بولونیا ،منهتن قرون وسطا!، تصاویر

به گزارش سفر به مالزی، بولونیا که به ونیز کوچک نیز شهرت یافته، شهری واقع در شمال ایتالیا است. این شهر زیبا سراسر پوشیده از کانال های آبی که از قدمتی دیرینه برخوردار بوده و جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است.

بولونیا ،منهتن قرون وسطا!، تصاویر

به گزارشخبرنگاران: در قرون وسطی، شهر بولونیا در شمال ایتالیا بی شباهت به منهتن امروزی نبود. صد ها برج بلند سر به فلک کشیده در مقابل دریایی از پشت بام هایی با کاشی های قرمز قرار داشتند. این برج ها توسط خانواده های ثروتمند شهر برای نشان دادن و به رخ کشیدن قدرت و ثروتشان ساخته می شد. بین قرون 12 و 13، بالونیا 180 برج و حتی بیشتر داشت.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، شهر بولونیا از پر ترددترین شهرهای کشور ایتالیا به شمار می آید و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط دنیا است. مردم این شهر تحت تاثیر فرهنگ غالب در این کشور، بسیار خون گرم و پر انرژی هستند و رفتار آن ها با گردشگران بسیار مهربان و صمیمی است.

اگر به بافت شهری تاریخی و بازارهای بومی محلی علاقه مندید، حتما به خیابان های منطقه Quadrilatero رفته و از گشت و گذار در بخش های مختلف آن لذت ببرید. بازارهای این منطقه از زمان قرون وسطی باقی مانده اند و تمام غذاهای سنتی ایتالیا در آن ها یافت می گردد. رفتن به این منطقه، تجربه ای لذیذ و بسیار هیجان انگیز خواهد بود و خاطره ای خوش را، برای گردشگران به ارمغان خواهد آورد.

معماری

بولونیا مرکز عظیم آموزش و فرهنگ در دوره میانه و اوایل رنسانس بود.

در مرکز میان سده ای شهر ساختمانهای نما آجری و گچی سیمانی به رنگهای گرم، گذرگاه های مسقف با مغازه های کوچک، خیابانهای سنگ فرش شده زیاد و میادین بیشمار دیده می گردد.

تاریخچه بولونیا

این شهر در دوران جنگ دنیای دوم به عنوان شهری عظیم، میان شمال و مرکز ایتالیا برای متفقین از اهمیت بسیاری برخوردار بود. در حمله سال 1943 بلونیا، هدف حملات هوایی گسترده ای نهاده شد و حدود هزار نفر کشته شدند. در انتها جنگ حدود نیمی از ساختمان های شهر نابود و یا به شدت آسیب دیده بود. پس از جنگ شهر بولونیا همانند سایر شهرهای ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی بازسازی شد و امروز شهری مدرن و پیشرفته است. بناهای تاریخی و قدیمی شهر نیز تا حد امکان بازسازی شده اند.

سمبل اصلی این شهر دو برج کنار هم است. برج بلندتر Torre degli Asinelli نام دارد که 97،2 متر ارتفاع دارد و برای بازدید عموم باز است اگرچه که بازدید این مکان در روزهای تعطیل توصیه نمی گردد (498 پله ای که به تازگی بازسازی شده دارد) و همچنین برای دانشجویان خرافاتی هم توصیه نمی گردد (محلی ها می گویند اگر شما از این برج بالا بروید هرگز فارغ التحصیل نخواهید شد). این برج توسط خانواده Asinelli بین سال های 1109 و 1119 ساخته شده و برج کوتاه تر Torre Garisenda نام دارد که با 47 متر ارتفاع به اندازه 3،2 متر از جای اصلیش منحرف شده است.

پلکان داخلی برج آسینلی

تصویر شهر بولونیا در قرون وسطی

برج Garisenda (سمت چپ) و برج Asinelli (سمت راست)

نقاشی برجا مانده از برج های بولونیا در دوران باستان

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 547

به "بولونیا ،منهتن قرون وسطا!، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولونیا ،منهتن قرون وسطا!، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید