عراقچی: ممکن است بحث ها مقداری طولانی گردد

به گزارش سفر به مالزی، رئیس هیات مذاکره کننده ایران در وین با بیان اینکه در یک راستا درست قرار داریم، اظهار کرد: در عین حال چالش ها و جزئیات سختی را در پیش رو داریم.

عراقچی: ممکن است بحث ها مقداری طولانی گردد

به گزارش خبرنگاران، سیدعباس عراقچی عصر روز سه شنبه بعد از انتها جلسه کمیسیون مشترک برجام در وین در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون وارد فرایند آنالیز جزئیات سخت تر شده است، گفت: تقریبا، البته ما هنوز چالش های سخت و بزرگتری را داریم که هنوز به راهکار هایی برای آنها نرسیده ایم. همه هیات ها در کوشش هستند که برای این چالش ها راهکار پیدا نمایند. خدمت شما عرض می کنم که ممکن است برسیم، ممکن است نرسیم. چالش های بزرگی وجود دارد و در کنار آن جزئیات بسیار سخت که ضروری است کلمه به کلمه و عبارت به عبارت بتوانیم در خصوص آنها توافق کنیم. در مجموع در فرایندی که طی می کنیم در یک راستا درستی قرار داریم ولی هم چالش های سخت و جزئیات سخت نیز داریم.

این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا معین است که نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام چه روزی برگزار خواهد شد، توضیح داد: از امروز بعد از جلسه کمیسیون مشترک برجام کارگروه ها کار خود را شروع خواهند کرد و هرگاه که احتیاج باشد که ما در یک جمع بزرگتری فرایند کار کارگروه ها را آنالیز کنیم و اگر لازم باشد گره ای را باز کنیم و یا تسهیلاتی را قائل شویم جلسه کمیسیون مشترک تشکیل می گردد. بنابراین در حال حاضر قرار معینی نداریم و قرار است که کارگروه های سه گانه کار خود را شروع نمایند.

عراقچی توضیح داد: دو کارگروه هسته ای و برطرف تحریم ها وارد نگارش می شوند و کارگروه سوم هنوز در خصوص کلان بحث ها و چگونگی انجام بحث های مربوط به راستی آزمایی باید هنوز بحث و گفت وگو داشته باشد و ما بتوانیم در سطح کلان راهکار پیدا کنیم.

رئیس هیات مذاکره نماینده ایران در وین در پاسخ به این سوال که سفیر روسیه در وین اعلام نموده که احتمالا این دور از مذاکرات طولانی تر از دو دور قبلی باشد، اظهار داشت: طبیعتا ما هرچه بیشتر وارد جزئیات بخصوص جزئیات مربوط به متن می شویم بحث ها طولانی تر و کشدارتر می گردد و زمان بیشتری احتیاج است.

این دیپلمات ارشد کشورمان اظهار داشت: ما یک اصل داریم هم تعجیل نداریم و شتابزدگی نمی کنیم و هم اجازه نمی دهیم بحث ها فرسایشی گردد و با دقت جلو می رویم. همانطور که گفتم ممکن است یک کلمه بسیار مهم باشد و باید روی عبارت و کلمات بحث گردد و برخی اوقات سر مفاهیم مشکل داریم و باید در خصوص آنها چاره گشایی کنیم. لذا در مرحله ای هستیم که ممکن است بحث ها یک مقداری بیشتر طول بکشد.

وی اضافه نمود: هنوز نمی توانم بگویم که ما چه روزی این دور از مذاکرات را پایان می دهیم ولی امیدوارم که به یک نقطه معین تری برسیم و بعد از آن مذاکرات تعطیل گردد و هیات ها برای آنالیز و انجام مشورت به پایتخت های خود برگردند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1126

به "عراقچی: ممکن است بحث ها مقداری طولانی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی: ممکن است بحث ها مقداری طولانی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید