مقایسه دو گوشی گیمینگ؛ ردمی K40 یا K50

به گزارش سفر به مالزی، گوشی های سری ردمی K50 جای سری K40 را گرفتند. در اینجا به آنالیز نسخه مخصوص بازی این دو سری می پردازیم.

مقایسه دو گوشی گیمینگ؛ ردمی K40 یا K50

به گزارش خبرنگاران، شرکت شیائومی رسماً نسخه مخصوص بازی از سری K50 یعنی Redmi K50 Gaming Edition را معرفی کرد. این گوشی در کنار Red Magic 7 و Red Magic 7 Pro که به وسیله برند Nubia ارائه شده اند، اولین گوشی های گیمینگ سال 2022 محسوب می شوند. این گوشی نو در مقایسه با نسخه قبلی خود، یعنی Redmi K40 Gaming دارای ارتقا های مهمی است. با این حال نسخه گیمینگ K40 هنوز هم در سال 2022 می تواند خودی نشان دهد. ضمن این که این گوشی را می توان به نسبت مدل نوتر K50 با قیمت های ارزان تری پیدا کنید. حال این پرسش به وجود می آید که آیا انتخاب مدل قدیمی تر عاقلانه تر است یا بهتر است با پرداخت قیمت بالاتر مدل نو این گوشی گیمینگ را تهیه کرد. گزارش امروز ما می تواند شما را برای پاسخ دادن به این سوال هدایت کند، چرا که ما قصد داریم ویژگی های این دو مدل را به طور کامل با هم مقایسه کنیم. پیش از شروع آنالیز، در جدول زیر مشخصات این دو گوشی به طور خلاصه بیان شده است.

طراحی

هم گوشی نو Redmi K50 Gaming Edition و هم نسخه قبلی آن طراحی بازی محور دارند. در طراحی این دو گوشی از خطوط هیجان انگیز در پنل پشتی و گزینه های رنگی مجذوب نماینده استفاده شده است. هر دو گوشی دارای pop-up gaming triggers هستند تا تجربه هیجان انگیزتری برای گیمر ها ایجاد نمایند، به مانند تجربه ای که در هنگام استفاده از کنترلر های کنسول بازی اتفاق می افتد. البته میان این دو مدل تفاوت های زیادی وجود دارد. مدل نو با مواد بهتری عرضه شده است. در این مدل از پنل پشتی شیشه ای، شیشه جلویی که به وسیله گوریلا گلس ویکتوس محافظت می گردد و فریم آلومینیومی استفاده شده است. نمونه قدیمی تر مجهز به محافظ گوریلا گلس 5 برای پنل های جلو و پشت است. این مدل بعلاوه دارای گواهی IP53 است که نشان از مقاومت دستگاه در برابر گرد و غبار و نفوذ آب دارد.

نمایشگر

در خصوص نمایشگر های Redmi K40 Gaming Edition و Redmi K50 Gaming Edition باید گفت که دقیقاً نمایشگر های یکسانی دارند و هیچ تغییری بین دو نسل ایجاد نشده است. این نمایشگر یک پنل 6.67 اینچی با وضوح صفحه نمایش 2400 در 1080 پیکسل و کیفیت Full HD+ است. این نمایشگر بعلاوه دارای قابلیت پشتیبانی از یک میلیارد رنگ، نرخ تازه سازی 120 هرتز و گواهی HDR10+ می باشد. این پنل عالی هم برای بازی و هم برای پخش فیلم و نشان دادن تصویر کیفیت دلخواهی را ارائه می دهد و هر چند فزونین پنل موجود نیست، اما صفحه نمایش بسیار خوبی محسوب می گردد. هر دو گوشی دارای بلندگو های استریو برای تجربه صوتی فراگیر هستند، اما Redmi K50 Gaming Edition به جای دو بلندگو، از چهار بلندگو استفاده می نماید. در سرانجام باید اضافه نمود که این گوشی های با وجود داشتن نمایشگر های AMOLED، با اسکنر اثر انگشت کناری عرضه می شوند.

سخت افزار و نرم افزار

بخش سخت افزار مهم ترین ارتقاء Redmi K50 Gaming Edition نسبت به نسخه قبلی است. این دستگاه مجهز به فزونین چیپست شرکت معتبر کوالکام که تا به حال عرضه شده است، می باشد. این گوشی از پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 8 نسل 1 که با حداکثر فرکانس 3 گیگاهرتز کار می نماید، بهره می برد. این قطعا فزونین پردازنده حال حاضر در دنیای گوشی های اندرویدی است. مهمترین رقیب این پردازنده که قدرت برابری با آن را دارد، تراشه MediaTEk Dimensity 9000 می باشد. در گوشی گیمینگ K50 پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 با حداکثر 12 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 جفت می گردد. در نقطه مقابل گوشی Redmi K40 Gaming Edition از پردازنده ضعیف تر MediaTek Dimensity 1200 استفاده می نماید. درست است که این تراشه نسبت به Snapdragon 8 Gen 1 در سطح پایین تری قرار می گیرد، اما همچنان عملکرد شگفت انگیز CPU و GPU را ارائه می دهد؛ بنابراین بازی با این گوشی های گیمینگ K40 نیز همچنان تجربه مجذوب نمایندهی از بازی را برای گیمر ها به ارمغان می آورد. این ها مشخصات سخت افزاری دو مدل بود و در خصوص نرم افزار آن ها باید اضافه کنیم که گوشی Redmi K40 Gaming Edition نسخه اندروید 11 که از پیش از نصب شده است را اجرا می نماید، در حالی که گوشی Redmi K50 Gaming Edition با نسخه نوتر اندروید، یعنی اندروید 12 در کنار رابط کاربری MIUI 13عرضه می گردد.

دوربین

شاید برای گیمر ها دوربین چندان مسئله ای مهمی نباشد و برند ردمی هم دوربین های پنل پشتی مدل نو را بدون تغییر نسبت به مدل قبلی ارائه نموده است. گوشی های Redmi K40 Gaming Edition و Redmi K50 Gaming Edition، گوشی هایی با دوربین میان رده به حساب می آیند. سیستم دوربین پنل پشتی این گوشی ها شامل سه دوربین می گردد. دوربین اصلی یک لنز 64 مگاپیکسلی با دیافراگم کانونی f/1.7، دوربین دوم یک سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین سوم یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است. با این که دوربین های پشتی تغییری نداشته اند، اما برند ردمی در دوربین سلفی تفاوت ایجاد نموده است. مدل نو دارای یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی در پنل جلویی می باشد که نسبت به دوربین 16 مگاپیکسلی سری K40 ارتقا یافته است.

باتری

جالب است که در زمینه دوربین مدل قبلی به مدل نو فزونی دارد. در حقیقت مهم ترین مزیت Redmi K40 Gaming Edition عمر باتری آن است. این گوشی با وجود قدیمی تر بودن، باتری بزرگ تر 5065 میلی آمپر ساعتی دارد و برای بسیاری از عملکرد ها عمر باتری طولانی تری نسبت مدل نوتر ارائه می نماید. از سوی دیگر نباید از نظر دور داشت که گوشی Redmi K50 Gaming Edition با قابلیت شارژ 120 واتی، دارای شارژ سریع تری نسبت به مدل قدیمی است.

قیمت

جای تردید نیست که مدل قدیمی ارزان تر است. قیمت اولیه Redmi K40 Gaming Edition در بازار های جهانی حدود 280 یورو برابر با 317 دلار است. این در حالی است که برای تهیه گوشی Redmi K50 Gaming Edition در بازار چین به حداقل 460 یورو معادل 520 دلار احتیاج است.

نتیجه گیری

در مجموع در خصوص گوشی Xiaomi Redmi K40 Gaming Edition باید گفت که دارای مزایایی مانند گواهی IP53، باتری بزرگتر و قیمت ارزان تر است. مهمترین نقطه ضعف این مدل نسبت مدل نوتر سخت افزار ضعیف تر آن است. در مقابل گوشی Xiaomi Redmi K50 Gaming Edition دارای نقاط قوتی مانند پردازنده بهتر، شارژ سریعتر، مواد اولیه بهتر، دوربین سلفی قوی تر و استفاده از چهار بلند گو (در مقابل دو بلندگوی مدل K40) می باشد. استفاده از باتری کوچک تر مهمترین نقص این دستگاه نو نسبت به مدل قدیمی است.

در سرانجام می توان نتیجه گرفت که گوشی گیمینگ ردمی K50 به لطف چیپست بهتر، شارژ سریعتر و دوربین سلفی بهتر برنده این مقایسه است. اما نباید از نظر دور داشت که نسخه گیمینگ ردمی K40 به نسبت قیمت پایین خود امکانات سطح بالایی را ارائه می دهد و البته از باتری بزرگتری نیز استفاده می نماید. به عنوان آخرین جمله باید اضافه کنیم که با توجه به قیمت های خرده فروشی پایین K40، گوشی گیمینگ K50 هنوز برای گیمر های معمولی بسیار گران و دور از دسترس است.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1524

به "مقایسه دو گوشی گیمینگ؛ ردمی K40 یا K50" امتیاز دهید

2 کاربر به "مقایسه دو گوشی گیمینگ؛ ردمی K40 یا K50" امتیاز داده اند | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه دو گوشی گیمینگ؛ ردمی K40 یا K50"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید