بخش خصوصی ایتالیا آماده سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی خراسان شمالی است

به گزارش سفر به مالزی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی بجنورد از آمادگی اتاق بجنورد برای پذیرش و اعزام هیات تجاری به کشور ایتالیا و استان های این کشور اطلاع داد.

بخش خصوصی ایتالیا آماده سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی خراسان شمالی است

سعید پورآبادی، در نشست ویدئوکنفرانس آنالیز روابط تجاری و فرهنگی خراسان شمالی با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در میلان ایتالیا، اضافه کرد: 10 فرصت سرمایه گذاری در صنایع عظیم به همراه 30 مجوز بی نام از مدت ها قبل در استان خراسان شمالی برای ارائه به سرمایه گذاران داخلی و خارجی شناسایی و به انگلیسی نیز ترجمه شده است.

او سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی به خصوص گیاهان دارویی را یکی از مهم ترین محورها برای سرمایه گذاری مشترک دانست و اظهار کرد: استان خراسان شمالی رویشگاه بیش از 360 نوع گیاهان دارویی است که می تواند در صنعت دارویی کاربردهای درمانی خوبی داشته باشد و فضا برای سرمایه گذاری در این حوزه نیز وجود دارد.

پورآبادی، فراوری اسب ترکمن، ابریشم و قالی بافی به خصوص فرش ابریشمی دو رو را از دیگر ظرفیت ها برای همکاری دوجانبه بیان نمود.

او برای شناسایی ظرفیت های استان خراسان شمالی به سرمایه گذاران ایتالیا پیشنهاد برگزاری نمایشگاه مجازی در بخش های مختلف را ارائه کرد.

ایجاد توافق نامه مابین اتاق بجنورد با اتحادیه های مالی ایتالیا

مدیرکل دفتر امور مالی استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: صنایع فولاد اسفراین در جنوب استان خراسان شمالی با بهره گیری از تکنولوژی روز جهان، از ظرفیت یک میلیون تنی فراوری فولاد برخوردار است که می تواند مورد اقبال سرمایه گذاران خارجی باشد.

او اضافه کرد: 4 صنعت فولاد در شهرستان اسفراین با بهره مندی از تکنولوژی روز کشور آلمان و با ظرفیت یک میلیون تن فراوری محصولات فولادی آلیاژی وجود دارد که روابط خوبی با شرکت دنیلی ایتالیا برقرار نموده اند.

بدری، تکنولوژی ذوب قطره ای این صنایع را برگرفته از شرکت دنیلی ایتالیا بیان نمود و اضافه کرد: خراسان شمالی در حوزه های کشاورزی، سنگ های زینتی، صنایع دستی، علمی و فرهنگی از ظرفیت های خوبی برخوردار است.

او همچنین خواستار امضای تفاهم نامه همکاری بین استان و استان متناظر در ایتالیا شد.

مدیرکل دفتر امور مالی استانداری خراسان شمالی، در رابطه با درخواست نمایش محصولات استان در پایگاه اینترنتی نمایشگاه مجازی سرکنسولگری ایتالیا گفت: ایجاد توافق نامه مابین اتاق بازرگانی استان با اتحادیه های مختلف کشور ایتالیا از دیگر درخواست های استان است.

آمادگی ایتالیا برای سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی خراسان شمالی

سرکنسول ایران در میلان ایتالیا نیز گفت: بخش خصوصی ایتالیا آماده سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی؛ فولاد و کشاورزی در استان خراسان شمالی است.

داریوش صولت، پیش زمینه حضور سرمایه گذاران ایتالیایی در صنایع عظیم و مادر (پتروشیمی، فولاد، کشاورزی و معادن) را شناخت بیشتر آنها از ظرفیت های مالی خراسان شمالی دانست.

او اظهار کرد: انتظار داریم تا مسئولان ارشد این استان اطلاعات کامل و جامعی از ظرفیت های سرمایه گذاری در تمام حوزه های زیرساختی استان خراسان شمالی را به زبان انگلیسی ترجمه و به وسیله سرکنسولگری میلان در اختیار سرمایه گذاران این کشور قرار دهند.

او اضافه کرد: شناخت دوجانبه از ظرفیت ها و توانمندی ها می تواند زمینه را برای همکاری قانونی و مکمل با استان خراسان شمالی برای سرمایه گذاران ایتالیایی فراهم کند و سرکنسولگری ایران در میلان نیز برای تحقق این فرایند همکاری لازم را در راستای ایفاء وظایف قانونی انجام می دهد.

صولت اظهار کرد: ایران و ایتالیا در شرایط سخت تحریم سال 2020 حدود یک میلیارد یورو مبادلات تجاری دوجانبه داشتند که 70 درصد از این مبادلات مربوط به صنایع کوچک و متوسط بود.

او اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های صنایع پتروشیمی، فولاد و کشاورزی در استان نوبنیاد خراسان شمالی، این آمادگی برای افزایش مبادلات تجاری سرمایه گذاران ایالت میلان ایتالیا با این استان وجود دارد و ایتالیا می تواند در صورت همکاری دوجانبه در آینده یکی از تأمین نمایندگان مواد اولیه برای صنایع خراسان شمالی باشد و در کنار آن بعضی محصولات این استان را نیز خریداری کند..

سرکنسول ایران در میلان ایتالیا، نزدیکی فرهنگی را یکی دلایل اصلی روابط درازمدت ایران با ایتالیا دانست و اظهار کرد: در شرایط فعلی حدود 20 هزار دانشجوی ایران در ایتالیا در حال تحصیل هستند و استان هایی چون خراسان شمالی می توانند از دانش این دانشجویان نیز در داخل استفاده نمایند.

صولت در این نشست خواستار تدوین سند جامع همکاری و خواهرخواندگی بین استان خراسان شمالی با یکی از استان های شمالی ایتالیا شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1148

به "بخش خصوصی ایتالیا آماده سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی خراسان شمالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش خصوصی ایتالیا آماده سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی خراسان شمالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید