سوژو شهر کانالی در کشور چین

به گزارش سفر به مالزی، سوژو، ونیز شرق که از ونیز هم بزرگ‌تر و قدیمیتر است. سیستم کانال‌های شهر سوژو کشور چین بسیار بزرگ و پیچیده می‌باشد و شبکه آن در زمین‌های کشاورزی و مناطق شهری گسترش پیدا کرده و به یکی از بهترین جاذبه‌های چین به شمار می‌رود.

سوژو شهر کانالی در کشور چین

شهر سوژو با قطار تنها یک ساعت فاصله دارد. در این شهر از دیدن معماری باورنکردنی عبادتگاه‌ها و پل‌های سنگی شگفت زده خواهید شد، در کانال‌ها قایق سواری نمایید و جاذبه‌هایی را که در لیست میراث جهانی یونسکو هستند را مشاهده نمایید. با اینکه دلایل زیادی برای آمدن به این شهر چین وجود دارد اما جذاب‌ترین چیزی که گردشگران را به این محل می کشاند کانال های آب آن است. این کانال ها طوری در خیابان های شهر و کوچه های باریک گسترده شده اند که طراحی پیچیده و جالبی را به وجود آورده اند. با این کانال ها شهری به وجود آمده که که با  محیطی جذاب، منحصر بفرد و صمیمی خود در تضاد کامل با شانگهاهی است که پر از آسمان خراش و مغازه است. سوژو پر از ساختمان‌های باستانی بوده که خیلی از آن‌ها به دلیل ساکنان معروفی که قرن‌ها پیش در آن‌ها زندگی می‌کردند ارزش تاریخی دارند.

مارکوپلو جهانگرد معروف قرن 13، در سفرنامه خود ادعا کرد که هزاران پل بر روی این کانال قرار گرفته‌اند اما با این وجود امروز تنها دویست عدد از آن‌ها باقی مانده و در کنار این کانال‌ها می‌توان به بازدید ردیفی از مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های زیاد را مشاهده کنید که خوراکی‌های خوشمزه‌ای مانند دامپلینگ و بستنی به فروش می‌رسانند. به هر رستورانی که در این شهر بروید مردم دوست داشتنی سوژو را مشاهده خواهید نمود که خوشحال هستند و بهترین غذاهای این شهر را به شما پیشنهاد می‌کنند. می‌توانید هر غذایی که میل دارید را انتخاب نمایید و از مزه غذاهای خوشمزه این ناحیه لذت کامل را در تور ارزان چین ببرید.

جاذبه های شهر سوژو

اما سوژو فقط شهر کانال‌های زیبا و غذاهای متنوع  نبوده و باغهای قدیمی بسیار معروفی داشته که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیدند، به ویژه، باغ هامبل که قدمتی بیش از 500 سال دارد که به اوایل سلسله مینگ بازمی‌گردد و یکی از چهار باغ معروف چین به شمار می‌رود. گشت و گذار در این باغ سرسبز دو ساعت طول کشیده و دریاچههای خوش منظره زیادی هم در اطراف این باغ می‌باشند که می‌توانید آن ها را هم بازدید نمایید.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 256

به "سوژو شهر کانالی در کشور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوژو شهر کانالی در کشور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید