آرامگاه واقعی امام رضا

به گزارش سفر به مالزی، حرم مطهر امام رضا نزد مسلمانان اهمیت ویژه ای دارد و آن ها احترام خاصی برای ایشان قائل هستند. اما آرامگاه واقعی امام رضا کجاست؟

آرامگاه واقعی امام رضا
حرم مطهر امام رضا نزد مسلمانان اهمیت ویژه ای دارد و آن ها احترام خاصی برای ایشان قائل هستند. اما آرامگاه واقعی امام رضا کجاست؟

برای رزرو تور کیش هتل 5 ستاره کلیک کنید

بعد از به شهادت رسیدن علی بن موسی الرضا، ایشان را در آرامگاه هارونی سناباد در دل خاک نهادند؛ بعد از گذشت سال ها سناباد نوغان را مشهد الرضا نامیدند و از آن پس این مکان را با نام امام رضا شناختند. این مکان در ابتدا وسعت زیادی نداشت ولی رفته رفته زمین های اطراف به آن اضافه شدند و با گستردگی این محدوده، مردم توس به این مکان نقل مکان کردند و در ان جا سکونت گزیدند.

برای کسب اطلاع از قیمت و هزینه های سفر با تور های گردشگری یا تور مشهد زمینی و مقرون به صرفه قیمت میتوانید به وبسایت لحظه آخری مراجعه فرمایید.

در زمان های گذشته کف حرم کمی پایین تر از سطح زمین اطراف بوده، در گذشت زمان این اختلاف بیشتر شده و سبب ایجاد سرداب یا زیرزمین شد. در واقع مدفن امام رضا در طبقه همکف که ضریح اصلی در آن جا واقع شده است نبوده و در زیرزمین قرار گرفته است. مدفن امام رضا (ع) در بالای سر مدفن هارون در بخش گنبدخانه مرکزی واقع شده است. زمان دقیق به وجود آمدن سرداب تعیین نیست ولی اسناد و شواهد موجود بیانگر آن است که این قسمت پس از محو شدن سنگ قبر قارون پدید آمده است. زمانی که قصد داشتند ضریح پنجم را نصب نمایند، ضریح مرصع فولادی را که در زیر ضریح چهارم قرار داشت، به زیرزمین انتقال دادند تا بتوانند به ضریح درون حرم اتصال دهند.

در سال 1379 رواق دارالاجابه را با همان خصوصیات و شکل ظاهری در زیرزمین نیز ساختند تا امکان ورود به سرداب از هشتی ضلع شرقی مهیا گردد. این رواق هم اکنون 1.60 متر پایین تر از سطح مدفن واقع شده است.

تور قشم

تور شیراز

سقف سرداب سطح زمین حرم کنونی می باشد که در طبقه همکف واقع شده است و روزانه افراد بی شماری آن را زیارت می نمایند. خوب است بدانید که گنبد حرم 2 پوسته ای بوده که پوسته درونی آن از داخل حرم دیده می گردد.

منبع: راسخون
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1418

به "آرامگاه واقعی امام رضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامگاه واقعی امام رضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید