ماجرای خودزنی سرباز بعثی در جمع اسرای ایرانی

به گزارش سفر به مالزی، در بین جمع سربازان عراقی کسی را که به طرفم تیراندازی نموده بود شناختم و زیرنظر داشتم، می خواستم به نحوی کینه خود را بر سر او خالی کنم.

ماجرای خودزنی سرباز بعثی در جمع اسرای ایرانی

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، سید جلال الدین علیزاده طباطبایی از آزادگان اردوگاه موصل روایت می نماید: اول مرداد 1367 بوی باروت فضای جبهه غروب را آکنده نموده بود. احتمال حمله شیمیایی بعثی ها وجود داشت؛ به همین خاطر، بچه ها ماسک ها و لباس های ضدشیمیایی را به تن نموده بودند که ناگهان دیدیم تانکی به سرعت به طرف عقب جبهه در حال حرکت است. دست بلند کردیم که ما را هم با خود ببرد، وقتی رد شد، کلاه خود های مشکی آن ها از نفوذ عراقی ها در پشت منطقه عملیاتی حکایت می کرد.

بلافاصله فرمانده گردان را در جریان گذاشتیم و به اتفاق ایشان و یک گروه 13 نفری به سمت رودخانه رفتیم؛ اما در حین حرکت، درگیری آغاز شد. یکی از عراقی ها به طرفم تیراندازی کرد و گلوله ای در کتف چپم نشست. به همراه فرمانده گردان و دیگران توسط یک کابل برق از یک طرف رودخانه به طرف دیگر رفتیم. در آنجا دیگر کاملاً به محاصره درآمدیم. گلوله هایمان تمام شده بود و راه دیگری باقی نمانده بود و از اینجا وارد دنیای اسارت شدیم. دنیایی که از سوی دشمن پر از شقاوت و بی رحمی بود.

در اولین لحظات اسارت دست ها و چشم های همه را بستند، ولی چون من زخمی بودم از بستن دست ها و چشم هایم خودداری کردند. در بین جمع سربازان عراقی کسی را که به طرفم تیراندازی نموده بود شناختم و زیرنظر داشتم. می خواستم به نحوی کینه خود را بر سر او خالی کنم.

یک کامیون آیفا آمد و 30 نفر را که من هم جز آنان بودم سوار کرد. هر آیفا دو نگهبان داشت. کسی هم که به من تیراندازی نموده بود در آیفای ما سوار شد. وقتی به حوالی منطقه عراقی ها رسیدیم، آن دو نگهبان روی درب عقب آیفا ایستادند و آغاز به خوشحالی و تیراندازی هوایی کردند. در همین هنگام به یک سربالایی تند رسیدیم. نگهبان عراقی که مرا زخمی نموده بود، دستش از آیفا رها شد و تا آمد ستون آیفا را بگیرد ناگهان دست دیگرش با اسلحه آمد زیر چانه اش و سه تیر به مغزش اصابت کرد و هلاک شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 893

به "ماجرای خودزنی سرباز بعثی در جمع اسرای ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای خودزنی سرباز بعثی در جمع اسرای ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید