آیا قرص پرگابالین باعث ریزش مو می گردد؟

به گزارش سفر به مالزی، صرع و تشنج یکی از بیماری های شایع در جامعه است. این بیماری سطوح مختلفی داشته و اندازه خفیف تا شدید را شامل می گردد. بیماری های صرع و تشنج معمولا مرتبط به سیستم عصبی بدن هستند و قابل کنترل و تا حدی قابل درمان هستند. یکی از داروهای مفید و کاربردی برای این بیماری ها قرص پرگابالین است. در این مقاله به تعریف و شرح این دارو خواهیم پرداخت، اگر شما هم جز افراد علاقه مند به حوزه دارو و درمان هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا اندازه دانش و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

آیا قرص پرگابالین باعث ریزش مو می گردد؟

قرص پرگابالین چیست؟

این دارو را معمولا با نام تجاری لیریکا می شناسند که در گروه داروهای ضد تشنج و ضد اضطراب واقع شده است. لیریکا یا پرگابالین معمولا برای درمان بیماری هایی همچون صرع، دردهای عصبی، فیبرومیالژیا، سندرم پا و غیره کاربرد دارد. این دارو معمولا به صورت قرص مصرف می گردد و می توانید آن را از داروخانه های معتبر تهیه و مصرف کنید. البته باید این مورد را در نظر داشته باشید که این دارو اعتیادآور بوده و طبق تجویز پزشک باید استفاده گردد.

پرگابالین 75 برای چیست؟

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که پرگابالین 75 برای چیست بهتر است بدانید که این دارو با توجه به ساختار و ویژگی هایی که دارد انواع مختلفی دارد. یکی از پرمصرف ترین نوع این دارو، پرگابالین 75 است که در این بخش به شرح و آنالیز آن می پردازیم.

درد عصبی دیابتی: یکی از دردهای رایج که بیشتر بیماران دیابتی آن را تجربه می نمایند، نوروپاتی یا درد عصبی دیابتی است. معمولا افرادی که به دیابت مبتلا هستند پس از مدتی اندازه قند خون بالا به اعصاب آن ها آسیب می زند، در حالی که این دارو یاری می نماید درد به اندازه زیادی کاهش یابد.

  • آسیب های نخاعی: در بعضی از مواقع که نخاع آسیب دیده است عملکرد حرکتی افراد با مشکل روبرو می گردد، در این زمان ها داروی پرگابالین 75 می تواند تا حدودی این عملکرد را بهبود بخشد.
  • زونا: یکی از بیماری های ویروسی مزمن که باعث آبله مرغان نیز می گردد، زونا نام دارد. این بیماری دردها و علایم بسیاری را شامل می گردد؛ با مصرف داروی پرگابالین تا حد بسیار زیادی می توان شدت درد را کاهش داد.

عوارض جانبی ناشی از پرگابالین

این دارو با توجه به اثرات مثبتی که بر سلامتی افراد دارد، عوارض جانبی را نیز شامل می گردد که در ادامه به آنالیز این موارد می پردازیم.

  • تورم صورت و دهان
  • کهیر و تاول در بخش های دیگر بدن
  • ایجاد افسردگی و اضطراب شدید
  • ایجاد مشکل در خواب
  • اسهال و مشکل در نعوظ
  • سردردهای شدید
  • مسائل بینایی و تاری دید

سخن پایانی

در این مقاله با یکی از داروهای موثر برای کاهش اضطراب و درمان صرع و تشنج آشنا شدید. این دارو همچون سایر داروهای موجود دارای عوارض جانبی است که شرح داده شد؛ اما با این وجود در هیچ منبع علمی در خصوص تاثیر این دارو بر روی ریزش مو صحبت نشده است. به همین علت بهتر است در هنگام مصرف نگران این موضوع نباشید، برای اطمینان بیشتر می توانید با پزشک معالج خود در این باره صحبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید سایر مقالات موجود در سایت را مطالعه نموده و با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 10 تیر 1402 بروزرسانی: 10 تیر 1402 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1769

به "آیا قرص پرگابالین باعث ریزش مو می گردد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "آیا قرص پرگابالین باعث ریزش مو می گردد؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا قرص پرگابالین باعث ریزش مو می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید