آموزش ساخت ماسک های بالماسکه بچگانه (3 نوع)

به گزارش سفر به مالزی، درست کردن ماسک بچگانه کار ساده ای است و با کمی خلاقیت می توانید به راحتی ماسک های زیبایی بسازید. در اینجا 3 ماسک بچگانه زیبا مدل پری، گربه ای و جغدی یاد داده شده است.

آموزش ساخت ماسک های بالماسکه بچگانه (3 نوع)

بچه ها عاشق ماسک های رنگارنگ و صورتک های مختلف هستند و حتی اغلب در جشن ها بچه ها روی صورت خود نقاشی های مختلف می کشند تا شبیه شخصیت کارتونی مورد علاقه خود بشوند.

ساخت ماسک بچگانه هزینه زیادی ندارد و با وسایل ساده و حتی وسایل دور ریختنی می توانید ماسک های بالماسکه زیبا برای بچه ها خود بسازید.

خبرنگاران در این آموزش روش ساخت ماسک بچگانه با بشقاب یکبار مصرف، مقوا و نمد را همراه با تزیینات زیبا به صورت تصویری به شما می آموزد.

مدل اول: روش ساخت ماسک بچگانه مدل پری

برای درست کردن این ماسک زیبا به یک بشقاب یکبار مصرف، پولک، پر تزیینی رنگی و یک چوب نازک احتیاج دارید.

1- ابتدا بشقاب پلاستیکی را از وسط نصف کنید، بعد یک قسمت از آن را برداشته، روی آن شکل دو عدد چشم را با فاصله مناسب بکشید و با قیچی آن را برش دهید.

2- حالا بشقاب را تا بزنید و دو گوشه کناری آن را حالت گرد برش بزنید.

3- اطراف دو چشم را چسب بزنید و با پولک روی آن را تزئین کنید.

4- حال زمان چسباندن پر های رنگی روی ماسک است. ابتدا روی ماسک را چسب بزنید و سپس به ترتیب پر های رنگی را دور آن بچسبانید.

برای جذابیت بیشتر می توانید دو طرف کناری چشم ها را پر های بلند بچسبانید و بالا و پایین آن را با پر های کوتاه تزئین کنید.

5- حال باید دسته ماسک را درست کنید. برای زیبایی بیشتر می توانید ابتدا چوب را با نوار های رنگی بپوشانید و یا روی آن را رنگ آمیزی کنید.

6- چوب را پشت ماسک و در گوشه آن به خوبی بچسبانید.

7- اکنون ماسک زیبای بالماسکه شما آماده استفاده است.

مدل دوم: روش ساخت ماسک بچگانه مدل گربه ای

این ماسک زیبا به سادگی و در زمان کوتاهی ساخته می گردد. برای این ماسک به مقوای مشکی، پولک، چند عدد پر تزیینی و یک گل کاغذی ساده احتیاج دارید.

1- ابتدا مثل تصویر زیر الگوی ماسک گربه ای را روی مقوای مشکی بکشید و دورتا دور آن را ببرید. سپس پولک هایی که می خواهید روی آن بهره ببرید را انتخاب و برای کار آماده نمایید.

2- حال دور چشم های ماسک را چسب بزنید و پولک ها را روی چسب ها بچینید. علاوه بر دور چشم ها قسمت بالایی ماسک را نیز باید پولک بچسبانید.

3- حال روی کاغذ یا مقوای رنگی یک گل ساده مثل تصویر زیر بکشید و دورتا دور آن را ببرید.

4- پر های تزیینی را در گوشه سمت راست به ترتیب کنار هم چشبانده و سپس گل کاغذی را نیز روی پایین پر ها روی ماسک بچسبانید.

5- برای استفاده از این ماسک می تواتید مثل مدل اول یک چوب به پشت ماسک وصل کنید و یا اینکه یک کش 15 الی 20 سانتی متری را با منگنه به دو طرف ماسک از پشت وصل نمایید.

مدل سوم: روش ساخت ماسک جغدی با نمد

برای درست کردن این ماسک زیبای بچگانه تنها به چند نمد رنگی و چسب و نخ و سوزن احتیاج دارید.

1- ابتدا الگوی صورت و چشم های جغد را مثل مدل زیر بکشید و ببرید. سپس روی الگوی صورت و دایره چشم ها، شکل چشم های جغد را بکشید و درون آن را با قیچی ببرید.

2- حال روی نمد زرد یا نارنجی یک مثلث گرد برای نوک جغد بکشید و ببرید، برای زیبایی کار می توانید دورتادور نوک جغد را مثل تصویر زیر بدوزید.

3- حالا دایره چشم ها را روی صورت جغد بچسبانید و یا با روش دوخت دندان موشی روی نمد آن را بدوزید.

4- نوک جغد را در جای درست بچسبانید. می توانید با استفاده از نمد تزیینات دیگری مثل مژه، و گلبرگ های رنگی درست کنید و روی ماسک جغدی بچسبانید.

5- در سرانجام دو تکه روبان به دو طرف پشت ماسک بدوزید و در زمان استفاده آن ها را به پشت سر گره بزنید. ماسک جغدی زیبای شما آماده استفاده است.

همچنین بخوانید: 3 روش ساخت تل نمدی دخترانه با کلاه های نمدی کوچک

منبع: setare.com
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 946

به "آموزش ساخت ماسک های بالماسکه بچگانه (3 نوع)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت ماسک های بالماسکه بچگانه (3 نوع)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید