لزوم برپایی جلسات توجیهی درباره پروژه های کوچک مقیاس

به گزارش سفر به مالزی، امروزه مسئولان شهری کمتر به اجرای پروژه های کلان در محله ها و مناطق می پردازند که دلایل متعددی دارد.

لزوم برپایی جلسات توجیهی درباره پروژه های کوچک مقیاس

از جمله اینکه این پروژه ها هزینه های هنگفتی به شهر و شهروندان تحمیل می نماید و از سوی دیگر ممکن است به دلیل تمرکز مسئولان به اجرای چنین طرح هایی، از نیازهای شهری و مسائل کوچک، اما مهم شهروندان غافل شوند.

البته این به معنای تعطیلی تمامی کارها و پروژه های عظیم پایتخت نیست و درصورت ضرورت، این طرح ها نیز اجرا خواهد شد. اجرای پروژه های کوچک مقیاس که به برنامه اصلی شهرداری های مناطق تبدیل و ابلاغ شده، براساس سند توسعه محله ها و مطالبات مردمی انجام می گردد که پیش از این با مطالعات کارشناسی و نیازسنجی های محله ای و با در نظر دریافت درخواست های شهروندان تدوین شده است که منجر به اتفاق های مثبت محلی برای ایجاد سند اجتماعی و فرهنگی در محله ها و مناطق می گردد.

با اجرای پروژه های کوچک مقیاس، مسائل و نیازهای خرد محله ها شناسایی و برطرف می گردد که گرچه کوچک به نظر می رسند و هزینه های کمتری می طلبند، اما منجر به رضایت شهروندان می شوند.

به عنوان نمونه، شاید تملک و تخریب یک ساختمان معارض و کم مساحت در یک محله کوچک به نظر برسد، ولی این کار ضمن زیباسازی محله و افزایش رفاه همسایه ها، منجر به جلوگیری از ترافیک در یک معبر می گردد که روزانه صدها خودرو از آن عبور می نمایند و آنها نیز از مزایای این کار بهره خواهند برد. نمونه این کار تخریب پاساژ توحید که گرچه مساحت کمی از آن در خیابان شکوفه قرار داشت، اما معضلات زیادی برای همسایه ها و رانندگان عبوری ایجاد نموده بود.

برای نشان دادن اهمیت اجرای پروژه های کوچک مقیاس در محله ها و همراه شدن شهروندان در این کار ضروری است جلسات و کارگاه های توجیهی درسراهای محله با حضور شورایاران برگزار گردد تا مسئولان مربوطه راهبردهای پروژه ها را تدوین نمایند و آنها نیز به عنوان معتمدان محله، شهروندان را برای اعلام مناسب نیازهای کوچک مقیاس و محلی خود به مسئولان توجیه نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 640

به "لزوم برپایی جلسات توجیهی درباره پروژه های کوچک مقیاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم برپایی جلسات توجیهی درباره پروژه های کوچک مقیاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید