اوجی: بازدهی نیروگاه ها پایین است ، سال گذشته یک لیتر سوخت نفت کوره هم در نیروگاه های تهران استفاده نشد

به گزارش سفر به مالزی، وزیر نفت گفت: سالیانه 80 میلیارد دلار یارانه سوخت پرداخت می گردد و اگر این مصرف سوخت کشور را نصف کنیم، می توان سالانه 150 میلیارد دلار به دولت تحویل داد.

اوجی: بازدهی نیروگاه ها پایین است ، سال گذشته یک لیتر سوخت نفت کوره هم در نیروگاه های تهران استفاده نشد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، جواد اوجی امروز در مراسم امضای تفاهم نامه وزارت نفت و شهرداری تهران اضافه کرد: سال گذشته مجموع عایدی صنعت نفت از محل صادرات نفت، میعانات گازی، فرآورده های نفتی و ... 43 میلیارد دلار بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ظرفیت پالایشی کشور در بنزین و گازوئیل با مقدار مصرف نزدیک است، گفت: یکی از وظایف وزارت نفت موضوع فراوری است تا امنیت انرژی کشور را تأمین کنیم، ظرفیت سرمایه گذاری در این صنعت روز به روز بیشتر می گردد، زیرا با فرایند مصرف، تأمین فراوری مشکل خواهد شد.

وزیر نفت با بیان اینکه سال گذشته 850 میلیون متر مکعب تزریق گاز شیرین به شبکه صورت گرفته است، اضافه کرد: به علت بالا بودن مصرف انرژی با کسری 250 میلیون متر مکعب گاز روبرو بودیم و صنایع با محدودیت روبرو شدند.

وی تاکید نمود: 80 میلیارد دلار در مدت هشت سال در حوزه گاز باید سرمایه گذاری گردد تا به ظرفیت 1.4 میلیارد مترمکعب فراوری گاز برسیم.

اوجی ادامه داد: بسیاری از صنایع مصرف سوخت بهینه ای ندارند و ارزش اضافه نموده آن ها پایین است. میانگین بازدهی نیروگاه ها در کشور 37 درصد است که این عدد در دنیا حدود 48 درصد است.

وزیر نفت اضافه کرد: سالیانه 80 میلیارد دلار یارانه سوخت پرداخت می گردد و اگر این مصرف سوخت کشور را نصف کنیم، می توان سالانه 150 میلیارد دلار به دولت تحویل داد.

وی با تاکید بر اینکه روزانه 95 میلیون لیتر مصرف بنزین کشور است، گفت: قیمت بنزین اکنون در دنیا به 90 سنت رسیده است، با صرفه جویی در این زمینه و افزایش صادرات عایدی بزرگی به کشور وارد می گردد.

اوجی تاکید نمود: سال گذشته یک لیتر سوخت نفت کوره در صنایع و نیروگاه های تهران استفاده نشد.

وزیر نفت ابراز امیدواری کرد امروز با امضای این تفاهم نامه و استفاده از توان شرکت های دانش بنیان، مصرف انرژی کاهش یابد و این انرژی با صادرات و تزریق به زنجیره ارزش عایدی بیشتری برای کشور در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه توسعه میادین شهرداری و تره بار در شرایط فعلی یاری بزرگی به دولت نموده است، اضافه کرد: این میادین تا یک سال آینده 2 برابر خواهد شد.

اوجی ادامه داد: این تفاهم نامه در بحث بهینه سازی مصرف سوخت یاری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1570

به "اوجی: بازدهی نیروگاه ها پایین است ، سال گذشته یک لیتر سوخت نفت کوره هم در نیروگاه های تهران استفاده نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوجی: بازدهی نیروگاه ها پایین است ، سال گذشته یک لیتر سوخت نفت کوره هم در نیروگاه های تهران استفاده نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید