افشاگری معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان درباره توطئه ترورش

به گزارش سفر به مالزی، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان، طرف هایی که نام آنها را ذکر نکرد، به تهدید کردن خود و خط و نشان کشیدن برای قتلش متهم کرد.

افشاگری معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان درباره توطئه ترورش

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، محمد حمدان دقلو، معاون رئیس شورای انتقالی سودان (معروف به حمیدتی) طرف هایی که نام آنها را دقیقاً ذکر نکرد، به تهدید کردنش و خط و نشان کشیدن برای قتل خود متهم کرد.

وی نسبت به مافیای قاچاق طلا و گروه هایی که برای به تعطیلی فرایند اقتصاد کشورش کوشش می نمایند، هشدار داد.

حمیدتی در جریان مراسمی اعلام نمود، گروه هایی هستند که در راستای به تعطیلی کشاندن و مختل کردن فرایند اقتصاد سودان عمل می نمایند و در جهت ساعیان شکوفایی کشور موانعی قرار می دهند. آنچه مافیا نامیده می گردد در راستای کاهش نرخ پوند سودان کوشش می نماید و ارز خارجی را به هر قیمتی می خرد.

وی در ادامه اضافه نمود: سودان تحت سلطه مافیا یا باندی بسیار عظیم است و ما باید با آن بجنگیم چرا که این کشور بدون مبارزه با این باند، هرگز پیشرفت نخواهد کرد.

حمیدتی رئیس کمیته مالی است که در مارس گذشته تشکیل شد. عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان به عنوان رئیس علی البدل او را یاری می نماید.

تعدادی از مسؤولان برجسته و وزراء در این کمیته عضو هستند و ماموریت آن بهبود شرایط مالی کشور و اتخاذ اقدامات فوری و جدی برای حل مسائل مالی موجود است.

حمیدتی خواهان مقابله با مافیا و باندهایی شد که طبق گفته وی کوشش دارند کشور را نابود نمایند. او بر تعقیب و پیگرد و ارجاع آنها به دادگاه تاکید نمود.

وی همچنین گفت باید در مقابل افرادی که به دنبال ضربه زدن به اقتصاد سودان هستند، در صف ملی واحدی ایستاد.

حمیدتی شدیداً از منتقدان ریاست او بر کمیته مالی انتقاد کرد. او با اشاره ضمنی به گروه های سیاسی و اجرایی که از ریاست او بر این کمیته انتقاد می نمایند و می گویند که او در این کار تخصص ندارد، این افراد را سرخورده و ناامید توصیف کرد و گفت: آنها می گویند که این کار ما نیست، در حالی که من برای یاری به آنها آمده ام.

این مسؤول سودانی به گروه هایی تهدیدات ترور او را به گوشش رسانده اند هشدار داد و آنها را به کوشش برای تخریب و ویرانی کشور و کوشش برای برهم زدن بافت اجتماعی و نابودی وحدت آن متهم کرد و وعده داد که به هر قیمتی در مقابل آنها می ایستد و با آنها می جنگد.

حمیدتی همچنین توضیح داد، این افراد برای ویرانی کشور کوشش می نمایند و روزی می رسد، که پشیمان خواهند شد و حق آشکار می گردد.

وی در ادامه اضافه نمود: ما هرگز آنها را رها نخواهیم کرد، رها کنیم که حرف شان را عملی نمایند. ما به تهدیدات گوش می دهیم و می گوییم که ما هرگز آسیبی نمی بینیم و تنها تسلیم تقدیر الهی هستیم.

حمیدتی نسبت به طرح ها برای تقسیم سودان هشدار داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 645

به "افشاگری معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان درباره توطئه ترورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان درباره توطئه ترورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید