پاره شده موش ها به کار گرفته شده، در طول سه هفته کاشت در جای خود به جای مانده و بهبود تاندون را تسهیل نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1477

به "تاندون های آسیب دیده با الهام از حلزون سریع ترمیم می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاندون های آسیب دیده با الهام از حلزون سریع ترمیم می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید