55 درصد مردم آمریکا موافق استیضاح و برکناری ترامپ

به گزارش سفر به مالزی، حمایت مردم آمریکا از فرآیند استیضاح و برکناری دانلد ترامپ از مقام ریاست جمهوری به بالاترین حد ممکن در ماه های اخیر رسیده است.

55 درصد مردم آمریکا موافق استیضاح و برکناری ترامپ

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد 55 درصد مردم آمریکا موافق اقدام کنگره در استیضاح ترامپ و پیگیری آن در سنا هستند؛ این رقم هفته گذشته 48 درصد بود و هفت درصد افزایش شدیدترین رشد در هفته های اخیر است.

در همین حال، تعداد مخالفان استیضاح و برکناری رئیس جمهوری آمریکا به پایین ترین حد رسید و روز کریسمس 40 درصد شد. در واقع، کمتر از نیمی از مردم آمریکا مخالف برکنار شدن ترامپ به دلیل سوءاستفاده از قدرت، مصاحبه با همتای اوکراینی برای زمین زدن رقیب سیاسی و جلوگیری از اقدام های قانونی کنگره و سنا هستند.

فاصله میان موافقان و مخالفان استیضاح ترامپ تا هفته گذشته فقط یک درصد و 48 به 47 به نفع موافقان بود. این فاصله یک درصدی در کمتر از یک هفته به حدود 15 درصد رسیده و آمار کسانی که هنوز نمی دانند در ماجرای برکناری رئیس جمهوری آمریکا باید موافق باشند یا مخالف در بالاترین نقطه ممکن و پنج درصد است.

دیوید روتشیلد، اقتصاددان موسسه پژوهشی مایکروسافت می گوید: تعداد کسانی که نظر خود را از مخالف استیضاح به نمی دانم تغییر داده اند چشمگیر است. وقتی شما آمار روزانه نظرسنجی را پیگیری کنید، درمی یابید مردم به ندرت در تعداد زیاد از مخالف به موافق تبدیل می شوند. نتایج نظرسنجی یک نشانه آشکار است از اینکه سیاست جمهوریخواهان در سنگ اندازی برابر فرآیند استیضاح ترامپ چندان بین مردم خریدار ندارد.

جمهوریخواهان و دموکرات ها بر سر شیوه پیگیری استیضاح ترامپ در سنا اختلاف نظر اساسی دارند. رئیس جمهوری آمریکا متهم است از همتای اوکراینی خود خواسته در پرونده سازی برای رقیبش جو بایدن در انتخابات 2020 به او کمک کند و در عوض از کمک مالی و نظامی آمریکا و یک دیدار رسمی از کاخ سفید برخوردار شود. نانسی پلوسی، رئیس کنگره هنوز پرونده استیضاح ترامپ را به سنای تحت کنترل جمهوریخواهان نفرستاده است.

رهبران احزاب دموکرات و جمهوریخواه بر سر حضور شاهدان در فرآیند استیضاح ترامپ در سنا به اختلاف خورده اند. سناتور میچ مکانل از نمایندگان ارشد جمهوریخواه اعلام کرده هرگز اجازه نمی دهد مقام های ارشد کاخ سفید به درخواست دموکرات ها به سنا بیایند و علیه ترامپ شهادت دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 141

به "55 درصد مردم آمریکا موافق استیضاح و برکناری ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "55 درصد مردم آمریکا موافق استیضاح و برکناری ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید