صادرات 14 هزار تن گوجه فرنگی طی 11روز به کردستان عراق، ماجرای افت شدید قیمتها در مرز

به گزارش سفر به مالزی، مدیر کل گمرک باشماق از صادرات 900کامیون گوجه فرنگی به وزن 14 هزار تن در طی یازده روز به اقلیم کردستان عراق اطلاع داد.

صادرات 14 هزار تن گوجه فرنگی طی 11روز به کردستان عراق، ماجرای افت شدید قیمتها در مرز

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، فرید حق پناه با اشاره به حواشی اخیر فضای مجازی در مورد معطلی کامیونهای صادراتی گوجه فرنگی در مرز باشماق گفت: محدودیت واردات گوجه فرنگی به عراق از تاریخ 1399/7/26 برداشته شده و در این مدت 11 روزه تعداد حدودا 900 کامیون به وزن 14 هزار تن به وسیله این مرز صادر شده است.

مدیر کل گمرک باشماق گفت: اخیراًتعداد دو کامیون گوجه فرنگی به دلیل ملاحظات قرنطینه ای طرف مقابل، به داخل کشور برگشت داده شد که صاحب کالا نسبت به تفکیک گوجه های فاسد از گوجه های سالم اقدام و حدود سه تن از آن، در محوطه در انتظار اقدام قانونی برای معدوم نمودن تخلیه می گردد .

وی اضافه کرد، محدودیت مذکور از اردیبهشت تا مهر ماه به شکل وضع عوارض واردات با هدف حمایت از فراوری داخل در اقلیم کردستان عراق انجام می گردد.

در روزهای ابتدایی لغو محدودیتهای صادرات گوجه فرنگی به عراق،این محصول توسط تجار اقلیم تا هر کیلو800دینار معادل 17هزار تومان نیز خریداری شده اما در روزهای اخیر با افزایش شدید عرضه محصول، قیمت کاهش چشم گیری داشته و به 250دینار و حوالی 5000تومان افت نموده است.

لازم به ذکر است، بخش مهمی از گوجه فرنگیهای صادراتی از نوع بوته ای و سردخانه ای می باشد که با هزینه های حمل و سایر خدمات بسیار نزدیک به قیمتی می باشد که در روزهای اخیر توسط تجار اقلیم کردستان عراقی خریداری شده است.

پیگیریها حاکی از این است که بخش مهمی از این صادرات به صورت ریالی صورت گرفته است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 783

به "صادرات 14 هزار تن گوجه فرنگی طی 11روز به کردستان عراق، ماجرای افت شدید قیمتها در مرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 14 هزار تن گوجه فرنگی طی 11روز به کردستان عراق، ماجرای افت شدید قیمتها در مرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید